כותרות אחרונות
Search

התאגיד הבינלאומי 3M השיק השבוע בטקס חגיגי מרכז חדשנות בישראל

אחרי שבשנים האחרונות  ביצעה 3M מספר השקעות בשוק ההייטק הישראלי ואף הקימה זרוע מחקר ופיתוח בישראל' היא השיק השבוע מרכז חדשנות בישראל.

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל חברת 3M ישראל: "אני שמח שבפתחה של שנת ה- 20 ל-3M ישראל, אנחנו משיקים את מרכז החדשנות. פתיחת המרכז היא הבעת אמון של הנהלת 3M, מהחברות המובילות בעולם, במשק הישראלי. המהלך הזה, בהמשך להשקעות נוספות של החברה בישראל, מוכיח ש- 3M סימנה את השוק הישראלי כיעד מוביל ובעל פוטנציאל עסקי, ואני צופה שהחברה תרחיב את פעילותה כאן. המרכז יעניק הזדמנות להבין את עוצמתה של החברה והאופן שהיא מעורבת ומשפיעה על כל היבט של חיינו".

3M, מהתאגידים המובילים בעולם, מעמיק את השקעותיו בישראל: התאגיד השיק השבוע מרכז חדשנות בישראל. פתיחת מרכז החדשנות ממחישה את הקו שמובילה הנהלת החברה העולמית שמטרתו הגדלת פעילותה העסקית בישראל.

במרכז החדש מוצגות טכנולוגיות מתקדמות בכל התחומים בהם החברה עוסקת: תעשיה, רפואה, תשתיות תחבורה, רכב, אנרגיה, אלקטרוניקה ומוצרי צריכה לבית ולמשרד. במרכז החדשנות נבנה גם מתחם לימוד ומחקר הכולל כיתת לימוד בה נערכות סדנאות והדרכות מקצועיות. כמו כן, הוקם חדר יישומים ומעבדה להדרכת לקוחות על אופן השימוש במוצרי החברה והתנסות במוצרי החברה לצורך איפיון ומחקר. בנוסף, יתקיימו במרכז כנסים וימי עיון ללקוחות החברה ולקהילת המו"פ והאקדמיה שמטרתם העמקת הקשר בין החברה הגלובלית לקהילת המו"פ בישראל.

3m 5

בשנים האחרונות המטה העולמי מגלה עניין רב בשוק הישראלי. ב- 2010 החברה רכשה, בסכום של כ- 230 מיליון דולר, את חברתAttenti  (בשמה כיום, 3M Electronic monitoring), המובילה בתחום הטכנולוגיות למעקב מרחוק ושפעילותה מנוהלת מישראל. 3M גם השקיעה בשתי חברות סטארטאפ ישראליות: בחברת VocalZoom המפתחת טכנולוגיה ליישומי זיהוי קול, ובחברת Takadu המפתחת פתרון לניטור תשתיות מים.

השנה אף הקימה החברה זרוע מחקר ופיתוח בישראל שמטרתה איתור הזדמנויות ויצירת שיתופי פעולה עם חברות סטרטאפ ומכוני מחקר ופיתוח במוסדות אקדמיים, מתוך מחשבה עתידית גם לפתח מעבדת מחקר ופיתוח של 3M בישראל. מי שעומדת בראש הזרוע היא ד"ר מיכל וקרט וולקין, מומחית בהנדסת חומרים, אשר בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת בחממת הקלינטק המשותפת של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א ושלClean Tech Open , חממת הקלינטק הגדולה ביותר בארה"ב.

בנוסף, 3M ממשיכה במאמציה לאתר השקעות אסטרטגיות בחברות סטארטאפ נוספות. במהלך השנה האחרונה בכירי החברה העולמית הגיעו לישראל בכמה הזדמנויות ונפגשו עם גורמים רלוונטיים. השנה הגדירה החברה 3 תחומי מחקר בהם היא שואפת להשקיעְ: ננו טכנולוגיה, חיישנים ו- IOT (Internet Of Things). כמו כן, נבחנים כיוונים נוספים בעולמות הרפואה, BIG DATA ועוד.

לאירוע פתיחת מרכז החדשנות בישראל הגיעה משלחת של בכירי החברה ובראשם, סגן נשיא בכיר ב- 3M העולמית, סגן נשיא מרכז ומזרח אירופה, והמזרח התיכון ובכירים נוספים ישראל. עוד השתתפו באירוע ההשקה: עמית לנג מנכ"ל משרד הכלכלה וויליאם גרנט סגן שגריר ארה"ב בישראל.

3m 6

מרכז החדשנות הוקם ביוזמתו של יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל, בשיתוף מטה החברה העולמי במינסוטה. המרכז החדש מצטרף ליותר מ- 50 מרכזי חדשנות של החברה ברחבי העולם.

3M היא חברת ענק גלובלית המפתחת ומייצרת מדי שנה אלפי מוצרים שונים המשפרים את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. בשנת 2014 מכרה החברה מוצרים בסכום כולל של 32 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים. החברה מצליחה להישאר בחזית המדע לאורך שנים, באמצעות השקעה אדירה במחקר ופיתוח (רק ב- 2014 הגיע הסכום ל- 1.7 מיליארד דולר) ובאמצעות תרבות ארגונית שלמה המעודדת חשיבה חדשנית (הפניית זמן לפיתוח רעיונות חדשים, רוטציה בין תפקידים, ייסוד פורומים להחלפת רעיונות ועוד). בשנה האחרונה חגגה 3M את הפטנט ה- 100,000 שלה.

HC Shin, סגן נשיא בכיר ב- 3M העולמית: "פתיחת מרכז החדשנות היא נקודת ציון משמעותית עבור 3M ישראל ועבור החברה כולה. זהו מהלך המצטרף לשורה של מהלכים שקידמנו בישראל המבטאים את ההערכה והאמון שאנו נותנים בתעשיית ההייטק הישראלית. העובדה שישראל כבר שנים רבות נחשבת לחממה של חברות סטארטאפ מושכת את תשומת ליבנו, ואנחנו ממשיכים לחפש הזדמנויות מעניינות להשקעה שתואמות את המיקוד שלנו במחקר ובפיתוח".

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל חברת 3M ישראל: "אני שמח שבפתחה של שנת ה- 20 ל- 3M ישראל, אנחנו משיקים את מרכז החדשנות. פתיחת המרכז היא הבעת אמון של הנהלת 3M, מהחברות המובילות בעולם, במשק הישראלי. המהלך הזה, בהמשך להשקעות נוספות של החברה בישראל, מוכיח ש- 3M סימנה את השוק הישראלי כיעד מוביל ובעל פוטנציאל עסקי, ואני צופה שהחברה תרחיב את פעילותה כאן. המרכז יעניק הזדמנות להבין את עוצמתה של החברה והאופן שהיא מעורבת ומשפיעה על כל היבט של חיינו".

ב- 3M פועלים בשיתוף ומטמיעים את המדע, מתוך מטרה לשפר חיים באופן יומיומי. עם מחזור מכירות של 32 מיליארד דולר , 90,000 העובדים שלהם הם  מתחברים ללקוחות ברחבי העולם, בין היתר גם בישראל.

 על דרכיה היצירתיות של 3M לפתרון בעיות ב- WWW.3m.com  ובאתר  המקומי www.3m.com/il