כותרות אחרונות
Search

חדש בכללית סמייל: כתר ממוחשב תוך שעה.

צילום: שאטרסטוק

 

חדש ב"כללית סמייל" – כתר ממוחשב תוך שעה.

רשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל מאמצת טכנולוגיה חדשה שתשלב הדפסה תלת-ממדית של כתרים וגשרים באמצעות שילוב של מחשב ומכונת כרסום שתוצב במרפאת השיניים. התוצאה: כתר או גשר אותם ניתן לייצר עד שעה מרגע סריקת הפה.

 

עולם הרפואה נהנה בשנים האחרונות מקדמה טכנולוגית ויודע לאמץ כלים דיגיטליים שמייעלים את העבודה ואת השירות הרפואי למטופלים ומטופלות. אפשר לראות זאת בבתי החולים שמציעים אפליקציות וציוד רפואי חדיש, אפשר לראות זאת במרפאות הקהילה וכמובן גם במרפאות ובמעבדות השיניים.

 

"כללית סמייל", כרשת מרפאות הגדולה בישראל, עם יותר ממאה מרפאות בפריסה ארצית ממשיכה להוביל גם בתחום הזה, ופותחת בפיילוט במסגרתו יוכלו המטופלים במרפאת רמת ישי של הרשת להגיע לטיפול שיניים ולצאת בתוך זמן קצר עם כתר או גשר ממוחשב שהותאם להם ונחרט (במכונת כרסום) במקום. רמת ישי תהיה המרפאה הראשונה מבין ארבע מרפאות נבחרות שיעניקו בהמשך השנה את השירות בפריסה ארצית.

 

 צילום: שאטרסטוק

 

כתר ממוחשב בשעה: איך זה עובד?

מרפאות השיניים של "כללית סמייל" עובדות מזה שנים עם מעבדות דנטליות שונות שמסייעות לטיפולים במרפאה. כל המעבדות הללו פועלות באופן ממוחשב מתקדם, ושם מדפיסים בהדפסה תלת-ממדית את בסיסי המתכת של כתרים וגשרים שמבוצעים עבור מטופלי "כללית סמייל", בעוד שאת ציפוי החרסינה לאותו בסיס מבצע טכנאי בעבודה ידנית.

 

עם התקדמות הטכנולוגיה, אנו עוברים יותר ויותר לכתרים וגשרים ללא בסיס מתכת כלל. אלה מבוצעים באופן ממוחשב מלא כאשר הטכנאי מתכנן את העבודה במחשב ומכונת כרסום מבצעת את הכתר או הגשר ללא מגע יד אדם. התוצאה במקרים האלה מדויקת הרבה יותר, בשל העובדה כי מדובר במחשב, ולכתר הממוחשב גם יתרון אסתטי מכיוון שאין לו בסיס מתכת אפור שצריך לכסות עליו בציפוי חרסינה.

 

החומרים הקרמיים המודרניים חזקים דיים לעמוד בכל הכוחות בפה, ומשום שלא נדרש חיבור בין שני חומרים שונים (חרסינה ומתכת), נמנעות תקלות ושברים שהיו מתרכשים, לעיתים נדירות, בכתרי החרסינה המסורתיים.

 

השירות החדש שנחנך ברמת ישי משלב את כל יתרונות הכתרים הממוחשבים החדישים ביותר יחד עם יתרון שירותי רב למטופל. למעשה, העברנו את החריטה והכרסום הממוחשב למרפאה פנימה. בעבודות שיקום שאינן מאוד מורכבות כגון: מילואות חרסינה, כתרים בודדים על שיניים טבעיות, כתרים בודדים על שתלים ואפילו גשרים קצרים. בכל המקרים האלה ניתן לבצע את כל השלבים, משלב הסריקה הממוחשבת של פה המטופל, דרך העברה לתוכנת המחשב לתכנון השיקום וממנה מידית לכרסומת שנמצאת במרפאה עצמה – כל התהליך כולו, מסריקת הפה ועד לכתר המוגמר לוקח בין 30 ל-60 דקות.