כותרות אחרונות
Search

זעקת המחאה על ההחלטה לסגור את שדה דב – "נתניהו אל תנתק את צינור החמצן לעיר אילת" !

זה לא הסוף – לא ניתן לסגור את שדה דב !

ההתעלמות הבוטה של ראש הממשלה – בנימין נתניהו מצרכיה הבסיסיים של העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל חרף התמיכה הגורפת לה זוכה העיר אילת במאבקה העיקש נגד סגירת שדה דב, הביא את מלונאי אילת להתריע מפני צמצום המלונות בעיר, פיטורי עובדים וביטול השקעות באילת, ואת ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי להכריז על יציאתו המידית מתנועת הליכוד.

גם ההסתדרות הצטרפה למאבק בתמיכת היו"ר ארנון בר דוד וביום שני הבא (17.6) ייצאו תושבי העיר אילת וכל ועדי העובדים להפגנת המונים מול בית ראש הממשלה בירושלים.

 

צילום: אבי בר

 

בכינוס חירום שהתקיים היום (ג') בהשתתפות ראש העיר תל אביב רון חולדאי, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, ראשי ענף התיירות בעיר ביניהם אמיר חייק – יו"ר התאחדות מלונות ישראל ומנכ"לי הרשתות, ליאור רביב (ישרוטל), דוד פתאל ואביה מגן מזרחי (פתאל) ורונן ניסנבאום (דן), מנכ"ל בית החולים יוספטל, ד"ר אלדר ברקוביץ ואסתר בר גל, החולה במחלה קשה, תיארו הגורמים את ההשלכות ההרסניות על העיר אילת, התיירות והתשתית התעופתית במדינת ישראל באם ייסגר שדה דב. "זו מכה אנושה לענף – אולי מכת מוות" הצהירו המלונאים.

 

"אנחנו מבקשים היום להתריע כי באם ראש הממשלה – בנימין נתניהו לא יתעשת ויעצור או ידחה את מועד סגירת שדה דב – ימיט הדבר אסון כלכלי על העיר אילת, על ענף המלונאות בעיר ועל פרנסתם של מאות ואלפי תושבי העיר" הכריזו המלונאים. כבר היום יש ירידה של יותר מ- 30% בטיסות מנתב"ג לאילת. "יותר ויותר אנשים שמתנסים בטיסה שכזו – שוקלים לעבור לנפוש או להתכנס לוועידה ביעד אחר במדינה קרובה" אומרים המלונאים ומציינים שלעומת זאת, בטיסות משדה דב לרמון אין ירידה בטיסות בגלל הקירבה, הנוחות, משך זמן הטיסה, החניה הקרובה והסמיכות למטרופולין. תיירות הפנים של אילת עומדת על 85% ואין ספק שהיא תיפגע.

 

 

עוד התריעו המלונאים מפני החשש שיצטרכו לצמצם מלונות, לסגור חלק מהם ולפטר כוח אדם באילת. "תכניות להשקעות ולפתיחת בתי מלון נוספים יבוטלו עקב סגירת שדה דב" הצהירו המלונאים. "לא מובן לנו כיצד ממשלה רצינית מתעלמת מהרס ודאי של התיירות באילת, מהאחריות למקומות תעסוקה בעיר ומיתר הצרכים והתלות של אילת בשדה דב" טענו המלונאים. "ככל שבדקנו וחפרנו – לא מצאנו שום סיבה הגיונית שלא לאמץ את תכניתו של ראש עיריית תל-אביב שהיא תכנית נכונה ומאוזנת. הנימוק היחידי הינו תאוות נדל"ן בלתי מרוסנת של ראש הממשלה, ששוכנע על ידי פקידי האוצר שחלקת הקרקע תכסה את הגירעון התקציבי. זו לא דרך חשיבה של ממשלה!!!  

 

יושבת מימין הגב' אסתר בר-גיל, חולת סרטן, שסיפרה לנוכחים מדוע סגירת שדה דב היא גזר דין מוות בשבילה – צילום: אבי בר

 

אמיר חייק: "ראיתי את המשק כבר בהרבה מצבים. הבעיה העיקרית שלנו היא שגם אם צריך לסגור את שדה דב, אנשי התכנון של עיריית ת"א מדברים על 5 שנים של תכנון. אז מה המהירות? מה קרה? וכשאנחנו לא מבינים למה זה קורה אז יש רק תשובה אחת: כסף! שווי קרקע ועוד כסף!.

 

 

 

דוד פתאל אמר: "באילת לא נבנו בתי מלון חדשים ב-20 השנים האחרונות. סוף סוף יכולה להיות התעוררות באילת, אבל זה מחזיר אותנו אחורה. אף אחד במצב הזה לא יבנה יותר מלונות באילת. תיירות הפנים בעיר אילת מהווה 85% מהיקף התיירות בעיר. אם תיירות הפנים תיפגע ב-20-30% וסביר להניח שתיפגע אף יותר, זה מוריד את סף הכדאיות והכלכליות וזה מחזיר אותנו אחורה. נזקים כבדים ופיטורים של עובדים".

 

רונן ניסנבאום, מנכ"ל דן: צריך לדבר גם על העובדים. אין ספק שזה ישפיע גם על התוצאות של המלון וזה יתגלגל חזרה לממשלה".

 

אביה מגן מזרחי אמרה: "מבחינתי סגירת שדה דב זו הפרה של הסכם קיים בין מדינת ישראל לתושבי אילת.. זה ממש לייבש את אילת".

 

ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל: "לרשת ישרוטל יש 8 מלונות היום באילת אנחנו אמורים להקים 2 מלונות חדשים בעיר. אני מודיע שאנחנו לא נפתח יותר בתי מלון באילת. אם השדה ייסגר ומדינת ישראל ויתרה על אילת גם ישרוטל תוותר.

 

 

צילום: אבי בר

 

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "סגירת שדה דב קבועה לעוד כשבועיים – יולי 2019. תכנית לבניית 4,844 יחידות דיור בשטח שבו ממוקם כיום שדה התעופה כבר אושרה להפקדה. לכאורה, מדובר במהלך אשר לעיריית תל אביב-יפו – ולי כעומד בראשה – יש את כל הסיבות לתמוך בו. אלא, שבפועל, מדובר בתכנית הנעדרת ראייה אסטרטגית וארוכת טווח, המתעלמת מתרומתו הקריטית של שדה דב לחיבור החיוני כל-כך שבין מרכז הארץ לבין דרומה. שדה דב משרת כמיליון נוסעים בשנה, הוא אף ממלא תפקיד מרכזי בהבטחת גישה לטיפולים רפואיים, ולעתים אף להצלת חיים. מדי שנה מתבצעות מאילת אל השדה כ-70 אלף הטסות רפואיות של חולות וחולים, הנזקקים לבדיקות ולטיפולים במעבדות ובתי חולים במרכז הארץ. זאת, עקב היעדרה של תשתית רפואית מספקת בפריפריה. בשם האינטרס הכלכלי הצר, טוענת המדינה כי נמל התעופה בן גוריון יוכל למלא את מקומו של שדה דב. זוהי טענה מופרכת. כבר היום, נתב"ג פועל בשיא הקיבולת שלו ומתפוצץ מטיסות ומנוסעים. דווקא בשנים אלו, שבהן עולה מספר התיירים הנכנסים לישראל, יש צורך בהוספת מסלולי המראה ונחיתה פנים-ארציים ובינלאומיים, ולא בחיסול משאב תחבורתי משמעותי כל-כך. אנחנו בדקה ה-90'. אם ראש ממשל ישראל לא ישנה את החלטתו – השדה ייסגר באופן בלתי הפיך בעוד כחודש. בשם פיצוי בעלי קרקע, הקמה של כמה אלפי יחידות דיור בודדות והעשרת כיסה של המדינה – תאבד מדינת ישראל משאב תשתיתי נדיר וראשון בחשיבותו ותוסיף להרחיב את הפער בין המרכז לפריפריה. אסור לתת לדבר לקרות. מספיק ודי למצעד האיוולת הישראלי של 2019".

 

"זוהי עבורנו שעת חירום של ממש, קריאת מצוקה ודרישה מראש הממשלה לגלות אחריות ואפילו חמלה" קרא ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי שמוביל את המאבק בארבע השנים האחרונות. "זהו מהלך אווילי, מיותר, חסר אחריות שמביא ממשלה להתעמר באזרחיה, לבגוד בהסכם הבלתי חתום בין הממשלה לבין אזרחי אילת". שדה דב הוא "התחנה המרכזית" של האילתים. הוא משמש כמנחת מהיר "לאוטובוסים עם כנפיים" שהם התחבורה הציבורית של תושבי העיר אילת ואורחיה המגיעים לכנסים, ועידות, חופשות ועוד. "לא מצאתי שום סיבה הגיונית לסגירת השדה – להוציא את הרצון לחמוד את הקרקע כדי לכסות גירעון תקציבי שיצרה המדינה" אמר ראש העירייה והוסיף: "אני מבקש להדגיש, כי ניתן ואפשר לבנות על הקרקע 8,500 דירות לבעלי הקרקעות ולהותיר מנחת של מסלול אחד וטרמינל קטן. הממשלה מתנהגת בעניין הזה כמו "כרישי נדל"ן ולא כממשלה שפועלת לטובת אזרחיה. אנחנו שקופים עבורם והכסף הגדול מנצח את הכל".

 

 

צילום: אבי בר

 

 

 

"המאבק נגד סגירת שדה דב זכה כאמור לתמיכה של כל ראשי הערים בישראל כולל רון חולדאי – ראש עיריית תל אביב יפו שהציג תכנית חלופית להשארת השדה. כך גם רוב השרים, חברי הכנסת והסיעות סבורים שמדובר בטעות אסטרטגית חמורה – אך ראש הממשלה בשלו!! בזה אחר זה מתפרקת ישראל מנכסיה ומתשתיות התעופה: סגרו את השדה בקריית שמונה, סגרו את השדה במחניים, סגרו את השדה בעטרות ועכשיו רוצים לסגור את שדה דב. אני מודיע שייקח שנים עד שיעלו טרקטורים לשטח ועד שיינתנו היתרים. מה החופזה? מה הלהיטות? גם רשות שדות התעופה שותקת – שם יודעים שנתב"ג העמוס והקורס לא יוכל להכיל את שדה דב, הם יודעים מה המשמעות של המתנה, הסעה על המסלול והמתנה לאישור משדה בינ"ל לאילת. ברשות מסתירים את הנתונים החמורים של הצניחה בטיסות מנתב"ג לשדה תעופה רמון והסיבה לכך היא פשוטה – הם קיבלו כבר "דמי שתיקה" של חצי מיליארד ש"ח כבר חילקו את "עור הדוב" או יותר העור שלנו!!" אמר ראש העירייה והוסיף: "אני ניצב כאן בפניכם בשם 67,000 תושבות ותושבי אילת, בשם מאות חולות וחולים שממשלת ישראל מחייבת אותם לקבל טיפולים רפואיים במרכז הארץ בהיעדר מכשור ותשתיות ורופאים באילת. בכל יום טסים כ – 120 חולים לקבלת טיפול במרכז. סגירת שדה דב, תביא את הישראלים ואת האילתים לפנות לנסיעה בכלי רכב ובכך יהפוך כביש הערבה החד סטרי ל"כביש דמים". הכתובת על הקיר והיא כתובה בדם. אין לנו כוונה ללכת כצאן לטבח. אנו ממשיכים את המאבק נגד נתניהו ונגד ההחלטה ולא נחסוך בשום מאמץ כי בנפשנו היא. נלחם על הבריאות שלנו, על הפרנסה שלנו ועל "צינור החמצן" שלנו".

 

ראש הממשלה יגרום לכך שמשפחות שיבחרו להגיע לאילת בכל זאת, ייסעו בכלי רכב עם ילדים תוך סיכון חיים הכרוך בנסיעה ארוכה בכביש חד מסלולי רווי במשאיות כבדות ובאוטובוסים. כביש 90 יהפוך ל"מלכודת מוות".

 

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) עולה, כי מתחילת שנת 2019 אירעו 4 תאונות קטלניות בכביש 90 ו-12 תאונות קשות. 7 בני אדם נהרגו בתאונות קטלניות! בשנת 2018 אירעו 6 תאונות קטלניות ו-20 תאונות קשות. 20 בני אדם נהרגו בתאונות קטלניות.

 

מנהל בית החולים "יוספטל" ומחוז אילת – ד"ר אלדר ברקוביץ תאר גם הוא את הפגיעה האנושה באילת באם ייסגר שדה דב. סגירת שדה תהיה אסון כיוון שזה עורק תחבורה ראשי ומשמעותי בשני הכיוונים, האחד בהבאת רופאים יומיומית לאילת כדי לתת שירות לתושבי אילת מטופלי כל קופות החולים. "זה ייפסק ברגע ששדה דב ייסגר, מכיוון שזמן ההגעה יוכפל" הצהיר ד"ר ברקוביץ. השני, מטופלים בראשם חולים אונקולוגיים הטסים על בסיס יומיומי לטיפולים רפואיים במרכז הארץ.

 

על רקע האמור הכריז ראש עיריית אילת: "אני מתכוון להודיע כאן ועכשיו על במה זו לראש הממשלה וליושב ראש הליכוד – בנימין נתניהו על החלטתי שלא להיות חלק מתנועה שמובילה מהלך מחפיר וכוחני שכזה, שאינה מגלה כל חמלה כלפי אזרחיה הטובים. היום, מחויבותי לתושבי אילת שבחרו בי – גוברת על מחויבותי לליכוד. אינני יכול להיות עוד חבר בליכוד!! זה לא קל לי ולא פשוט וייתכן ואף אשלם על כך את המחיר – אך מצפוני שקט ואני יודע שאני עושה זאת עבור תושבי עירי. אילת לא תתמוך בפוליטיקאים שלא יתמכו בה – כי בנפשנו היא".