כותרות אחרונות
Search

חברת "כתר" ממשיכה בקידום מהלכים להחלת יחס שיווני בהעסקת נשים בתעשייה ומשיקה את קמפיין "#תקשיבו_לנו".

קמפיין יום האישה "כתר" – צילום: יאיר צימרמן

 

 

יום האישה 2024: "#תקשיבו לנו".!

חברת "כתר" ממשיכה בקידום מהלכים להחלת יחס שיווני בהעסקת נשים ישראל וקוראת לחברות נוספות בתעשייה להצטרף אליה.

לקראת יום האישה, משיקה כתר את קמפיין "#תקשיבו_לנו" להעלאת המודעות לנושא, כחלק מפעילותה השוטפת של החברה לצמצום פערי שכר ושילוב נשים בתעשייה, הקמפיין קורא למנהלות ומנהלים בחברות מכל התחומים להצטרף ולפעול למען מטרה ערכית זו, דווקא עכשיו. 

לינק לצפייה בקמפיין: https://www.youtube.com/watch?v=YfTglg-a15U

 

כבכל שנה, כתר ממשיכה לקדם את ערך השוויון המגדרי מתוך האמונה כי הנושא נוגע ומשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו. למרות הישגים משמעותיים בעשורים האחרונים בקידום נשים, בישראל של שנת 2024 הפערים המגדריים בשוק העבודה עודם נפוצים ואף התעצמו בפרמטרים מסוימים. הדבר בא לידי ביטוי בפערי שכר משמעותיים בין גברים לנשים, בשיעור הנשים הנמוך במשרות בכירות במוקדי קבלת החלטות ובתפקידים שלרוב מזוהים עם עובדים גברים.

 

המאבק לשוויון אינו עניין של נשים בלבד, הוא מאבק חברתי הנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו. זו השנה הרביעית שכתר יוצאת במהלך תקשורתי שמטרתו לשים זרקור על מיקומן של נשים בתעשייה הישראלית, על פערי השכר במשק, ואנו רואים שינוי, אך לא מהיר דיו. מטרתו של המהלך הנוכחי של כתר היא לעודד נשים להצטרף לתעשייה, להתברג בה במשרות "מנפצות תקרת זכוכית" ולהביא לכך שחברות נוספות יירתמו ויתחייבו לנושא בתעשייה הישראלית.

 

קמפיין יום האישה "כתר" – צילום: יאיר צימרמן

 

בכתר, נשים מהוות רוב של 56% מתפקידי המטה בחברה, שיפור מתמשך מדי שנה ועליה של 20% במספר הנשים משנה קודמת, 32% מהן בתפקידי ניהול. באזור הייצור מועסקות 27% נשים לעומת 13% בלבד ב-2020. הנשים המככבות בקמפיין #תקשיבו_לנו מייצגות סקטורים שונים בתעשייה הישראלית, ואת אזורי ההעסקה המאתגרים מגדרית, עם זאת בכתר שמחים מאוד לדווח כי : 75% ממנהלי המוצר הן מנהלות, 83% ממנהלי פיתוח עסקי ושיווק הן מנהלות ו- 75% ממנהלי שרשרת האספקה הן מנהלות.

 

עם זאת, העלייה משנים עברו עדיין אינה מספקת את הנהלת כתר ששואפת להגיע להישגים גבוהים יותר – עד שוויון מלא-  ופועלת להובלת שינוי, לא רק במילים וקמפיינים אלא במעשים: 

באמצעות העדפה מתקנת לגיוס נשים – בכל משרה פתוחה, מתפקידי שטח ועד תפקידי ניהול בכירים.

באמצעות השוואת שכר באופן יזום לשכר הממוצע אותו מרוויחים גברים בתפקיד מקביל, לצד תיקוני שכר רטרואקטיביים.

באמצעות הכשרות לעובדות בכתר על מנת שיוכלו לממש ולהגשים קריירה מקצועית בלתי מתפשרת ולפרוץ את תקרת הזכוכית במשרות שהיו מזוהות עד כה עם גברים דוגמת: מלגזנות, ניהול מפעלים, ניהול ייצור בכיר, ניהול קוי יצור בתעשייה ועוד…

 

מהלכים אלו תורמים בעקביות להעלאת אחוז הנשים במשרות יצור, ניהול וניהול בכיר.

 

הקמפיין צולם במפעלי כתר בכרמיאל ובאלון תבור ומשתתפות בו יוליה אשכינזר, אדווה לזר, ליאנה שחאדי, אסיה מרסיאנו, היאם טאהא ומיטל נוטע – 6 נשים, פורצות דרך כל אחת בתחום התמחותה, המייצגות כ-35 שנות נסיון מצטבר בתעשייה הישראלית.

 

לינק לצפייה בקמפיין: https://www.youtube.com/watch?v=YfTglg-a15U