כותרות אחרונות
Search

חברת "כלמוביל energy" ביזום משותף עם חברת "איסט אנרג'י" הקימו במושב השיתופי מכורה בבקעת הירדן 7 מערכות סולאריות על סככות.

אביב פפר מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן 

 

 

חברת "כלמוביל energy" ביזום משותף עם חברת "איסט אנרג'י" הקימו במושב השיתופי מכורה בבקעת הירדן 7 מערכות סולאריות על סככות.

"כלמוביל Energy" בייזום משותף יחד עם חברת "איסט אנרג'י", הפעילה ברחבי מושבים רבים בבקעת הירדן, הקימו במושב השיתופי מכורה בבקעת הירדן 7 מערכות סולאריות על סככות בשטח כולל של 14,000 מ"ר בהספק מצרפי של 2,100 קווט.

סה"כ התקבולים הצפויים בפרויקט זה הינם כ- 1.6 מיליון ₪ בשנה.

"כלמוביל Energy" יוזמת, מקימה ומפעילה מגוון פתרונות אנרגיה מתחדשת ללקוחות ביתיים, מסחריים וציבוריים, סיימה בימים אלו פרויקט בו הוקמו 7 סככות והותקנו על גביהן 7 מערכות סולאריות במושב השיתופי מכורה.

כל סככה הינה בשטח של כ 2,000- מ"ר ובסה"כ 14,000 מ"ר. על כל סככה הוקמה מערכת סולארית בהספק של 300 קווט ובסה"כ הותקנו 7 מערכות בהספק מצרפי של 2,100 קווט.

 

התעריף שמשלמת חברת החשמל עבור כל קווט"ש שמיוצר הינו 45 אג'.

 

הפרויקט נעשה ביזמות מלאה כלומר, "כלמוביל Energy" הקימה את הסככות ואת המערכות הסולאריות במימון מלא יחד עם חברת איסט אנרג'י. כמו כן תתחזק ותתפעל אותן במשך 25 שנה ותשלם דמי שכירות שנתיים למושב.

 

הפרויקט מחובר בימים אלו לרשת החשמל.

סך התקבולים מחברת החשמל הצפויים בשנה: 1,600,000 ₪.

ובכל תקופת ההסכם דהיינו 25 שנה: כ – 40 מיליון ₪.

 

 

אביב פפר מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן 

 

אביב פפר מנכ"ל "כלמוביל Energy": "מדינת ישראל הגדירה לעצמה יעד מאוד שאפתני אך ריאלי ליצור חשמל מאנרגיות מתחדשות העומד על 30 אחוז עד 2030 אני מאמין כי העתיד נמצא באנרגיות מתחדשות הן מבחינת הכלכלה והן מבחינת הסביבה. מושב מכורה עשה צעד מאוד משמעותי גם עבורו וגם עבור הכלל. פרויקט האנרגיה המתחדשת במכורה משלב אלמנט כלכלי ומהווה עבורה אפיק הכנסה נהדר וכמובן בשמירה על הסביבה והמאמץ המשותף להשגת יעדי המדינה."