כותרות אחרונות
Search

חברת "AID GENOMICS" הנחיתה היום בישראל משלוח נוסף של 200,000 בדיקות RNA-COVID 19 לזיהוי נגיף הקורונה של התאגיד הסיני BGI.!

 

חברת "AID GENOMICS" הנחיתה היום בישראל משלוח נוסף של 200,000 בדיקות  RNA-COVID 19 לזיהוי נגיף הקורונה של התאגיד הסיני  BGI.!

החברה הסינית הייתה מהראשונות בעולם אשר זיהו את מקור הנגיף בעיר ווהאן ופיתחה בדיקה ייחודית.

 

שניר זנו המנכל העולמי של קבוצת ENOMICAID G : "עקב השותפות העמוקה בין קבוצה AID לבין חברת BGI, אנו גאים כי גם בימים בהם הדרישה גוברת על ההיצע העולמי, הצלחנו לספק למדינת ישראל את התנאים אשר יאפשרו לה לבצע כמות בדיקות זהה למספר הבדיקות אשר בוצעו בדרום קוריאה (כ300,000 בדיקות). הבדיקות יועברו מחר למשרד הבריאות ויופצו בין בתי החולים והמעבדות השונות"

 

AID וחברת BGI הודיעו כי 200,000 בדיקות DNA לזיהוי הקורונה צפויות לנחות היום בישראל. בהובלת שניר זנו, מנכ"ל הקבוצה העולמית וישראלי בעצמו, סיפקה החברה עד כה לישראל כ-130,000 בדיקות. מחר כאמור צפויות להגיע עוד 200,000 בדיקות ולפי זנו זוהי רק ההתחלה.

 

קבוצת החברות BGI הסינית הייתה מהראשונות לבחון את הנגיף אשר התפרץ בווהאן, ואף איששה את החשש כי מדובר בוירוס חדש לעולם, ולא SARS. הבדיקות מיוצרות במפעל הייצור של החברה בווהאן "מרכז ההתפרצות העולמי של הנגיף" וביכולתה לזהות את הנגיף עוד בשלב הדגירה בגוף החולה .

 

ב-26 בינואר קיבלה הבדיקה את האישור הנדרש לשימוש בבדיקה ע"י הרשויות בסין (ובהמשך CE וכן ממתינים לאישור FDA ). הבדיקה פותחה ע"י ניתוח מאסיבי של למעלה מ-9000 דגימות חולים מהעיר וואהן במחוז חוביי, וסיפקה תוצאות אמת בתוך שעות בודדות. עד עתה בוצעו מעל ל1.3 מיליון בדיקות במעבדות השונות העולם באמצעות הערכה אשר פותחה.

 

צילום: יח"צ

 

 

בניגוד לבדיקות הדם (ANTIBODY) המאתרות את התגובה החיסונית שהגוף מפתח כנגד המחלה ולמעשה ניתן לזיהוי בשלבים מאוחרים יותר, בדיקת הקורונה מבוססת ה-RNA מודדת ישירות את נוכחות הנגיף הזיהומי בנבדק. ורק בדיקות כאלה מסוגלות לאתר את הנגיף בשלבי דגירה מוקדמים.

 

BGI היא חברת ה- DNA והגנטיקה הגדולה בעולם והיא מנהלת את בנק הגנים של ממשלת סין. עד כה, הקימה החברה 16 מרכזי מחקר ולמעלה מ-200 מעבדות משותפות ברחבי סין שביכולתן לבצע בדיקות גנטיות ואפיון מחלות זיהומיות. בנוסף, לחברה למעלה מ- 20 מרכזי NGS ברחבי העולם ומעבדות מחקר שיתופיות ביותר מ 17 מדינות כולל ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אנגליה, דנמרק, קרואטיה, סינגפור וכו '.

 

Genomics AID   הינה שותף אסטרטגי  של קבוצה BGI בפעילותה הקלינית בארבעים מדינות שונות, כולל ישראל. AID Genomics נמצאת בבעלות AID Group המנהלת למעלה מ- 1.3 מיליארד דולר ב -9 מדינות שונות. מנכ"ל AID Genomics, שניר זנו, הוא גם שותף בקבוצת AID ברחבי העולם. החברה הקימה מעבדת פיתוח מחקרית לבדיקות קליניות בפארק המדע רחובות ומרכז לפיתוח ביו-אינפורמטיקה וטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במספר מדינות בעולם לרבות ישראל.