כותרות אחרונות
Search

חברת "מהלב" מקבוצת "תיגבור" הנגישה את מוזיאון מגדל דוד בירושלים ואת רחבת הכותל המערבי לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה.

שלט קולי ללקויי ראייה – צילום: יח"צ

 

חדש – "Step-Hear" מערכת חדשנית להנגשה ולהתמצאות במרחב באמצעות חיווי קולי.

חברת "מהלב" מקבוצת תיגבור הנגישה את מוזיאון מגדל דוד בירושלים ואת רחבת הכותל המערבי לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה, כל זאת  באמצעות "Step-Hear" מערכת חדשנית להנגשה ולהתמצאות במרחב באמצעות חיווי קולי.

 

 חברת מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות מקבוצת תיגבור הנגישה את מוזיאון מגדל דוד בירושלים ואת רחבת הכותל המערבי לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה באמצעות מערכת חדשנית להנגשה Step-Hear, מערכת להתמצאות במרחב באמצעות חיווי קולי.

 

המערכת הותקנה כחלק מתוכנית שדרוגים ושיפוצים במוזיאון, שחלקם נועדו להפוך את המקום לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלות.

 

אלירן עקיבא בכניסה למוזיאון מגדל דוד – צילום: סטפ היר

 

לטובת הנגשת המבנים, הותקנו כ- 25 מכשירים של Step-Hear במוזיאון מגדל דוד וברחבת הכותל, בנקודות קריטיות במרחב. המכשירים ברחבת הכותל הם מסוג "שלט-קולי" – רמקול חכם המופעל רק כאשר משתמש של Step-Hear נמצא בקרבתו, ומהווה מקור קול חיוני לדיוק בהכוונה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה.

התקנות אלו נוספו ל-60 מכשירים של "Step-Hear" שהותקנו בעיר העתיקה, בסמטאות המובילות לכותל ולנקודות עניין נוספות.

 

מערכת "Step-Hear" הינה טכנולוגיה פרי פיתוח ישראלי, להנגשה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה במרחב הציבורי – באמצעות הכוונה קולית לצורך התמצאות ומציאת דרך במרחב הציבורי בתוך מבנים ומחוצה להם, המערכת פועלת בארץ ובעולם. עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי-הים, תחנות אוטובוס ועוד…

 

שלט קולי ללקויי ראייה – צילום: יח"צ

 

משתמשי הקצה נעזרים באפליקציה החינמית של "Step-Hear", המפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות מהמכשירים שהחברה מתקינה במרחב הציבורי, לצורך איתור הכניסה למבנה, למעלית ועוד והנחיות כיצד ללכת לאותן נקודות עניין.

 

רוית קרדי, מנכ"לית חברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות": אנו שמחים להמשיך את רצף ההנגשה בעיר העתיקה בעזרת Step-Hear, ובכך לאפשר לאנשים עם לקות ראיה להתנייד באופן עצמאי בבואם ליהנות מפעילויות פנאי ותרבות.

 

"Step-Hear" מחברת "מהלב- המרכז לאיכות חיים ונגישות", הינה חברה טכנולוגית פורצת דרך בתחום הנגישות עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה, אנשים עם מגבלת ניידות או מוגבלויות אחרות. בבעלות קבוצת תיגבור, בית של פתרונות מהמובילים והוותיקים בישראל, מומחית בפיתוח והתאמה של פתרונות במיקור חוץ, המשלבים שירותים וטכנולוגיות, בתחום שירותים מנוהלים ובתחום מערך השירותים לקהילה .הקבוצה ארצית, ציבורית ובינלאומית, משמשת מזה שנים רבות כיחידה מרכזית בפרויקטים, ומנהלת אותם  כאינטגרטור, כגורם המרכז בכל השלבים ובכל ההיבטים. באופן זה, מייצרת תיגבור תשלובת של יכולות מתקדמות וחדשניות, המהוות פתרונות ייעודיים. תיגבור מתמחה בתחומי ליבה רבים המאפשרים זאת: גיוס עובדים ומיקור חוץ, סיעוד, ורווחה, שמירה ואבטחה, נגישות, ניקיון, אחזקה ותחזוקה. החברה פועלת בפרישה ארצית ומפעילה 40 סניפים ברחבי הארץ.