כותרות אחרונות
Search

חדש – טנא מקורי לחג השבועות של משק אורגני המעפיל !

חדש – טנא מקורי לחג השבועות של משק אורגני המעפיל !

מהאדמה ישירות לצלחת !

 

דותן גושן, בן 39 , נשוי + 3 חבר קיבוץ המעפיל, החליט באמצע החיים לשנות כיוון ולהתחבר לאדמה. מתפקיד נחשק של סמנכ"ל מכירות, בחברת טכנולוגיה מובילה, החליט, לאחר התבשלות ארוכת שנים, שאף פעם לא מאוחר להתחיל מחדש והקים משק אורגני לפני כ-7 שנים על אדמות קיבוץ המעפיל.

 

על נפי 30 דונמים החל דותן לגדל תוצרת אורגנית, בלי ריסוסים בכלל. המשק שהקים דותן "משק אורגני, המעפיל", עוסק כיום בשירות משלוחי סלים אורגניים עד לבית הלקוח – מדובר בעסק שגדל כל הזמן ופורח בדיוק כמו השדות שלו.

 

סל טנא לחג השבועות משק אורגני המעפיל- צילום מירב מידן.

 

"זה מאוד מרגש לראות את הירקות נקטפים על הבוקר מוקדם  מהשדה, ובעודם עם הבוץ והטל נארזים ומגיעים אל הלקוחות באותו היום עד ארוחת הערב", מספר דותן. אחד העקרונות שמובילים את המשק הוא שמירה על מחיר הוגן וקבוע לאורך כל השנה, מחירי סלי ירקות עד הבית נעים בין 90-115 ₪  (לא כולל משלוח).

 

בגן הירק של המשק מגדלים עשרות סוגים של ירקות ותבלינים מידי עונה, אשר מתוכננים בקפידה באמצעות תכנית גידול המותאמת לכמות סלי הירקות.

 

בין מגוון הירקות שתוכלו למצוא בסל הטנא לשבועות:

עגבניות שרי, פלפלים, חצילים, תירסים, במיה, גזר, מבחר דלעות, קולורבי, אספרגוס, שומר, ארטישוק, כרוב, סלק בצבעים שונים, חסות, פטרוזיליה, מנגולד, שמיר, קייל, בזיליקום, כרישה, בצל ירוק, אבטיח, מלון, אפונת שלג, שעועית תאילנדית, פול, סלרי, רוקט, בקצוי, רוקולה, בצל ירוק, תפוח אדמה בגוונים שונים ועוד…

 

סל טנא לחג השבועות משק אורגני המעפיל- צילום מירב מידן.

 

האידיאולוגיה החברתית שמאחורי הקמת המשק:

המשק מתחילת דרכו פועל בשיטת ה"חקלאות בשיתוף הקהילה", מדובר ברעיון חברתי-אקולוגי, היוצר שותפות הדדית בין החקלאי לבין הצרכן ומטרתו לספק לתושבי הסביבה ולילדיהם אפשרות ליהנות מירקות ופירות אורגניים, בריאים, מזינים וללא כימיקלים, להקטין את זיהום האדמות ומקורות המים ולצמצם את הנזקים הסביבתיים.

רעיון ה"חקלאות בשיתוף הקהילה" (CSA- Community Supported Agriculture  ) הוא  מודל בו החקלאי הופך ל"חקלאי האישי" של קבוצת הלקוחות שלו ואילו קבוצת הלקוחות מצטרפים כמנויים לשירות ומזמינים באופן קבוע סל ירקות אורגניים. לתוך הסל נכנסים בין 10-14 סוגי ירקות הגדלים בעונה והבשלים לקטיף באותו השבוע, על פי תכנון מוקפד ומנויי המשק מקבלים משלוח של ירקות מגוונים וטריים שנקטפו עוד באותו הבוקר.

 

סל יהירקות של משק אורגני, המפעיל לשבועות:

סל ירקות בסיסי – 90 שח + משלוח, כולל 10 סוגי ירקות

סל ירקות משפחתי – 115 ₪ + משלוח , כולל 14 סוגי ירקות וכמות גדולה יותר  מכל ירק.

השרות ניתן עד הבית כל אזור גוש דן ועד בנימינה.

טלפון להזמנות: 052-6122222

משק אורגני, המעפיל, עמק חפר www.meshekorgani.co.il