כותרות אחרונות
Search

חב' "MAN" בשיתוף חברת "Framo" הגרמנית משיקה סדרת משאיות חשמל ידידותיות לסביבה מ 8 טון ועד 44 טון.

צילום: יח"צ מאן משאיות

 

 לראשונה בישראל חב' "MAN" בשיתוף חברת "Framo" הגרמנית משיקה סדרת משאיות חשמל ידידותיות לסביבה מ 8 טון ועד 44 טון.

חברת "MAN", יצרנית המשאיות האיכותית מגרמניה, משיקה סדרת משאיות המונעות בחשמל. משאיות ה "e-Trucks" מגיעות במשקלים של 8 עד 44 טון. המשאיות שומרות על איכות הסביבה ואידיאליות להפצת סחורה במרכזי ערים, טיפול באשפה וגזם.

בזכות גודל הבטרייה יוכלו המשאיות לנסוע עד 340 ק"מ בין טעינה לטעינה. 

 

לראשונה לחברת מכשירי תנועה נציגת MAN בישראל משיקה שני סוגי משאיות חשמליות. הסוג הראשון משאית MAN בקטגוריה של 26 טון e-TGM שהושקה באירופה כבר לפני שנתיים ונוסעת במרכזי הערים הגדולות אירופה. המשאית בעלת טווח נסיעה של 180 ק"מ, עם זמן טעינה מהיר של שעה וחצי או טעינת לילה מלאה של 6 שעות. בעלת מצברי 185 Kwhומצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כגון שמירה על נתיב, מניעת התנגשות בעת בלימת חירום ועוד…

 

היתרון בשימוש במשאית חשמלית ברור. מדובר אמנם בעלות רכישה של כ 330,000 אירו למשאית אך תחזוקת המשאית החשמלית זולה משמעותית בהשוואה למשאיות הדיזל. עלות החשמל לתפעול המשאית החשמלית זולה פי 7 בהשוואה להוצאות הדלק של משאית הדיזל. למעבר למשאיות החשמליות של MAN יתרונות נוספים: עלויות התפעול והתחזוקה השוטפת של משאית חשמלית נמוכים משמעותית בהשוואה למנוע דלק. המשאית אמינה, בעלת מנוע שקט שהופכים את הנסיעה לחוויה מיוחדת, בעלת האצה מהירה ומומנט מקסימאלי החל ממהירות 0, מנוע ירוק ששומר על הסביבה ללא פליטת NOx, CO2. זו משאית שקטה ואידיאלית לעבודה בתוך מרכזי ערים.   

 

המוצר השני אותו מציעה מכשירי תנועה הינו סדרת משאיות MAN בשילוב עם חברת Framo הגרמנית המתמחה בהסבת מנועי בעירת דיזל למערכות חשמל. במסגרת ההסבה, החברה מחליפה את המנוע, תיה"ל, מערכת פליטה ויניקה כל אלה ב במצברים חשמליים מתח גבוה, מנוע חשמלי, מערכות קירור ובקרה. יחד עם חברת Framo תציג מכשירי תנועה סדרת משאיות בטווח של 8 עד 44 טון כאשר הצפייה היא שחברות מזון, הפצה, לוגיסטיקה ואף חברות איסוף אשפה וגזם שנוסעות במרכזי ערים יאמצו במהרה תקן ירוק ויעברו לנסיעה ברכבים מונעים חשמל.

 

צילום: יח"צ מאן משאיות

 

המנועים בסדרה זו נעים החל מ 80kW (108 כ"ס) ועד 400kW (536 כ"ס) והם יגיעו עם אחריות של 4-6 שנים. המצברים בטווח 115 kWh עד 231 kWh אשר מקנה מרחק נסיעה של עד 340 ק"מ בתלות במשקל המשאית הנדרש ובבחירת המצברים. טעינת המשאית נעה משעה וחצי טעינה מהירה ועד 6 שעות לטעינה לילית מלאה.  

 

ענף התחבורה בעולם אחרי למעל ל 20% מפליטת Co2 emission ולכן החלפה של משאיות הדיזל המסורתיות למשאיות המונעות בחשמל תפחית משמעותית את זיהום האוויר ופליטת גזי החממה בעולם. בנוסף, תאפשר הוזלה של עלויות התפעול היות וברכבים חשמליים יש פחות בלאי הנגרם משימוש בדלק מזהם.

 

חברת מכשירי תנועה הינה החברה היחידה בארץ המסוגלת כיום לתת מגוון פתרונות מלא למשאיות כבדות תוך התאמה אידיאלית לצרכי הלקוח. בתחילת שנת 2021 השיקה החברה את סדרת המשאיות Super MAN שזכתה בסדרת פרסים יוקרתית באירופה וכעת השקת הסדרה החשמלית מהווה בשורה מרעננת בתחום איכות הסביבה והקדמה הטכנולוגית של עולם הרכב הכבד.

 

צבי נטע יו"ר מכשירי תנועה ויוגב גברי, מנכ"ל MAN בישראל, מסרו: "מדובר במהפכה של ממש בתחום הרכב הכבד. כבר עכשיו ניתן לעבור לנהיגה במשאיות ידידותיות לסביבה, שקטות ויעילות. טעינה מהירה, גמישות תפעולית, נסיעה שקטה ובעיקר השמירה על איכות הסביבה היוו את השיקולים שלנו בגיבוש החיבור שבין משאית MAN וחברת Framo. אנו כמובן נמשיך לתת שירות בפריסה ארצית לכלל לקוחותינו בין אם יבחרו להישאר בהנעת דיזל או יעברו לחשמל".