כותרות אחרונות
Search

מחקר בינלאומי חדש של "Dyson" חושף את סודות הלכלוך הקטנים – האם אנחנו מנקים במקומות הנכונים?

"דייסון" האם אנחנו מנקים כמו שצריך – צילום: יח"צ דייסון

 

מחקר בינלאומי חדש של "Dyson" חושף את סודות הלכלוך הקטנים.

האם אנחנו מנקים במקומות הנכונים?

הקורונה שינתה הרגלי ניקיון והגבירה את המודעות בכל הנוגע לבריאות והיגיינה. מחקר חדש של דייסון, שבדק כ-13,000 משקי בית מ-11 מדינות שונות, מצא כי 95 אחוזים מהאנשים ברחבי העולם מנקים באותה מידה כמו בשנה שעברה בתקופת הסגרים, על מנת להבטיח בית נקי.

 

המחקר גם בדק אילו אזורים בבית מנוקים בתכיפות הרבה ביותר ועל אף שמרבית האנשים שואבים אבק מרצפות על בסיס קבוע, אזורים אחרים בבית לא מקבלים יחס שווה. כ-71% מהנשאלים לא שואבים אבק מהמזרנים שלהם ורק 33% מהנשאלים דיווחו כי הם שואבים אבק מהווילונות. זאת על אף שמזרנים מהווים "מיטה חמה" לחיים מיקרוסקופים ושווילונות לעיתים קרובות עלולים ללכוד אבק וחלקיקים אחרים מחוץ לבית. אבק הינו חלקיק קל במיוחד ואפילו הפעולה הקטנה ביותר, כמו ישיבה על הספה, יכולה לפזרו ברחבי הבית. על כן יש לוודא ניקוי אבק באזורים שונים בבית, לא רק על הרצפות.

 

חיות מחמד, אבק ומה שביניהם:

הקורונה גם סימנה עלייה במספר האנשים המאמצים חיות מחמד זאת כחלק משהייה ממושכת בבית,  בכ-43% ממשקי הבית ברחבי העולם יש כיום חיית מחמד. בעקבות העלייה החדה באימוץ בעלי חיים, המחקר בחן את מודעות האנשים בנושא הקשר שבין חיות מחמד ואבק ביתי. תוצאות המחקר מראות כי שלושה מתוך ארבעה משקי בית שמגדלים חיות מחמד בכלל אינם מודעים לכך שגרגרי אבק יכולים לשכון על חיות מחמד ושכשבעה מעשרה אינם מודעים שווירוסים וטרמיטים חיים על גבי חבריהם הפרוותיים.

 

"דייסון" האם אנחנו מנקים כמו שצריך – צילום: יח"צ דייסון

 

למעשה, רוב האנשים מאמינים כי הסיבה העיקרית לרוב האלרגיות הנגרמות מבעלי חיים היא נשירת פרווה. אך ישנן אלרגיות המתעוררות מאלרגנים אחרים הנמצאים על חיות כמו אבק, קשקשים וטרמיטים הנערמים בספות, מזרנים וכריות. אמנם כ 0% מבעלי  חיות המחמד מנקים את בעלי החיים שלהם לפחות פעם בשבוע, אך רובם רק מטפחים עם מברשת או מסרק, ככה הם יכולים לצמצם את כמות הפרווה הנושרת, אך חלקיקים מיקרוסקופיים נשארים על חיות המחמד ויכולים להתפזר בכל הבית.

 

המחקר של דייסון מצביע על כך שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם אבק אלרגני היא לנקות אותו מכלל הבית, תוצאות המחקר מראות כי רוב האנשים מרגישים ששואבי אבק הם הדרך היעילה ביותר לנקות אבק מהבית. זאת הסיבה מדוע בדייסון כבר כמעט 20 שנה חוקרים אבק אמיתי – רק על ידי בדיקה מעמיקה של אבק ביתי ניתן לשפר את שואבי האבק ולוודא שהם יכולים להתמודד היטב עם תנאי הבית. המהנדסים של דייסון משקיעים זמן רב בפיתוח הפילטרים והאטמים המתאימים על מנת שהאוויר שהשואבים מוציאים יהיה מסונן ויבטיח שהבית יהיה נקי לא רק מהאבק שניתן לראות, אלא גם מזה שלא.