כותרות אחרונות
Search

חדש בקולנוע – "עיר יתומה" Motherless Brooklyn !

 

"עיר יתומה" Motherless Brooklyn !

בבימויו ובכיכובו של זוכה גלובוס הזהב והמועמד לאוסקר אדוארד נורטון.

הבחירה הרשמית: פסטיבל טורונטו, פסטיבל ניו יורק.

סרט הנעילה של פסטיבל חיפה.

21/11/2019 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ בהפצת – Tulip Entertainment

 

טריילר רשמי מתורגם: https://youtu.be/jwTPpk6roLQ

ז'אנר: פילם נואר/פשע

144 דקות

על-פי רב המכר של ג'ונתן לאת'ם

נבחרת השחקנים כוללת גם את: ברוס ויליס, אלק בולדווין, ויליאם (וילם) דפו

 

צילום: מתוך הסרט "עיר יתומה" באדיבות Tulip Entertainment

 

ליונל אסרוג (אדוארד נורטון), חוקר פרטי בודד הסובל מתסמונת טורט, פותח במסע אישי לפיצוח רצח המנטור שלו פרנק מינה (ברוס ויליס) בניו יורק של שנות ה- 50.

 

כשהוא חמוש רק במספר רמזים ובאופי אובססיבי, חושף ליונל סודות שמורים היטב שמשפיעים על מאזן הכוחות של העיר. התעלומה מובילה אותו ממועדוני ג'ז אפלוליים בהארלם, דרך שכונות העוני של ברוקלין, ולבסוף, אל המשרדים המפוארים והאולמות המעוטרים של אנשי הבורסה החזקים של ניו יורק – ולפתחו של האדם המסוכן ביותר בעיר. ליונל מתמודד עם בריונים, שחיתות, והאדם המסוכן ביותר בעיר, על מנת לכבד את חברו ולהציל את האישה שעשויה להציל אותו מעצמו.

 

השחקן-במאי הנודע אדוארד נורטון, זוכה פרס גלובוס הזהב, עיבד את רב המכר של ג'ונתן לאת'ם ומגיש את אחד הסרטים המדוברים של הסתיו, שנעל את פסטיבל חיפה היישר מן הבכורה בפסטיבלי טורונטו וניו יורק.

 

נבחרת הכוכבים בצוות השחקנים כוללת גם את אלק בולדווין (בתור מוזס רנדולף שמנהל את העיר) וכן ויליאם (וילם) דפו.\

 

צילום: מתוך הסרט "עיר יתומה" באדיבות Tulip Entertainment

 

מידע נרחב יותר על ההפקה – "עיר יתומה"  מבית אולפני האחים וורנר, בהפצת Tulip Entertainment:

 

אדוארד נורטון ביים, כתב, הפיק ומככב ב"עיר יתומה".

 

מסעו של הסרט אל המסך הגדול החל בשנת 1999 כשנורטון ראה את הפוטנציאל הקולנועי ברומן של ג'ונתן לאת'ם "עיר יתומה" ודמותו המרכזית הבלתי נשכחת. אך כבר מההתחלה, נורטון כיוון לשנות את הדמויות בנות תקופתנו הכתובות ברומן לתקופה אחרת, ולתת להן אווירה ייחודית על ידי הצבת הדרמה בשנות החמישים של המאה העשרים – תקופה של שינוי גדול בעיר ניו יורק.

 

"עיר יתומה" עוקב אחרי ליונל אסרוג (נורטון), בלש פרטי בודד הסובל מתסמונת טורט, במהלך מסעו לפיצוח הרצח של המנטור שלו וחברו היחיד – פרנק מינה (ברוס ויליס). חמוש רק במספר רמזים ובמוחו האובססיבי שדוחף אותו קדימה, ליונל חושף סודות שמורים היטב שמחזיקים את גורלה של כל העיר באיזון. בתעלומה שלוקחת אותו ממועדוני ג'ז אפופי ג'ין בהארלם, דרך שכונות העוני של ברוקלין, ולבסוף, אל האולמות המעוטרים של אנשי הבורסה החזקים של ניו יורק – ליונל מתמודד עם בריונים, שחיתות, והאדם המסוכן ביותר בעיר, על מנת לכבד את חברו ולהציל את האישה שעשויה להציל אותו מעצמו.

 

נבחרת הכוכבים בצוות השחקנים כוללת את אדוארד נורטון, ברוס ויליס, גוגו אמבתה-רו, בובי קאנבלי, שרי ג'ונס, מייקל קנת' ויליאמס, לזלי מאן, איתן סופלי, דאלאס רוברטס, ג'וש פאיס, רוברט ויזדום, פישר סטיבנס, אלק בולדווין וויליאם דפו.

 

צילום: מתוך הסרט "עיר יתומה" באדיבות Tulip Entertainment

 

נורטון גם הפיק את הסרט עם שותפו לחברת ההפקות "קלאס פייב פילמז", ביל מיליורה; ג'יג'י פריצקר ורייצל שיין מאולפני MWM; ומייקל בדרמן. המפיקים בפועל היו אדריאן אלפרוביץ', סו קרול, דניאל נדלר, רוברט פ. סמית', ובריאן ניראנג'אן שת'.

 

מאחורי הקלעים, נורטון שיתף פעולה עם הצלם הראשי שהיה מועמד בעבר פעמיים לאוסקר דיק פופ ("מר טרנר", "אמן האשליות"), מעצבת ההפקה בת' מייקל ("דרייב", "יופי נסתר"), העורך שהיה מועמד לאוסקר ג'ו קלוץ ("פרשס", "המשרת") ומעצבת התלבושות איימי רות' (מסדרת הטלוויזיה "The Looming Tower", "התפכחות").

 

המוזיקה משחקת תפקיד חשוב ביצירת המסגרת והאווירה התקופתית של "עיר יתומה". הפסקול הולחן על ידי דניאל פמברטון ("ונום", "המשחק הגדול") וכולל את וינטון מארסליס על החצוצרה.

 

הסרט כולל גם שיר מקורי שנכתב ומבוצע על ידי תום יורק Daily Battles.