חדש על כבישי ישראל – מיצובישי "אאוטלנדר".
"כלמוביל" מציגה בשמחה את בשורת "מיצובישי" הדור הרביעי לשושלת המותג עם טכנולוגיות חדשניות ויכולות פנאי ושטח מרשימות ומפתיעות.
ארז סבג, מנהל חטיבת "מיצובישי": "אנו גאים להציג את היהלום החדש של "מיצובישי" המשלב דיאלוג מושלם בין הנהג לרכב, חוויית נהיגה, יכולות שטח, מנוע חדש וחזק, טכנולוגיות פורצות דרך ומפרט בטיחות ונוחות מפואר החוצה קטגוריות"
כלמוביל משיקה בישראל את הדור הרביעי בשושלת האאוטלנדר, אשר שיווקו החל בשנת 2001 כ- SUV הראשון של מיצובישי ובמשך שלושה דורות זכה להצלחה רבה.
עם מכירות של למעלה מ-2.6 מיליון יחידות בעולם וכ-53 אלף בישראל, האאוטלנדר החדש שטרם השקתו, כבר הוזמן על ידי למעלה מ-1200 לקוחות פרטיים, נבנה על בסיס פלטפורמה חדשה לחלוטין ומציג קו עיצובי חדש וחזית דינאמית עם פרופורציות מרכב ספורטיביות.
לרכב מנוע 2.5 ליטר מתקדם, מערכת הנעה כפולה חדשה נשלטת אלקטרונית S-AWC Super-All Wheel Control ובורר מצבי נהיגה לנהיגה בטוחה בכביש ובשטח.
תא הנוסעים, המיועד לשבעה נוסעים בשלוש שורות מושבים, מרווח, נוח וברמות גימור השייכות לקטגוריית היוקרה של ענף הרכב. האאוטלנדר החדש , מרווח וגדול מהדור המוחלף, חזק, טכנולוגי, מאובזר ובטיחותי, כולל מערכות בטיחות חדשות כגון בלימה אוטונומית לפנים ולאחור ו- 11 כריות אוויר כסטנדרט.
מרווח גדול ומעוצב:
אורך המרכב הכולל של האאוטלנדר החדש גדל ב-15 מ"מ עם תוספת של 36 מ"מ לבסיס הגלגלים, 52 מ"מ לרוחב הכולל של המכונית ו-35 מ"מ לגובה. שינויים אלו אפשרו למהנדסי מיצובישי לבצע תכנון חכם לחלל הפנים וליצור תנוחת ישיבה מרווחת. התכנון החכם אפשר להוסיף 20 מ"מ למרווח הראש של היושבים בשורת המושבים האמצעית, 40 מ"מ תוספת לרווח בין היושבים בשורה האמצעית ו- 30 מ"מ בשורה השלישית. האאוטלנדר החדש מייצג גישה נועזת עם עיצוב חיצוני בולט, ייחודי מסותת ואגרסיבי. פנים הרכב מודרני, מעוטר בחומרי דיפון רכים וגימור יוקרתי באיכות גבוהה.
חזק ובטיחותי:
לאאוטלנדר החדש מנוע 2.5 ליטר, המשודך לתיבה הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בעלת שמונה יחסי העברה קבועים, 181 כ"ס (בהשוואה ל- 150 כ"ס בדור הקודם) ונתון מומנט גבוה הזמין בסל"ד נמוך ובינוני (25 קג"מ ב- 3600 סל"ד). יחד עם פעולה חלקה בסל"ד גבוה מאפשרים לנהג ליהנות מתנועה נינוחה בנסיעה עירונית לצד נהיגה ספורטיבית מהנה. מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד ב- 11 כריות אוויר כסטנדרט (הגבוה בקטגוריה) כולל כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים במקרה של פגיעה צידית וכריות אוויר צידיות לשורת המושבים האמצעית. כמו כן סטנדרט בכל רמות האבזור, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת ועל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית לאחור, התרעת עייפות נהג והתרעה על מחסור אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד.
מאובזר ושקט:
כבר מדגם ה- EXECUTIVE אבזור מפואר הכולל בורר 5 מצבי נהיגה, מצלמה וחיישני נסיעה לאחור, מעבר לאורות גבוהים באופן אוטומטי, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', בלם יד חשמלי, כפתור התנעה, פנסי תאורה ראשית LED ומראות צד כוללות איתות מתקפלות ומחוממות. האאוטלנדר החדש נהנה מנסיעה שקטה יותר בהמשך לשיפור בידוד הרעשים באמצעות חלונות מזכוכית כפולה ומבודדת רעשים, הפחתת רעשי מנוע, הפחתת רעידות הרכב ויציקות גומי לכיסוי פתחים בדלתות להפחתת רעשי דרך.
הנדסה מתקדמת ומערכות הינע:
הפלטפורמה החדשה עליה בנוי מיצובישי אאוטלנדר החדש מציגה רמת עמידות, יציבות ויכולות ההיגוי משופרות במתן מענה לדיאלוג נהיגה מדויק בין הנהג לרכב. מתלה רב חיבורי חדש ומערכת היגוי חשמלית בעלת סבבת כפולה משיגים יכולת תפעול קלה עם תחושה ישירה ולינארית. שינויים אלו משפרים את יכולת העקיבה אחרי קו הפניה ואת היציבות תחת עומס, ומעניקה חווית נהיגה מהנה.
עיצוב נועז:
הרעיון העיצובי של מיצובישי אאוטלנדר החדש מייצג גישה נועזת, המתבטאת בקווים אופקיים מודגשים לאורך המכונית, ניגודיות במשטחי הגוף עם קצוות חדים וחישוקי 20 אינטש המבליטים את רוחב המכונית ומדגישים את נוכחות ויציבות המרכב. בחזית ישנה פרשנות חדשה לשבכת ה- Dynamic Shied של מיצובישי המדגיש את היותו SUV קשוח. תאורת היום LED והאיתותים משולבים בחלק העליון של החזית במראה צר ודקיק ומתחתם נמצאות יחידות התאורה הראשיות במיקום המשפר את יכולת הארת הכביש. בחלקו האחורי ישנו אלמנט משושה חתוך על דלת תא המטען, שעוצב בהשראת הגלגל החלופי בפאג'רו האגדי, יחד עם יחידות תאורה אופקיות בצורת האות T המדגישות את רוחב המרכב והמראה היציב.
האאוטלנדר החדש עושה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בעלת שמונה יחסי העברה קבועים מראש. לתיבה אפשרות לתפעול ידני המאפשרת החלפת הילוכים מהירה, תוך מתן תחושת תאוצה חזקה והחלטית בעת הצורך, כשמצד שני ניתן ליהנות מתחושת נינוחות נעימה בזמן שיוט. בדגמי ההנעה הקדמית פועלת מערכת ה-AYC על ידי חלוקת הבלימה בין הגלגלים האחוריים והקדמיים כדי להשיג אחיזה מרבית בסיוע מערכות בקרת יציבות (ASC) ומניעת נעילת גלגלים (ABS) כדי לשמור על אחיזה מרבית בתנאי שטח שונים.
הנעה כפולה חכמה:
את מיצובישי אאוטלנדר ניתן לקבל עם מערכת ההנעה הכפולה (4X4) חכמה S-AWC Super – ALL Wheel Control לבקרת אחיזה דינמית. מערכת הנעה חדשנית בעלת מצמד הידראולי הנשלט על ידי מנוע חשמלי ומחלק את הכוח בהתאם בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים. המערכת מאפשרת בעת יציאה מהמקום העברת כוח ישירה גם לגלגלים האחוריים כדי לייצר אחיזה מרבית גם בתנאים קשים ובכבישים קפואים.
המערכת משלבת בתוכה את ה- (AYC (Active Yaw Control המשתמשת בבלימה כדי לשפר את יכולת ההיגוי והפניה של הרכב. חיישנים המזהים את המהירות, זווית הפניית ההגה, לחץ הבלמים, מהירות הגלגל ופרמטרים אחרים מאפשרים למערכת ה-AYC למנן את הכוחות הפועלים על הרכב בזמן פניה על ידי הפעלת הבלמים בחלוקה בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים ובין הגלגלים הימניים והשמאליים, תוך שהיא מדמה אפקט חלוקת אחיזה כשל נעילת דיפרנציאל מכאנית.
יכולת העבירות של מיצובישי אאוטלנדר בעל ההנעה הכפולה היא יוצא דופן בסגמנט וממשיכה את מורשת רכבי השטח ארוכה של החברה. לאאוטלנדר מרווח גחון מינימלי של כ-21 ס"מ יחד עם זווית גישה של 22.2 מעלות וזווית ונטישה של 18.3 מעלות. בנוסף מצויד האאוטלנדר במערכת HDC לבקרה ושליטה על המהירות בעת ירידה במדרון.
בורר מצבי נהיגה:
מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד בבורר מצבי נהיגה המאפשר לנהג לבחור בין תוכניות נהיגה שונות השולטות על מאפייני הנהיגה ברכב, ומבטיחות פעולה אופטימלית במגוון תנאי וסגנונות נהיגה. לדגמי ההנעה הכפולה ישנם שישה מצבי נהיגה ובדגמי ההנעה הקדמית חמישה מצבי נהיגה. הבורר הממוקם בקונסולה המרכזית בין המושבים מאפשר בחירה בין מצבי הנהיגה השונים.. מצבי הנהיגה כוללים: מצב Eco לחיסכון בדלק, מצב Normal לנהיגה יום-יומית, מצב Tarmac לנהיגה ספורטיביות, מצב Gravel לשיפור האחיזה בנהיגת שבילים ומצב Snow לנהיגה בשלג ובתנאי כביש חלקים. המצב השישי בדגמי ההנעה הכפולה הוא מצב Mud המשפרים את יכולת התנועה בשלג עמוק או דרכים בוציות.
מערכות סיוע ובטיחות מתקדמות:
מיצובישי אאוטלנדר החדש מציג רמה גבוה של בטיחות אקטיבית ופסיבית לנהג ולנוסעים. השלדה של האאוטלנדר החדש תוכננה תוך שילוב של חיזוקים רוחביים נוספים למסגרות המרכב בשילוב פלדה בחוזק מתיחה גבוה. כל אלו אפשרו להגדיל את קשיחות המרכב בפני פיתול ב-33%. יחד עם הגדלת האזורים סופגי האנרגיה בחזית וברצפת הרכב מתקבלת רמת עמידות והגנה גבוהה על הנוסעים בעת תאונה. בנוסף, מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד באופן ייחודי בקטגוריה ב-11 כריות אוויר כסטנדרט, כולל כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים במקרה של פגיעה צידית וכריות אוויר צידיות לשורת המושבים האמצעית. כמו כן מצלמה אחורית בנסיעה לאחור.
מערכות בטיחות אקטיביות:
FCM – בלימה אוטונומית במצב חירום המבוססת על שילוב של מצלמה ורדאר לזיהוי וניטור רכבים והולכי רגל. המערכת המספקת התראה לנהג בעת סכנת התנגשות, כשבעת הצורך בולמת את המכונית עד לעצירה מלאה.
BSW – מערכת לזיהוי רכבים בשטח מת על ידי רדאר אחורי. המערכת מספקת לנהג התראה ויזואלית במראות הצד של המכונית. במידה ומאותתי המכונית פועלים בניסיון לעבור נתיב מתקבלת גם התרעה קולית.
LDW – מערכת התראה על סטיה מנתיב באמצעות התראה קולית וויזואלית.
AHB – מערכת לשליטה אוטומטית לאורות גבוהים המזהה תנועה המגיעה ממול ומשנה את אלומת התאורה בפנסים כדי למנוע סינוור.
RCTA – רדאר אחורי המספק התראה על תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור בשילוב Rear AEB -בלימת חירום אוטונומית בעת בנסיעה לאחור.
ACC – בקרת שיוט אדפטיבית לשמירה קבועה ומוגדרת מראש של מהירות ומרחק מהרכב מלפנים עד לעצירה מלאה בעת הצורך.
DAA – מערכת התראה ערנות נהג.
מערכת מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות – בדגמי Luxury ו- Luxury TTH.
נוחות מרבית לכל הנוסעים:
לוח המכשירים במיצובישי אאוטלנדר החדש עוצב בקווים ליניאריים המשפרים את שדה הראיה ומעניקים תחושה מרווחת. חלקו העליון של לוח המכשירים עשוי חומרים רכים בשילוב עור לתחושת איכות המשולבים גם בדיפוני הדלתות ובחלקה התחתון של הקונסולה המרכזית.
לראשונה באאוטלנדר החדש, מערכת לתצוגת נתונים עילית צבעונית על השמשה הקדמית (HUD). התצוגה הגדולה על גבי שטח של 10.8 אינטש כוללת מגוון נתונים.
מידות:
מיצובישי אאוטלנדר החדש גדול ומרווח יותר מבעבר ומציע מרחב פנים ללא תחרות בקטגוריה. האורך הכללי גדל ב-15 מ"מ ועומד על 471 ס"מ כאשר לבסיס הגלגלים נוספו 36 מ"מ ואורכו בדור החדש הוא 270.6 ס"מ. הרוחב הכללי של המכונית צמח ב-52 מ"מ והגובה ב-35 מ"מ.
הגידול במידות יחד עם תכנון חדש וחכם לחלל הפנים אפשרו להגדיל את המרחב בשלושת שורות המושבים, עם תוספת של 20 מ"מ למרווח הראש של היושבים בשורת המושבים האמצעית, 40 מ"מ תוספת לרווח בין היושבים בשורה האמצעית ו- 30 מ"מ בשורה השלישית.
תא המטען יצא גם הוא נשכר מהצמיחה במידות ומציע נפח של 160-793 ליטר (בהתאמה לקיפול המושבים).
מושבים:
מיצובישי אאוטלנדר החדש מגיע כסטנדרט עם שבעה מקומות ישיבה כולל הנהג בשלוש שורות מושבים. המושבים בעלי מנגנון קיפול נפרד לכל מושב לסידור במספר תצורות בהתאם לכמות הנוסעים והמטען במגוון אפשרויות ל-2 עד 7 נוסעים. המושבים בשורה האמצעית הם בחלוקה של 40:20:40 ובעלי אפשרויות קיפול והשכבה המאפשרים לשני נוסעים מבוגרים לשבת בנוחות גם כשמובילים חפצים ארוכים כמו מגלשיים. ברמת גימור Luxury TTH מגיעה שורת המושבים השנייה באופן ייחודי לקטגוריה עם חימום.
שורת המושבים השלישית כוללת צמד מושבים עם משענות ראש בעלת מנגנון קיפול ורסטילי ונוח אל רצפת הרכב היוצר רצפה שטוחה לטענה. באאוטלנדר שפע תאי אחסון כולל מקומות ייעודיים לאחסון טלפונים סלולריים הנמצאים במגש בקונסולה המרכזית, בכיסי צד, בגב מושב הנהג ובכיסים בדיפונים הצד מאחור.
אבזור:
מיצובישי אאוטלנדר מגיע במבחר של 5 רמות גימור גבוהות ב- 7 גרסאות עם רשימת אבזור וציוד פרימיום.
רמת גימור Executive: כוללת מערכת מולטימדיה תומכת Android Auto ו-Apple CarPlay עם מסך מגע 8 אינטש ו-6 רמקולים, תצוגת לוח מחוונים צבעונית עם מסך 7 אינטש, 4 שקעי USB ו-USB C לטעינה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקציית Hold Hill, חיישן תאורה אוטומטי, תאורת LED ראשית בחזית, תאורת יום (DRL), פנסי ערפל LED ותאורה אחורית LED, חלונות אחוריים כהים, גלגל הגה וידית הילוכים מצופי עור, חישוקים קלים בקוטר 18 אינטש.
רמת גימור Instyle – כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Executive גם חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי בקונסולה המרכזית, גג שמש פנורמי חשמלי, מסילות גגון מכרום, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינטש.
רמת גימור Premium – כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Instyle גם מערכת מולטימדיה עם מסך 9 אינטש ו-Apple CarPlay Wireless, תצוגת לוח מחוונים צבעונית עם מסך 12.3 אינטש, כסא חשמלי למושב הנהג, מושבים בריפוד עור סינטטי.
רמות גימור Luxury ו-Luxury 4X4 – כוללות בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium גם גימור אלומיניום לקונסולה המרכזית, בקרת אקלים תלת אזורית עם שליטה על הטמפרטורה במושב האחורי, מראות צד עם זיכרון והטיה בנסיעה לאחור, כיוון מושבים חשמלי עם זכרונות למושב הנהג, מערכת שמע מתקדמת מתוצרת Bose עם 10 רמקולים וסאבוופר כפול, תצוגת נתונים עילית צבעונית על גבי השמשה הקדמית, מושבים בריפוד עור, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית אוטומטית, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, מגלשים קדמי ואחורי ושבכה קדמית בצבע הרכב. מערכת שטיפה לפנסים הקדמיים בדגם ה-4X4.
רמות גימור Luxury TTH ו-4X4 Luxury TTH – כוללות בנוסף לאבזור ברמת גימור Luxury גם מושבים בריפוד עור מהודר, כיסא חשמלי גם למושב הנוסע מלפנים, חימום לשורת המושבים השנייה, צביעת מרכב דו-גונית (לבן יהלום בשילוב גג שחור ו- שחור יהלום בשילוב גג ברונזה) מערכת שטיפה לפנסים הקדמיים בדגם ה- 4X4.
מידות הרכב:
אורך |
4710 מ"מ |
רוחב |
1897 מ"מ |
גובה |
1745 מ"מ (1748 מ"מ) עם מסילות גג |
בסיס גלגלים |
2706 מ"מ |
מפשק גלגלים |
1593 מ"מ |
מרווח גחון |
210 מ"מ (213 מ"מ עם חישוקי 20 אינטש) |
נפח תא מטען |
160-793 ליטר |
נפח מיכל דלק |
55 ליטר |
צריכת דלק:
דגם |
צריכת דלק בליטרים ל- 100 ק"מ |
Executive |
8.7 |
Instyle |
8.7 |
Premium |
8.7 |
Luxury |
8.7 |
Luxury 4X4 |
9.0 |
Luxury TTH |
8.7 |
4X4 Luxury TTH |
9.0 |
מחירים:
דגם |
מחיר |
Executive |
178,900 ש"ח |
Instyle |
189,900 ש"ח |
Premium |
199,900 ש"ח |
Luxury |
214,900 ש"ח |
Luxury 4X4 |
224,900 ש"ח |
Luxury TTH |
224,900 ש"ח |
4X4 Luxury TTH |
234,900 ש"ח |