כותרות אחרונות
Search

ועדת הכספים אישרה השקעה של המדינה בסך 40 מיליון ₪ לטובת הליך העברת בית הספר למלונאות תדמור להפעלה ע"י זכיין חיצוני

אחרי חודשים של מגעים וחשש מסגירה אישרה ועדת הכספים  השקעה של המדינה בסך 40 מיליון ₪ לטובת הליך העברת בית הספר למלונאות תדמור להפעלה ע"י זכיין חיצוני

המשך הפעלת בית הספר תדמור התאפשרה בזכות התערבותו של יו"ר ועדת הכספים גפני ולאחר שניתנה התחייבות של המדינה להבטחת תנאי העובדים והעסקתם

     בתום חודשים ארוכים של מו"מ, סיכם אחר הצהריים (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בסיפוק את המאמצים שוועדת הכספים השקיעה בהשגת הסכם בין דירקטוריון והנהלת בית הספר למלונאות 'תדמור', העובדים וההסתדרות ובין רשות החברות הממשלתיות, שיאפשר ל'תדמור' להמשיך להתקיים. עפ"י ההסכם בית הספר ימשיך לפעול באמצעות זכיין פרטי שיעסיק את העובדים הקיימים ואף יתחייב לבצע שיפוצים במתחם. זאת לאחר שבעקבות בעיות רבות שהתעוררו לאורך השנים בניהול בית הספר ואחזקתו, דובר על הפרטתו ומכירת הנכסים הפיזיים שלו על כל המשמעויות שיש לכך לגבי עובדי בית הספר וההשלכות האפשריות לענף התיירות בארץ. ועדת הכספים אישרה היום השקעה של המדינה בסך 40 מיליון ₪ בבית הספר, מתוכם 30 מיליון ₪ להכנת בית הספר לקראת ביצוע הליך למציאת זכיין ועוד 10 מיליון ₪ לצורך מחיקת חובות עבר.

     עוד עפ"י הסיכומים שהושגו עם רשות החברות הממשלתיות, בית הספר תדמור ימשיך לפעול באותו מקום בו הוא פועל כיום, בהרצליה פיתוח, יימשכו בו כל החוגים והקורסים הקיימים, לרבות קורסים של צה"ל. כמו-כן העובדים ימשיכו להיות מועסקים ע"י הזכיין שייבחר ובמקרים של פרישה מרצון או פיטורין, ייזכו העובדים בפיצויי פרישה מוגדלים.

     גפני סקר את עבודת ועדת הכספים בנושא ואמר: "מדובר על מקום יוצא מן הכלל שנמצא בלב הרצליה פיתוח, המקום הוא גדול ומתאים לעניין הזה. מדינה מסודרת היתה משפצת את המקום ואף פועלת להגברת הפעילות הברוכה הנעשית בו. עובדים שם אנשים מכל המגזרים, יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, מהפריפריה ומהמרכז. אולי היו בעיות בניהול בעבר, אבל מכרו נכסים במחירים מצחיקים ביחס לשווי הקרקע והעובדים היו מיואשים. מדובר במוסד שהתנהל בהצלחה הרבה שנים. מקום פורח ורק נדרשים שיפוצים שלא עולים כל-כך הרבה כסף. רשות החברות הממשלתיות הגיעה לסיכומים עם העובדים ועם ההנהלה. מדובר בסיכום לא קל אך האופטימלי נוכח המצב שנוצר. המקום יישאר פעיל והחוגים והשיעורים ממשיכים והעובדים לא נפגעים ומי שרוצה לפרוש יקבל פיצויים מוגדלים, אבל ההפעלה תיעשה ע"י גורם פרטי".

tadmor 1

     משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה: "לא מדובר בהפרטה, אין לנו אובססיה להפריט את תדמור. אחרי שנים של התנהלות לא טובה, חשבנו על העברת הזיכיון להפעלת המקום לגורם המתמחה בתחום המלונאות, בן השאר לצורך להבראת המקום. תקופת הזיכיון הינה לעשר שנים עם שתי אפשרויות הארכה של עוד עשר שנים ולאחר מכן לעוד חמש שנים נוספות. סה"כ ל- 25 שנים. המדינה לא רואה שקל מהמהלך, אלא הרצון לאפשר למקום להמשיך לפעול. הזיכיון לרבות התחייבות להשקעה בשיפוצים של המקום. כשיימצא זכיין מתאים שיוכל לעמוד בהפעלת המקום, הוא יתחייב בשיפוצים כאמור ובהחכרת הנכס לטווח ארוך מול מנהל הדיור הממשלתי. על כל פנים, החברה נשארת בנכס הנוכחי. יש הסכם שנותן פיצויים מוגדלים במקרה שהעובדים יפוטרו".

     יועץ מנכ"ל משרד התיירות, איתמר אליצור: "שומרים על הפעלת הנכס ל- 25 השנים הבאות, וזה כולל המשך כל הפעילות כפי שהיא ומשרד התיירות אף יתגבר אותה. זה כולל את הקורסים של הצבא".

     יו"ר הדירקטוריון של תדמור, אורן מוסט ויו"ר ועד העובדים, פרוספר ביטון, הודו ליו"ר ועדת הכספים גפני, על-כך שהוביל את התהליך שקדם להשגת ההסכם בין בית הספר והעובדים למדינה ושמאפשר את המשך הפעלתו. ביטון: "בזכות התערבותו של גפני הסוגיה הסתיימה בצורה טובה".

ההשקעה של 40 מיליון ₪ ע"י המדינה בבית הספר, אושר פה-אחד.