כותרות אחרונות
Search

חברת ISA הירושלמית והחברה להתחדשות עירונית לישראל באים לחדש את ירושלים

בתמונה: רמות מירסקי צילום: אלי קובין

נעים להכיר: החברה להתחדשות ירושלים

החברה להתחדשות ירושלים, אשר שמה לה למטרה לחדש את העיר ירושלים באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי, נולדה מתוך חיבור בין שתי חברות נדל"ן ותיקות ומנוסות המשלימות זו את זו בתחומי התמחותן – חברת  ISA הירושלמית והחברה להתחדשות עירונית לישראל.

 

ISA היא חברה ירושלמית ותיקה העוסקת זה למעלה מ-20 שנה בייזום, בנייה ופיתוח נדל"ן. החברה, אשר נמצאת בבעלות משותפת של שלום גריבה ועקיבא זוריבין, יזמה וביצעה פרויקטים רבים עבור המגזר הפרטי והמוסדי בתחומי המגורים, המסחר, המלונאות ועוד. שמה שלISA  הולך לפניה כחברת בנייה איתנה, המעניקה חשיבות רבה לאיכות ולמקצוענות. החברה שמה לה כמטרה לקדם את מגמת ההתחדשות עירונית בירושלים ולהיות שותפה לפיתוחה.

 

החברה להתחדשות עירונית לישראל היא אחת החברות המובילות בישראל לייזום, תכנון, ניהול וביצוע פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38/2 (תמ"א בהליך הריסה ובנייה), במסגרת תוכניות להתחדשות עירונית ברחבי הארץ. בעלי החברה הם לוי קושניר ודני שפירא, יחד עם טל גולדשטיין ועמי כחלון המשמשים גם מנכ"לים משותפים בחברה. החברה להתחדשות עירונית לישראל משלבת חוסן כלכלי ועסקי, ניסיון רב-שנים, ידע חיוני וגישה אישית ואנושית, המאפשרים לה ללוות פרויקטים מורכבים לכל אורכם, תוך טיפול אישי מסור בכל דייר ודייר.

 

החברה להתחדשות ירושלים הוקמה על רקע החזון לפתח את ירושלים ולהעניק פתרון למצוקת הדיור בעיר, הנובעת ממחסור בקרקעות זמינות לבנייה בשטחה. המטרה העומדת לנגד עיניה של החברה להתחדשות ירושלים  היא ללוות בעלי דירות ברחבי העיר לכל אורך התהליך המורכב של פינוי בינוי, תוך שהיא משמשת מנוע צמיחה לבניית אלפי יחידות דיור בבירה בעשור הקרוב.

בעלי החברה להתחדשות ירושלים- צילום יעקב לדרמן

שלום גריבה:" ירושלים יקרה מאד לליבי. אני יליד ירושלים ופיתוחה של בירת ישראל חשוב לי ביותר. אני גאה לעמוד בראש חברה שתסייע ותשדרג את איכות החיים של תושבי ירושלים שלא היה באפשרותם לעשות זאת באופן עצמאי. אני קורא לכל ירושלמי וירושלמית שמעוניינים בכניסה לפרויקט פינוי ובינוי להצטרף אלינו, לשלב עימנו ידיים ולפעול למען עתידם ורכושם. חשוב לי להבהיר כי בעלי הדירות נמצאים בראש מעיינינו ועבורנו הם השותפים המלאים לפרויקטים, לכן אנו פועלים בשקיפות מלאה ומסייעים להם ככל הנדרש בכל שלב ושלב בפרויקט, עד לקבלת דירה חדשה ומרווחת מזו שהיתה להם בעבר".

 

עמי כחלון, מנכ"ל משותף בחברה להתחדשות ירושלים, מוסיף: "אנו בחברה  להתחדשות ירושלים מאמינים כי לכל אדם בישראל הזכות לדיור הולם ולמגורים בסביבה נעימה ומכבדת עבורו ועבור ילדיו. תהליכי פינוי-בינוי הם העתיד של הבנייה העירונית ואחד המפתחות לפתרון מצוקת הקרקעות והדיור בישראל. לשמחתנו, קברניטי הרשויות המקומיות מבינים את זה ומסייעים לקידומם של תהליכי התחדשות עירונית ופינוי בינוי בערים, ולנו יש ניסיון אדיר בקידום פרויקטים גדולים של פינוי בינוי שאותו אנו מביאים עכשיו לרווחת תושבי ירושלים".

 

ייחודה ויתרונותיה של החברה להתחדשות ירושלים:

  • מבחינת החברה להתחדשות ירושלים, בעלי הדירות הם שותפים מלאים בפרויקטים ובקבלת ההחלטות במסגרתם, החל מבניית תמהיל הדירות, דרך המעטפת החיצונית של הבניין, תכנון המרחב הפנימי בכל דירה ואיכות המפרט הטכני ועד לחלוקת החניות והמחסנים בצורה הוגנת.

 

  • העיקרון המנחה הבסיסי של החברה להתחדשות ירושלים הוא שמירה על זכויות הדיירים ויישום התיקון לחוק פינוי בינוי, המגן עליהם ומבטיח להם את המיטב בכל פרויקט של התחדשות עירונית. לחברה היכרות מעמיקה עם תקנות רישוי הנדל"ן ויכולת מוכחת להתנהל מול הרשויות, המאפשרות לה לקבל היתרים תוך

 

פרק זמן קצר יחסית. בנוסף, לחברה להתחדשות ירושלים חוסן כלכלי ובטוחות פיננסיות, המאפשרים לה לתמוך בכל תהליכי הפרויקט על מנת להשיג תוצאות מיטביות.

הדמייה שנלר- סטודיו אייקו

  • החברה להתחדשות ירושלים היא גם היזמית וגם החברה הקבלנית. החברה להתחדשות ירושלים פועלת בשני כובעים, הן כיזמית והן כמבצעת הפרויקט. הדבר מבטיח הקפדה יתרה על רמת הגימור הגבוהה של הפרויקט, תוך תכנון מדוקדק של כל פרט ובחירה מדויקת של חומרי הבנייה.

  • החברה להתחדשות ירושלים מעמידה ביטחונות לבעלי הדירות – כשבעלי הדירה חותמים על עסקת פינוי בינוי / תמ"א 38 הם מפקידים את הנכס החומרי המשמעותי ביותר שלהם בידי החברה היזמית, שאותה בחרו בקפידה מבין חברות שונות שהתחרו על הפרויקט. בעל הדירה, שפעמים רבות דירתו בפרויקט היא דירתו היחידה, חייב להרגיש בטוח מעל לכל ספק, הן בכך שהאינטרס הכלכלי שלו יישמר לכל אורך הדרך והן בכך שתישמר תקינות התהליך לכל אורכו. החברה להתחדשות ירושלים פורשת בפני בעלי הדירות את הביטחונות שאותם יקבלו כנגד פינוי הנכס וכתנאי הכרחי להריסת המבנה:

    • ערבות בנקאית – כתנאי לפינוי הנכס יקבל כל בעל דירה ערבות בנקאית (חוק מכר חדש) לפי ערך שוויה של הדירה החדשה. בנוסף יקבל בעל הדירה ערבות בנקאית נפרדת להבטחת תשלום דמי השכירות לכל תקופת הבנייה, עד לחזרתו אל הדירה החדשה.

    • ליווי פיננסי לפרויקט – הליווי יתבצע ע"י מוסד פיננסי מהמובילים והגדולים במשק במתכונת של "פרויקט סגור", תוך הבטחה שהשעבוד לטובת הגוף המלווה ייעשה אך רק לצורך בניית הפרויקט הספציפי.

    • מפקח מטעם הדיירים – המפקח על לפרויקט ייבחר על ידי הדיירים ויהיה איש אמונם ושכר טרחתו ישולם על ידי החברה. עלות המפקח תיקבע לפי מחיר השוק. מדי חודש יועברו למפקח מטעם בעלי הדירות עותקים מדוחות הפיקוח של הבנק המלווה.

    • תשלום לבעלי המקצוע המייצגים את בעלי הדירות – החברה להתחדשות ירושלים מחויבת לתשלום שכר טרחה לכל יועצי הפרויקט, לרבות עו"ד מטעם הדיירים, חברת ניהול, שמאי ומפקח בנייה.

    • תשלום היטלים ומיסים לרשויות – כל ההיטלים והמיסים החלים בעסקה ישולמו על ידי החברה להתחדשות ירושלים ובעלי הדירות לא יחויבו לשלם מיסים והיטלים.

    • רישום הנכס – החברה להתחדשות ירושלים תלווה את בעלי הדירות בתהליך רישום הנכס מול הרשות המקומית ומול מינהל מקרקעי ישראל.

מצפה רמות- חזי חוג'סטה

פעילותה של החברה להתחדשות ירושלים מבוססת על אסטרטגיה ברורה, אשר מחד גיסא שמה את בעלי הדירות במרכז ומאידך גיסא חולשת במקצועיות ובמיומנות על כלל היבטי הפרויקט הנוספים לאורך התהליך כולו. זאת, תוך מתן ליווי צמוד לבעלי הדירות, הקפדה יתרה על איכות הבנייה ולוחות הזמנים, הבנת צורכי הרשויות ומתן פתרונות הולמים לדרישותיהן, והפגנת חוסן, מקצועיות ועוצמה ביחס לכל אספקט ולכל אלמנט בתהליך.