כותרות אחרונות
Search

חדש בשוק מחנה יהודה – "אדאן", לחוחיה על בסיס פיצריה, חומוסיה ומעדניה…!

 

 

חדש בשוק מחנה יהודה – "אדאן" – לחוח עם כל דבר !

אדאן – לחוחיה על בסיס פיצריה, חומוסיה ומעדניה…  

סיפורו המרתק של יוני בן הרוש  על הדרך שעשה מהעולם החרדי לעולם האוכל החילוני.

בין דוכני האוכל והמסעדות בשוק מחנה יהודה המצליח והאהוב, קם לו דוכן אוכל ייחודי, אותנטי ובעיקר טעים! למקום קוראים אדאן – על שם העיר בתימן, כי משם הכל התחיל… וכל כולו על טהרת הלחוח. כן, אותה פיתה תימנית, רכה ונימוחה שהתימנים מכורים לה וכל היתר (עדיין) פחות מכירים. למקום הכשר בד"צ מהדרין.

הבעלים: יוני בן הרוש, חרדי לשעבר, שאוכל הוא אהבתו הגדולה.

 

צילום: אדאן

 

 יוני בן הרוש, בן העדה התימנית, תימני הקים לאחרונה עם שחרורו מצבא קבע, לאחר 10 שנות שירות בחיל האוויר את "אדאן": "אני מאוד אוהב ויודע לבשל", מסביר בן הרוש, "מאז שאני זוכר את עצמי, ארוחת צהריים של יום שישי, שקיבצה את כל בני המשפחה, הייתה תמיד לחוח עם סלטים ומשם בא לי הרעיון לממש את האהבה לטעם הביתי של פעם ובעיקר לחווית הלחוח, שהיא פיתה לכל דבר, רק אוורירית ורכה יותר. מאחר והלחוח הוא בסיס שיכול להתאים לכל דבר כמעט, החלטתי לקחת אותו צעד אחד קדימה ולהכין מנות מגוונות של לחוח, עם טעמים שונים ומעניינים. המטרה שלי היא שכולם יכירו את טעמו הנפלא של הלחוח וכך הוא יקבל את הקרדיט המגיע לו בעולם האוכל הישראלי. כרגע נרשמת התלהבות רבה מצד התיירים הרבים המגיעים לשוק ואני מקווה שהיא גם תדבוק בציבור הישראלי, שפשוט לא מכיר את הלחוח, כי אין לו יחסי ציבור טובים כמו למופלטה…".

 

צילום:אדאן

 

יוני בן הרוש בן 30, מתגורר כיום בראש העין, אבל חי כל חייו כחרדי במשפחה חרדית בשכונת שמואל הנביא בירושלים. בגיל 18 התחתן, כמקובל במגזר החרדי וכמה חודשים לאחר מכן התגייס לצבא, במסגרת פרוייקט "שחר כחול" לגיוס חרדים. ביום האחרון של הטירונות, נולד בנו הבכור ובגיל 24 וחצי היה כבר גרוש עם שלושה ילדים, כשבמקביל יצא בשאלה. הוא המשיך לשירות בקבע ושימש כסגן מפקד ליין מטוסים עד לשחרור. במשך שירותו הצבאי פינק את החיילים בבישולים מעשי ידיו עם מאכלים ביתיים כגון: קוסקוס אמיתי, מפרום, מוסקה, לזניה בשר וחציל ועוד. גם כשהיה נשוי, הוא היה זה שאחראי על התחום הקולינרי במשפחה.

 

 

אם לפיצה יש פיצריה, להמבורגר יש המבורגריה, לחומוס יש חומוסיה ולמעדנים יש מעדניה, מעכשיו גם ללחוח יש בית – לחוחיה… אדאן מציעה מספר מנות, שכל אחת מהן היא עולם ומלואו, עם שילוב מרכיבים עשיר ואיכותי, שנימוחים בפה וטעמים שמשאירים טעם של עוד. כל המנות מורכבות על גבי הלחוח ומגולגלות בתוכו, ממש כמו בלאפה ומחירן פחות מ- 20 שקלים. 

 

צילום: אדאן

 

אז מה אפשר לאכול באדאן, בתוך לחוח כמובן:

סביח בלחוח: – ביצה קשה, חציל פיקנטי מטוגן, חומוס חריף, סלט ירקות קצוץ דק, בצל, חמוצים, חילבה, טחינה ועמבה (אפשר כמובן לבקש פחות מרכיבים במנה).

 

פיצה לחוח: – רוטב פיצה, גבינה צהובה איכותית מגורדת ותוספות לפי בחירה. הפיצה יוצאת קריספית מלמטה ורכה מלמעלה…

 

פלאפל לחוח: כמו הסביח, רק עם כדורי פלאפל קריספיים במקום הביצה.

 

חביתת לחוח: חביתה עם תוספות כגון ירקות, ירק, בצל, גבינה צהובה ועגבניות, שמתבשלת כשמעליה לחוח, כך שהם מתמזגים זה בזה והופכים ליחידה אחת טעימה במיוחד.

 

 

שוקולד לחוח: קינוח שכולו שחיתות, שלא מבייש שום קרפ, הכולל שוקולדים איכותיים מסוגים שונים, אגוזים, שקדים, בננה, תותים טריים (בעונה), חמוציות ועוגיות.

 

צילום: אדאן

 

"אדאן" – שוק מחנה יהודה , רחוב האגוז 6, ליד עוזיאלי – איש האתרוגים, טל. 054-4750017

פתוח בכל יום בין השעות 10:00-23:00, ובשישי וערבי חג עד 16:00

"אדאן" בפייסבוק >>> https://www.facebook.com/adenjersalem