כותרות אחרונות
Search

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה מגיע לביקור בישראל בראש משלחת בכירים לעידוד התיירות

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, מגיע לביקור בישראל בראש משלחת בכירים לעידוד התיירות

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז,מגיע לביקור בישראל בראש משלחת בכירים כדי לעודד את התיירות לחבל אנדלוסיה ולקדם את קשרי התיירות עם מדינת ישראל

 

משרד התיירות של אנדלוסיה מייחס חשיבות רבה לתיירים מישראל שלרבים מהם שורשים במקום. בשל כך החל לאחרונה קמפיין לעידוד התיירות מישראל תחת הסלוגן – Andalucía Your Roots , אנדלוסיה – מסע מופלא חזרה למקור

.

השר האזורי לענייני תיירות של אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, בשיתוף משרד התיירות של ספרד בישראל יקיים מפגש  מיוחד עם אנשי תקשורת כדי לעודד תיירות מישראל לחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד ולקדם את קשרי התיירות עם מדינת ישראל. באירוע ישתתף גם שגריר ספרד בישראל, פרננדו קדררה.

andakusia-3

צילום: יח"צ

אנדלוסיה – החבל הדרומי של ספרד – מהווה את אחד האזורים המרתקים בחצי האי האיברי. לאנדלוסיה היסטוריה עשירה במיוחד וקיימים בה מוקדי עניין מרתקים, הקשורים לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות. יש בה ערים ועיירות יפהפיות, מזג-אוויר נפלא וחופים אטרקטיביים, וכן שמורות-טבע וצמחיה עשירה. אנדלוסיה היא גם מולדת הפלמנקו,   הגיטרה ומלחמות השוורים והיא יצרנית מובילה של שמן-זית. חבל הארץ האנדלוסי נחשב למרתק ולאקזוטי ביותר בספרד. על פני אזור לא גדול מרוכזים כמה מפלאי תבל המדהימים ביותר:  ארמון אלהמברה בגרנדה, שמהווה את גולת הכותרת של האדריכלות המוסלמית בספרד; המסגד הגדול )המזקיטה) של קורדובה, החצרות המטופחות והעבר היהודי;  מבצר אלקאזאר המדהים ביופיו בסביליה (עיר הבירה של החבל), ההרים והכפרים הלבנים ובראשם רונדה היפה ועוד. לא רחוק מאלה יש אתרי טבע מרשימים כחופי קוסטה דל סול, מהמפורסמים שבאתרי הנופש באירופה, ובה העיירה מרבלה שטופת השמש ומצר גיברלטר הבריטי, המפריד בין הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי.

.

אנדלוסיה היא אזור מגוון להפליא. היא חובקת ניגודים גיאוגרפיים ואקלימיים. בזכות זאת נוצר שילוב נהדר בין חבל ארץ גשום בדרום-מערב למדבריות במזרח, בין ערים שטופות שמש להרים גבוהים ומושלגים ובין חופים בתוליים לגבעות נישאות.

andakusia-2

צילום: יח"צ

המורשת היהודית בחבל אנדלוסיה מהווה מקור משיכה לתיירים רבים, בשל האתרים הרבים עם המורשת היהודית המצויים בו. מדובר במורשת שהותירו במדינה יהודי ספרד בעת תור הזהב שלפני הגירוש ב-1492. כך למשל העיר קורדובה הייתה אחד המוקדים התוססים ביותר בדברי ימי תור הזהב של יהדות ספרד. בה נולד הרמב"ם ובה חי עד גיל עשר. הרובע היהודי של קורדובה שומר על אווירה אנדלוסית טיפוסית. כ-50 אלף תיירים מישראל מבקרים בחבל אנדלוסיה מדי שנה.

.

התיירים מישראל נוחתים בדרך כלל במדריד וממשיכים משם במסע המופלא לחבל אנדלוסיה. ממוצע הימים לביקור בחבל אנדלוסיה הוא 7 ימים. משרד התיירות של אנדלוסיה מייחס חשיבות רבה לתיירים מישראל שלרבים מהם שורשים במקום. בשל כך החל לאחרונה קמפיין לעידוד התיירות מישראל תחת הסלוגן "ביקור בחבל אנדלוסיה כדי לגלות את השורשים. מסע מופלא בחזרה למקור". זהו מסע תרבותי והיסטורי בחזרה לשורשים של חבל אנדלוסיה ונועד לחבר בין מדינות ותרבויות.