כותרות אחרונות
Search

התיאטרון העברי מציג את העונה החדשה שתעלה בבימות שונות במהלך 2022 ו-2023.

גדי צדקה פותח את מסיבת העיתונאים ומציג את הרפטואר של התיאטרון העברי לשנים 2022-2023

 

התיאטרון העברי מציג: 

קרול קינג, אדית פיאף, "מיס דייזי" ואום כולתום  הלל מיטלפונקט, דויד ברוזה, נתן דטנר, סנדרה שדה ושי גבסו.  

 

התיאטרון העברי הציג הבוקר במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב את העונה החדשה שתעלה בו במהלך 2022 ו-2023.  

 

במהלך השנה יופקו שלושה  מחזות זמר ישראלים חדשים:  "האישה שאיתי", "חבילות מאמריקה", ו"חיים שלי – אינתה עומרי". 

 

 

משירי קרול קינג – צילום: אבי בר

 

התיאטרון העברי יעלה לראשונה בישראל את המחזמר "Beautiful" שמגיע הישר מבימות ברודווי והווסט אנד, ומספר את סיפור חייה של הזמרת-יוצרת היהודייה המצליחה קרול קינג, לצד שיריה המפורסמים שיעלו על הבמה בישראל בשפת המקור. המחזמר הזה מצטרף  ל"כנר על הגג" שיעלה בחודש יוני, ול"צלילי המוסיקה" שיעלה בסוף השנה.  

 

המחזאי הלל מיטלפונקט – צילום: אבי בר

 

במסיבת העיתונאים נודע לראשונה כי המחזאי הלל מיטלפונקט יעבור לתיאטרון העברי,  ויכתוב ויביים במסגרתו ארבע הצגות. במהלך השנה הקרובה יעלה בתיאטרון מחזה חדש פרי עטו: "השנה הפוליטית שלי", דרמה קומית על מורה לאזרחות המחליט להצטרף לפוליטיקה, והמחזמר "חבילות מאמריקה" שיתבסס על מחזה קודם שלו ויהיה המחזמר הראשון שמיטלפונקט כותב מאז "מאמי". מחזות נוספים שלו שיעלו הם: "מדריך למטייל בוורשה" ו"אנדה" שיבוימו על ידו.  

 

מחזמר נוסף, "האישה שאיתי", בבימויו של גדי צדקה, יתבסס על שיריו המפורסמים של דויד ברוזה. בין השירים שיזכו לעיבוד וביצועים חדשים יהיו "האישה שאיתי", "סיגליות", יהיה טוב" ו"שיר אהבה בדואי". המחזמר יעלה לראשונה במסגרת Friends, רשת מועדוני ההופעות החדשה של ההסתדרות.  

 

סנדרה שדה –  צילום: אבי בר

 

סנדרה שדה, מהשחקניות הבכירות בעולם התיאטרון, תעשה תפקיד נוסף בתיאטרון העברי כשתגלם את התפקיד הראשי במחזה הסנטימנטלי זוכה פרס הפוליצר "מיס דייזי", המציין בכל העולם 35 שנה להצגתו על הבמות, שכתב אלפרד יורי בתרגום של דניאל לפין. שדה תגלם בו את דמותה של מיס דייזי, אלמנה עשירה, המפתחת יחסי ידידות עם נהג נטול השכלה המתגלה כבעל יכולת לרכוש את ליבה.  

 

יונית טובי – צילום: אבי בר

 

שתי נשים שסיפור חייהן יעמוד במרכז הצגות תיאטרון הן אום כולתום ואדית פיאף. הזמרת דיקלה תיכנס לדמותה המיתולוגית של אום כולתום במחזמר "חיים שלי – אינתה עומרי" בבימויו של גדי צדקה, שתעלה בחודש יולי. יונית טובי תחזור ותגלם את דמותה של אדית פיאף מהזמרות הגדולות בתולדות צרפת בהצגה "פיאף" שמביים אלי ביז'אווי. שתי ההצגות יעלו לראשונה במסגרת Friends, רשת מועדוני ההופעות החדשה של ההסתדרות.  

 

במאי אלי ביז'אווי – צילום: אבי בר

 

הצגה נוספת שתעלה היא "בבושקות" של הסופרת והמחזאית מרים קוץ, קומדיה רומנטית שבמרכזה ארבע דורות של נשים, ובמרכזו אישה הנקרעת בין מחויבויותיה הרומנטיות, התובענות של אימה וקריסת נישואיה של בתה, והקרע שהדבר גורם לנכדתה.  

 

גם הבידור יקבל ביטוי כשהתיאטרון יציג בעיבוד מחודש את המחזה "אני פה בגלל אשתי", הנחשב עד היום לאחת מהצגות הבידור של כל הזמנים. את המחזה יביים גדי צדקה.  

 

צילום: אבי בר

 

עוד הצגה שתעלה בקרוב היא "החותנת", קומדיה שכתב אנדרו ברגמן בתרגום לעברית של רשף לוי ובבימויו של שמואל וילוז'ני, מספרת על זוג תל אביבי מצליח שמקבלים ערב אחד בשורה מאחותה של האישה ומבעלה. בהצגה יככבו בין היתר: ענת מגן-שבו, תומר שרון, טוביה צפיר/שמעון כהן וסנדרה שדה/גילת אנקורי.  

 

גדי צדקה – צילום: רפי דלויה

 

מייסד התיאטרון העברי ומנהלו האמנותי, גדי צדקה, אמר במסיבת העיתונאים: "התיאטרון העברי נושא בשורה חדשה לחובבי התיאטרון עם הצגות מקור חדשות וחשובות הנוגעות בזהות הישראלית של כולנו, לצד כמה מההצגות החשובות המגיעות אלינו וחלקן יעלו לראשונה בישראל.  

 

בתיאטרון העברי יש כיום את טובי המחזאים, הבמאים והשחקנים, ואנו הולכים ומעצבים את עצמנו כתיאטרון הלאומי של ישראל".