כותרות אחרונות
Search

חברת "אחוה" שומרת על מעמדה כמותג הטחינה הנמכר בישראל

חברת "אחוה" מעצמה של טחינה

הביקוש עולה והמחיר יורד: שוק הטחינה בישראל ממשיך לצמוח !

חברת "אחוה" שומרת על מעמדה כמותג הטחינה הנמכר בישראל, עם נתח שוק כספי של 32% בשוק ששומר על יציבות כספית עם מכר כולל של 150 מיליון שקלים ורושם עלייה דרמטית בסך הכמות הנמכרת !

חברת אחוה שומרת על מקומה בראש מותגי החלווה הנמכרים ביותר בישראל

בישראל מסתבר אוהבים טחינה והרבה. צריכת הטחינה בשוק הישראלי ממשיכה לעלות והמחירים יורדים. בשנת 2017 נמכרו בשוק הישראלי מעל ל- 7,200 טון טחינה גולמית, וזאת רק לשוק הפרטי המאורגן. על פי דו"ח סטורנקסט לחודש ינואר 2018, מותג הטחינה של חברת "אחוה", הנו המותג הנמכר ביותר בישראל לשנת 2017, הובלת שוק עליו שומרת אחוה בשנים האחרונות. על פי הדו"ח, מחזיקה "אחוה" בנתח שוק כספי של 32.5% בקטגוריית הטחינה הגולמית ובנתח שוק כמותי של 41.6%. אחריה, מותג בארכה עם נתח כספי של 23% ו-21.3% כמותי ואחריו טחינה אל ארז עם נתח שוק כספי של 13% וכמותי 8.8%. בסך הכל גלגל השוק כולו מעל ל- 150 מיליון שקלים במכר של טחינה גולמית לשוק המבורקד בכלל המותגים.

צילום: יעל האן

גם המחיר לצרכן של הטחינה הגולמית ירד בכלל השוק, ככל הנראה על רקע ירידת מחירי השומשום בעולם. בעוד שהיקף השוק הכספי שומר על יציבות ביחס לשנת 2016, היקף השוק הכמותי הוא אשר צומח באופן דרמטי, מה שמעיד על ירידות מחיר לצרכן. בשנת 2016 עמד הנתח הכמותי על 6,850 טונות ובשנת 2017 הסתכם ב- 7,207 טונות לכלל השוק. יציבות בנתח הכספי שנה אחרי שנה, אל מול זינוק בנתח הכמותי, מעיד כי השוק מכר הרבה יותר והוריד מחירים. הפער הגבוה ביותר נרשם אצל חברת "אחוה", שנתח השוק הכמותי שלה זינק מ- 39.4% בשנת 2016, ל- 41.6% בשנת 2017, ללא שינוי בנתח השוק הכספי. במותג בארכה המצב הפוך: בשנת 2016 החזיקה החברה נתח שוק כספי של 29.9% ובשנת 2017 צונחת ל- 23%. נתח השוק הכמותי שלה לעומת זאת, יורד משמעותית מ- 28.5% בשנת 2016 ל- 21.3% בשנת 2017, מה שמעיד על פחות מכר ובמחירים גבוהים יותר. טחינה הנסיך, שהיא בעלת כושר ייצור משמעותי ביותר, ממשיכה במגמת ההיחלשות, ויורדת גם בנתחי השוק הכמותי וגם בכספי, ביחס לשנה שעברה, הערכה היא שזאת על רקע פרשיות הזיהומים שהיו במוצריו בשנה החולפת.

צילום: יעל האן

ובתוך כך, שומרת אחוה על מקומה גם בראש מותגי החלוה הנמכרים ביותר בישראל. הישראלים אוהבים מאוד גם את הממתק הנחשב לבריא ביותר מבין החטיפים המתוקים, שטחינה גולמית הנה הרכיב העיקרי בו. בשנת 2017 הסתכם מכר השוק של החלוה ב-54 מיליון שקלים בקירוב, מעל ל- 1600 טונות של חלוה ארוזה וחטיפי חלוה של כל המותגים. אחוה מחזיקה במעל למחצית מנתח השוק וממשיכה לצמוח, עם נתח שוק כספי של 57% בשנת 2017 לעומת 54.1% בשנת 2016. אחריה בארכה, עם 27.9% (ירידה מ-31.9% בשנת 2016).

 

לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של "אחוה", הטחינה ללא ספק ממשיכה במגמת עלייה בביקוש. אמנם אחוה מובילה בפער לא קטן הן בנתח הכספי והן בנתח הכמותי, אך ניכר שהפער בנתח הכמותי גדול יותר, זאת משום שאחוה מוכרת את תוצרתה במחיר זול ממחיר השוק המקובל כחלק ממדיניות המחירים שלה. אחוה מייצרת טחינה וחלוה גם למותגים פרטיים רבים. בפועל, נתח השוק הכללי של אחוה, הכולל גם את השוק הלא מבורקד (שווקים פתוחים, מכולות, צרכניות, שוק מוסדי, צבא וייצוא), גדול אף יותר.

צילום: יעל האן

לדבריו, טחינה גולמית ביססה את מעמדה כמזון על וכיום היא חלק בלתי נפרד מתזונתם היומית של מבוגרים וילדים. אנו מקפידים על הכנת הטחינה על בסיס 100% שומשום טבעי טחון, ללא תוספת מלח, כאשר שומשום מלא גבוה בערכים תזונתיים בשל הוויטמינים והמינרליים הנמצאים בקליפה. המוצרים מכילים רכיבים טבעיים בלבד ומהווים בסיס לעשרות מאכלים מגוונים, בריאים וטעימים ובדגש על מחירים אטרקטיביים השווים לכל נפש.

 

חברת "אחוה" הנה יצרנית טחינה, חלוה ודברי מאפה בבעלות פרטית של יעקב מלאך. תשלובת המפעלים, הממוקמים באריאל, מעסיקים 235 עובדים, מכל הדתות והמגזרים. מפעלי אחוה מתפרסים על שטח של 14,000 מ"ר ומייצרים 2 טון טחינה גולמית מידי שעה. מוצרי החברה מופצים בהפצה עצמאית של המפעל לכל רשתות המזון בארץ ומוצריה מיוצאים גם למרבית מדינות העולם.