כותרות אחרונות
Search

חברת הסטארטאפ "סליגנוסטיקס" משיקה בישראל בדיקת הריון המבוססת על דגימות רוק.

אלינה לוי בקמפיין Salistick של "סליגנוסטיקס"  – צילום: יהונתן בן חיים 

 

חברת הסטארטאפ "סליגנוסטיקס" משיקה בישראל בדיקת הריון המבוססת על דגימות רוק.

"Salistick" היא בדיקת ההריון הראשונה בעולם על בסיס דגימת רוק.

הבדיקה משווקת לראשונה בישראל ברשת סופר-פארם.

 

"Salistick" היא בדיקת הריון חדשנית, קלה לשימוש, מהירה ומדויקת; היא מעניקה חוויית שימוש משופרת, עם רמת אמינות מקבילה לזו של בדיקות הריון מסורתיות. Salistick מבוססת על דגימת רוק, ואפשר לבצע אותה בכל מקום וזמן, ולצד בן או בת הזוג, או כל אדם אחר. הבדיקה זכתה לתגובות נלהבות בחו"ל, ומושקת לראשונה בישראל במהלך השקה רחב וארצי בכ-285 סניפי סופר-פארם ובסופר-פארם אונליין.

צילום: יח"צ "סליגנוסטיקס"

 

חברת הסטארט-אפ "סליגנוסטיקס" (Salignostics) מירושלים, משיקה בישראל את "Salistick",  בדיקת ההריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק. הבדיקה מושקת בישראל, לצד השקה נרחבת של "Salistick" במחצית השנייה של שנת 2023 באנגליה, אירלנד ושבדיה, הבדיקה שזכתה לתגובות נלהבות.  תשווק בישראל בכ-285 סניפים של סופר-פארם וסופר-פארם אונליין, במחיר מבצע לרגל ההשקה של 24.90₪ (המחיר יתעדכן בהמשך ל- 33.90).

 

"כפרזנטורית של  "Salistick" נבחרה  המשפיענית אלינה לוי, שקמפיין בכיכובה יעלה במדיות השונות."

 

אלינה לוי בקמפיין Salistick של "סליגנוסטיקס"  – צילום: יהונתן בן חיים 

 

"Salistick" היא בדיקת הריון חדשנית ופורצת דרך בתחום שעד כה התבסס על בדיקות שתן בלבד. היא קלה לשימוש, נעימה יותר בהשוואה לבדיקות ההריון המסורתיות, ובעלת דיוק גבוה כבר החל מיום לאחר איחור הוסת. "Salistick" מבוססת על דגימת רוק, הנאספת בקלות ובאסתטיות באמצעות "סטיק". אפשר לבצע אותה בפשטות ובנוחות, בכל מקום וזמן, ולצד מי שרוצים – בן או בת הזוג, או כל אדם אחר.

 

הבדיקה מעניקה חוויית שימוש טובה יותר, ללא פשרות – רמת דיוקה ואמינותה כבר החל מהאיחור במועד הוסת המשוער, ובדומה לבדיקות הריון מסורתיות המבוצעות באמצעות דגימת שתן. הבדיקה קיבלה את אישור משרד הבריאות בישראל וגם את אישור האיחוד האירופי (CE). סליגנוסטיקס מייצרת את מוצריה במפעל שהקימה החברה באזור התעשייה לבון בגליל. על אף הקשיים הכרוכים בתקופת מלחמה המשיכה החברה את פעילותה כולל ייצור והשקה של מוצר סליסטיק כחלק מחזית חברות הטכנולוגיה הישראליות.

 

בתמונה: צוות הסטארט-אפ "סליגנוסטיקס" – צילום: אסנת קרסננסקי

 

ד"ר גיא קריאף, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס: "עשינו מחקרי שוק בקרב אוכלוסיות מגוונות, ומצאנו שכ-70% מהנשים יעדיפו לעשות בדיקת הריון באמצעות רוק על פני בדיקת שתן מסורתית. בדיקת הריון הופכת כעת לפעולה פשוטה וקלה, והיא כמובן מהימנה בתוצאותיה. עולם הדיאגנוסטיקה מתקדם במהירות. הוא הופך ליותר ויותר מונגש, אישי וביתי, והמוצרים החדשניים ופורצי הדרך שלנו משתלבים היטב במגמה זו. אנו מציעים "מעבדה זעירה" המשולבת במוצרים פשוטים לתפעול, שאינם דורשים משתמשות ערבוב עם תמיסות כימיות או פעולות מורכבות אחרות. החזון שלנו הוא לצאת עם עוד ועוד מוצרים ידידותיים ונגישים".

 

השוק העולמי לבדיקות הריון הוערך בשנת 2022 ב-1.7 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח לכ-2.3 מיליארד דולר עד שנת 2028, עם קצב צמיחה שנתי של כ-5%*. בישראל השוק לבדיקת הריון הוערך בשנת 2022 בכ-20 מיליוני שקלים, כשמידי שנה נמכרות בישראל כמיליון בדיקות הריון.

 

* לפי מחקר שוק שביצעה חברת Arizton.

 

 

אודות "סליגנוסטיקס":

"סליגנוסטיקס" נוסדה בשנת 2017 על ידי צוות חוקרים בעלי תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שצברו ניסיון רב שנים במחקרים שנועדו לפענח את סודות הרוק: פרופ' אהרון פלמון, חוקר בעל שם עולמי בתחום הרוק, המכהן גם כסגן נשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטה העברית, חוקר בעל 25 שנות ניסיון באוניברסיטה העברית, ד"ר עומר דויטש (מנכ"ל), ד"ר גיא קריאף (משנה למנכ"ל), ד"ר רלוקה כהן (המנהלת המדעית בחברה), וד"ר יואב נוימן (חוקר בכיר בחברה). במהלך הפיתוח גייסה החברה הון בשלבי פרה סיד וסיד ממשקיעים פרטיים וכן קיבלה המענק מארגון הבריאות האמריקאי (NIH) וארבעה מענקים מהרשות לחדשנות. 

 

הערכות של "סליגנוסטיקס" מאפשרות בדיקות ביתיות באמצעות דגימת רוק פשוטה תוך דקות ספורות. הן מתבססות על טכנולוגיה המאפשרת שימוש ברוק לאחר טיפול מקדים. טכנולוגיה זו, הכוללת יכולות מדעיות פורצות דרך בתחום הבדיקות הרפואיות המהירות, מותאמת למוצרי מדף ושימוש ביתי על ידי משתמשים פרטיים, פרי מחקרים מדעיים שהתפרסו על פני עשרות שנות אדם. בין מוצרי החברה אותם סליגנוסטיקס פיתחה ומייצרת, בדיקות מהירות המבוססות על דגימות רוק לגילוי מוקדם של הריון, ובדיקות קורונה. החברה מפתחת בימים אלה בדיקות מבוססות רוק גם לזיהוי חיידק הסטרפטוקוקוס הגורם לדלקות בדרכי הנשימה. מדובר במוצר המתוכנן בעתיד להיות חלק מפאנל של בדיקות רוק לזיהומים נשימתיים, ומותאם במיוחד לשימוש נוח בקרב ילדים, זאת בנוסף למחלות נוספות שכבר מצויות בשלבי פיתוח.

 

תמונות מוצר+ צוות יזמי החברה:

https://drive.google.com/drive/folders/19SvxKVDS5CWLJGYP4HkcTCFcP2FDqxxD