כותרות אחרונות
Search

חדש על המדף – ערמונים בוואקום מוכנים לאכילה מבית "אינובשטן"

הדבר האהוב עלינו בערמונים הוא שזה גם ממתק וגם טבעי לגמרי, גם מתוק כמו שקולד וגם עם רמה תזונתית של אגוז, ועכשיו מרום משה בע"מ החלה לייבא ערמונים אמיתיים בוואקום מוכנים לאכילה (!!!) עם כל כך הרבה טעם, שכל ערמון ממש מתפוצץ בפה. החורף היא העונה הטבעית והמושלמת לערמונים והמנות איתם הם ממש ההגדרה למנה מנחמת אבל הפעם עם המון בריאות ומתוק בלי רגשות אשם.

 ערמונים הם פשוט מאכל מענג, ניתן לאכול אותם כמו שהם או בקינוחים או כתוספת למנות עיקריות כמו פסטה אורז או סתם שניצל, וכמובן שנשנוש טעים,טבעי ומשביע במשרד או בבית הספר שילדים אוהבים. הערמונים בוואקום של "אינובשטן" משתלבים נהדר גם במרקים, רטבים לפסטה או רביולי ותבשילי קדרה.

 הערמון הוא חלק ממשפחת האגוזיים אך בנוסף גם שונה מאוד מהם, הוא מתוק יותר מרובם ובנוסף מכיל כ- 50% פחמימות ומיעוט בולט של שומנים לעומת חבריו למשפחה כגון אגוז המלך או הקשיו, הערמונים של "אינובשטן" מכילים כ 1% בלבד של שומן ו225 קלוריות בלבד ל100גרם.

 הערמונים בוואקום עשירים בסיבים תזונתיים, בויטמין C ובויטמין D, כמו גם במנרלים אשלגן ומגנזיום (שחלק גדול מבני האדם סובלים ממחסור ממנו), חומצות אמינו (השומרות על בריאות הלב) ואנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון המגנים על הגוף), בנוסף הם מתאימים גם לנמנעים מגלוטן,לצמחונים וטבעונים, אין אחד שלא נהנה.

 ערמונים בוואקום של "אינובשטן" מוכנים רק מערמונים טריים מזן משובח, רק באידוי ובצורת קילוף קרה המאפשרת לכל ערמון גם לשמור על הטעם הנהדר שלו וגם על הערכים התזונתיים. במפעל מיוצרים אך ורק ערמונים וזאת התמתחותם הבלעדית מה שמשתקף בכל ביס וביס.

רוב הערמונים המוכנים לאכילה בשוק נמכרים בשקיות אלומניום ומקורם בסין. ערמונים אלו לרוב קטנים יותר ודחוסים פחות. גם אופן בישולם (במים ישירים ההורסים את הערכים תזונתיים) וגם צורת קילופם וקלייתם (תנור ב 900C°) מפחיתים מחומרי התזונה אשר נותרים בערמון.

 מקורם של הערמונים בטורקיה ומשם הגיעו, בסיוע צבאו של אלכסנדר מוקדון לאזורים ההריים של צרפת, הידועים בערמונים האיכותיים, הדחוסים וטעימים ביותר בעולם. ישנה אפילו הגדה האומרת שהערמונים הגיעו לאדמה מהר האולימפוס משכנם של האלים. עכשיו הערמונים האיכותיים ביותר בעולם על המדפים בישראל.

 את הערמונים בוואקום של "אינובשטן" ניתן למצוא ברשתות טיב טעם, סטופמרקט, במעדניות, חנויות מזון מתמחות ובבתי טבע ברחבי הארץ. משווק בבלעדיות ע"י חברת אימפורט פור יו 09-9580522. כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף ובאישור הרבנות הראשית לישראל. 2*200 גרם – 44.90-49.90 ש"ח.

armonim 1

סגולות הערמונים

  • הערמונים, בניגוד לסוגי אגוזים אחרים, נמוכים יחסית בקלוריות ושומנים ועשירים בויטמינים כגון ויטמין A,ויטמיןC וויטמין B6 בנוסף מינרלים כגון מגנזיום,אשלגן ואבץ (החשוב ליכולת הריכוז). ב100גרם ערמונים יש כ43 מ"ג ויטמין C שהם כ70% מהצריכה המומלצת היומית (לפי מדד RDI).

  • הערמונים מכילים סיבית תזונתיים מסיסים בכמות מרשימה מה שהופך אותם לשילוב נפלא בין מזון פחממתי למזון עם אחוז שומן נמוך כ"כ. 100גרם ערמונים מכילים כ 21% מהתצרוכת המומלצת ליום. סיבים עוזרים למערכת העיכול ונלחמים בכולסטרול הרע בדם.

  • נותנים אנרגיה ארוכת טווח – פחמימות הערומונים מתפרקות לאט ולכן גם לא גורמים לעליה מהירה וירידה ברמות הסוכר בדם, ומאפשרים אנרגיה טובה לאורך זמן ומעולים למתאמנים או כנשנוש.

  • מתאימים לסובלים מצליאק – הערמון מאוד מיוחד בשילוב בין חוסר בגלוטן ובין היותו מוצר עמילני יחסית, מה שהופך אותו לתחליף מושלם ללחם בעבור חולי ציליאק ונמנעים מגלוטן.

  • הערמונים עשירים גם בחומצה פולית, הידועה כדבר שחבר לאחוז ניכר מהאוכלוסיה, ב100 גרם ערמונים כ-15.5% מהתצרוכת המומלצת ליום של חומצה פולית (לפי מדד RDI).

  • ידועים כתרופת סבתא לדימומים שונים, לחולשה ולדלקת בגרון.

 

armonim 3

רביולי שמנת וערמונים ל -4 סועדים מתענגים
המתכון באדיבות דפנה בר-שדה

מצרכים:

חבילת רביולי 400 גרם

מיכל שמנת לבישול 15% (אפשר להחליף ב200 מ"ל קרם קוקוס)

25 גרם חמאה

3 שיני שום קצוצות

5 ענפי תימין

200 גרם ערמונים בוואקום מוכנים לאכילה של "אינובשאטן"

מלח ופלפל שחור

מעט פרמזן לקישוט המנה

אופן ההכנה:

מרתיחים את הרביולי במים לפי ההוראות על האריזה.

במקביל, מחממים את החמאה במחבת. קוצצים גס את הערמונים ומוסיפים למחבת עם התימין והשום הקצוץ. מוזגים את השמנת למחבת ומבשלים על אש בינונית כ3 דקות. את הרביולי המוכן מוסיפים לרוטב ומבשלים עוד דקה.

מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. מגישים עם פרמזן מגורד מעל המנה.

מרק ערמונים ודלעת מפנק (אפשר גם טבעוני) ל-4 סועדים

מצרכים:

800 גרם דלעת קלופה וחתוכה ללא גרעינים

200 גרם ערמונים מקולפים בוואקום של "אינובשטן"

3 בצלים

3 שיני שום

4 כוסות ציר עוף\ירקות

 1 כף שמן זית

4 כפות קרם פרש\שמנת לבישול\קרם קוקוס לטבעונים

0.5 כפיות מלח ופלפל שחור טריים וגרוסים

armonim 2

אופן ההכנה:

מטגנים עם כף שמן זית את הבצלים ולאחר השחמה קלה מוסיפים גם את השום קצוף גס.

מביאים לרתיחה את 4 כוסות המים עם הציר, מוסיפים את הדלעת, מלח ופלפל שחור ומבשלים כ-20 דקות או עד שהדלעת רכה מאוד.

מוסיפים את הערמונים ואת הקרם פרש\קרם קוקוס ומערבבים.

עם בלנדר יד שוברים חתיכות של דלעת שעדיין נשארו ומערבבים עד שהמרק מתאחד.

בתאבון !!