כותרות אחרונות
Search

השר איוב קרא על פיצול ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים……

פיצול ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במשרדי משרד התקשורת תל אביב, הציג כבוד השר קרא את מה שהוא מכנה "מהפכת איוב קרא" שבמסגרתה יפוצל ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים רשת וקשת  שישדרו באפיקים 12 ו 13 בזכייניות השידור המסחרי יס והוט.

בפתח הדברים אמר השר: "הבטחתי שהפיצול יתבצע – ואכן הוא יהיה" והוסיף: "תהיה הוזלה משמעותית של דמי המנוי לחבילת הבסיס בהוט ויס לכ- 50 שקלים"

 

השר קרא: "הבטחתי שיהיה פיצול – ויהיה פיצול.עד לפני יומיים עוד שאלו אותי – האם יהיה פיצול ? אנשים פקפקו בביצוע המהלך. אנו מדברים כאן על יריית הפתיחה של רפורמה כוללת בשוק הטלוויזיה ועל המהלך החשוב ביותר .  מדובר ברגע היסטורי החשוב ביותר בטלוויזיה המסחרית ב- 25 השנים האחרונות" .

 

השר הוסיף: "מדובר במהלך שחייב אותנו לשקול מספר  שיקולים חשובים ולאזן ביניהם. מצד אחד נאמנות הציבור למותג שהזכייניות בנו   ערוץ 2, ערוץ  שהפך להיות שומר מסך של הציבור הישראלי  מאז 1993. מצד שני האפיק הזה שייך להוט ויס."…………   "המטרה שלנו היא : פתיחת התקשורת לתחרות, לדעות וקולות שלא נשמעים . לכן עמדתי היא שיש  להחשיך  למשך 4  חודשים  את האפיקים 10 ו 22 על מנת לאפשר לצופים להתרגל לאפיקים החדשים 12,13,14 ולהפנים את השינוי ובסיום התקופה להחזיר את אפיקים 10 ו- 22 להוט ויס" .

צילום: יוסי זליגר

השר קרא: "בנוסף, תהיה הסדרה של כל שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט תחת קורת גג אחת: סלקום ופרטנר ואחרים…..כמו הוזלה משמעותית של דמי המנוי ל"חבילת הבסיס" בהוט ויס לכ- 50 שקלים, הכוונה לייצור חבילת בסיס מינימלית כך הציבור  ישלם חמישים ₪  עבור החבילה, כאשר כל אחד יוכל לבחור את הערוצים בהם הוא חפץ לצפות."

 

"חלק מההסדרה של שוק הטלוויזיה המסחרית יהיה גם מתן אפשרות העברת כל הערוצים הייעודיים : מורשת מוזיקה רוסי וערבי למסלול רישיון. רישיון עם חובות מופחתות". בימים אלה מתגבשת בשיתוף יו"ר כבלים והלווין יפעת חי שגב רפורמה כוללת להוזלת כלל המחירים כולל ספורט.

 

"בסופו של יום  יישום הרפורמות לא מתנהלות בניסיון ליצור כותרות בכלי התקשורת. המבחן האמתי ימדד במעשים בשיתוף פעולה ובהובלה וייקבע על ידי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו  ועל ידי שר התקשורת"

 

לגבי התאגיד אמר השר קרא: "עמדתי  האישית ברורה וחד משמעית – יש לסגור את התאגיד ולהפסיק לבזבז את כספי הציבור. התקציב השנתי של  התאגיד עומד על  כ- 800 מיליון ₪ כאשר אחוז  הרייטינג  הממוצע עומד 1.5% בלבד. במהלך החצי השנה האחרונה חיכינו שתהיה תפנית משמעותית באופי התכנים. כמו כן פניתי למנכ"ל התאגיד בבקשה למצוא את הדרך כיצד לשדר את משחקי הספורט לחובבי הספורט הרבים , דבר שיכל לסייע רבות לעליית הרייטינג"……………………"ואני שואל אתכם גבירותי ורבותי: מה שווה טלוויזיה ציבורית שלא משדרת משחקים לאומיים לציבור בישראל ? האם זה אופייה של טלוויזיה ציבורית שהציבור הוא שמממן אותה ?"

 

"אני חושב על מתן עדיפות להקמת קרן השקעות בסך מאה מיליון ₪ להפקות מקור לערוצים המסחריים שיתקיימו באמצעות מכרזים. והחזרת 700 מיליון ש" של כספי ציבור לקופת המדינה."