כותרות אחרונות
Search

זכויות נשים בישראל והשמירה עליהן.

צילום: freepik

 

זכויות נשים בישראל והשמירה עליהן.

זכויות נשים:

בחוק הישראלי יש שורה של חוקים ייחודיים אשר נוגעים רק לנושא זכויות נשים. מדובר בחוקים אשר נוגעים לזכויות המיוחדות שלהן בכל מה שקשור להיריון, טיפולי פוריות, חופשת לידה ועוד. המגמה היא לסייע לנשים בכל המעטפת של הנושאים הללו כדי לאפשר להן לעבור את תקופת ההיריון, טיפולי פוריות וחופשת הלידה תוך קבלת מלוא הזכויות המגיעות להן. ברוב מקומות העבודה המסודרים הנשים מקבלות את כל מה שמגיע להן בתקופות הללו, אך עם זאת תמיד קיימים מקומות עבודה אשר מבצעים פעולות אשר מנוגדות לחוק ולכן נוצרים מצבים קשים עבור הנשים, באחת התקופות הרגישות ביותר בחייהן.

 

אישה שמבינה שלא קיבלה את מלוא הזכויות שלה מהמעביד, פונה אל עורך דין דיני עבודה כדי לקבל ממנו סיוע משפטי. עו"ד המנוסה בתחום זה מקשיב לכל המידע ומעיין בכל המסמכים הנלווים וזאת כדי לקבל החלטה אם אכן יש כאן עבירה על חוק זכויות נשים. כל מקרה הוא לגופו, יש מקרים שאכן הצדק עם האישה ולכן יש לטפל בכך בפאן המשפטי ויש גם מקרים שלאחר בדיקה מעמיקה מסתבר שלא בוצעה עבירה על החוק. הדבר החשוב הוא שאם יש ספק כדאי לבדוק נושא זה באופן מלא באמצעות ייעוץ משפטי ובהתאם לכך לגבש חשיבה על המשך הדרך.

 

צילום: freepik

 

שמירה על זכויות נשים במהלך ההיריון:

כל אישה אשר נמצאת בהיריון, אמורה לבצע בדיקות שונות בהתאם לגילו של ההיריון. המחוקק קבע שיש כמות קבועה של שעות היעדרות במהלך ההיריון שהן מעוגנות בחוק ולמרות ההיעדרות של הנשים הללו, הן תקבלנה שכר מלא. הטבה זו של זכויות נשים, תקפה גם לנשים אשר נמצאות בטיפולי פוריות וזקוקות להגיע גם הן לבדיקות ולטיפולים כדאי לקדם תהליך חשוב זה.

 

שמירה על זכויות לאחר לידה:

לכל אישה מגיעים על פי החוק שלושה וחצי חודשים של חופשת לידה. לאורכה של תקופה זו המעביד אמור על פי חוק זכויות נשים לשמור לה את מקום העבודה ואת התפקיד שביצעה טרם הלידה. בתקופת הביניים נהוג לאייש את התפקיד שלה באמצעות אדם אחר מהמחלקה, או מגייסים עובד לתקופה זמנית זו של חופשת לידה בלבד.

 

אם אישה חוזרת בתום חופשת הלידה למקום העבודה ואז מסתבר לה שהיא מועברת לתפקיד אחר שהוא ברמה פחותה, בשכר נמוך יותר או חמור מכך מפטרים אותה, הדבר אינו חוקי ובמסגרת מימוש זכויות נשים היא מבקשת מעורך הדין שיפנה בכתב למעביד ויבקש ממנו לשנות את ההתנהלות שלו כיוון שהיא אינה חוקית.

 

משפטים בנושא דיני עבודה:

אם המעביד אינו משנה את החלטתו, מחליטה ברוב המקרים האישה להוציא תביעה על כך שאיבדה את משרתה על כל מה שכרוך בכך. עורך הדין מבצע את התחשיב הכספי ובהתאם לכך מוגשת התביעה אשר נידונה בבית הדין לענייני עבודה. ברוב המקרים מדובר בתהליך ארוך ומייגע עד שהשופט מקבל החלטה לכאן או לכאן, בהתאם למקרה הספציפי.