כותרות אחרונות
Search

נשיא המדינה ביקר בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" המסייע לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלויות קשות והדליק עם הדיירים נר של חנוכה.

 

 

 

נשיא המדינה ביקר בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" המסייע לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלויות קשות והדליק עם הדיירים נר של חנוכה.

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום, יום חמישי, ב' בטבת, 17 בדצמבר, בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" על שם ערן אלמוג ז"ל, בנם של דידי ואלוף (במיל') דורון אלמוג, יו"ר הכפר ומייסדו. הכפר, נותן מענה ייחודי לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלויות קשות מכל קשת החברה הישראלית. את הביקור ליוו יו"ר הכפר ומייסדו, האלוף (במיל') דורון אלמוג, ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' ומנכ"ל הכפר אבי וורצמן.

 

צילום: אבי קנר

 

בביקורו קיבל הנשיא סקירה על אתגרי תחום השיקום בדרום ממנהל בית החולים השיקומי ד"ר צאקי זיו נר. ד"ר נר הדגיש את הצורך הממשי בבית החולים השיקומי שנבנה בימים אלו בסמוך לכפר.

 

הנשיא התארח בגן הילדים השיקומי במקום בו מטופלים ילדים מגיל שנה וחצי ועד שלוש, פגש את הילדים ושמע מהגננת אורית כיצד משלבים ילדים עם צרכים מיוחדים וכאלה שאינם, באותו הגן.

 

צילום: אבי קנר

 

בהמשך ביקורו פגש הנשיא ברחבת השיקום את נעמה בת התשע ואת אמה אביבית, אשר סיפרו על התמודדותה של נעמה הקטנה שעברה אירוע מוחי ומחלימה ממחלת הסרטן. הנשיא פגש גם את אמנון יונה, מטופל כבן 40, לצד הפיזיותרפיסטית שלו עדי, בזמן עבודת השיקום. אמנון עבר אירוע מוחי והגיע אל הכפר כשהוא נעזר בכיסא גלגלים וכעת לאחר חודשי השיקום החל ללכת. "לא האמנתי, אבל עכשיו חזרתי להפעיל את היד ואני הולך בעצמי. זה מקום יוצא דופן,״ אמר אמנון אשר לו ארבעה ילדים קטנים בבית.

 

צילום: אבי קנר

 

לאורך הסיור פגש הנשיא מתנדבים מהארץ ומהעולם המסייעים למטופלים גם בימים מאתגרים אלה, את צוותי עובדי החקלאות עם מוגבלות, להם הכפר מעניק להם מסגרת תעסוקתית, ואת בוגרי הכפר שבחרו לשוב אליו כבני שירות וכמדריכים.

 

צילום: אבי קנר

 

בסיום הביקור התקיימה הדלקת נרות יחד עם כמה מתלמידי ביה"ס לחינוך מיוחד ודיירי הכפר. הנשיא בירך בחום את המשתתפים ואמר: "הערב נדליק את הנר השמיני והאחרון בחנוכיה. הערב, החנוכיה שלנו מפיצה הכי הרבה אור. כל אחד ואחת מכם, הוא אור קטן, ויחד אתם אור איתן. בביקור שלי כאן, היום, קיבלתי מכם כל כך הרבה תקווה, הרבה אהבה, הרבה אור. אור שיוסיף וייתן לי השראה וכוח לא ליום ולא ליומיים, אלא לעוד ימים רבים, בזכותכם."

 

הנשיא הודה לדורון אלמוג, מייסד הכפר, ואמר: "דורון, יקירי, אלוף צה"ל במילואים, חתן פרס ישראל, תראה איזו אבוקה מופלאה הדלקת פה, בחלקת האלוהים הקטנה הזאת. מגדלור של נתינה, מגדלור של אהבה, מגדלור של אמונה. אתה יודע לעשות ניסים, בימים ההם בזמן הזה, ואתה יודע להדליק, נרות רבים מפך שמן קטן אחד. תודה על אור היקרות הזה שהכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" מאציל עלינו".

 

צילום: אבי קנר

יו"ר המיזם הלאומי, אלוף (במיל') דורון אלמוג אמר בביקור: "התרגשנו לארח היום את נשיא המדינה ראובן ריבלין בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן". ״עוצמת השרשרת האנושית לעולם תהיה כעוצמת החוליות החלשות", ביקור הנשיא, דווקא בימים אלו, מהווה אבן דרך משמעותית אשר מחזקת את עשייתנו. פעילותנו בפיתוח הנגב והרחבת התכניות והפרויקטים למען אנשים עם מוגבלויות, מציבה את הכפר בחזית העשייה, כמרכז השיקום המוביל והמתקדם בישראל הן בתחום הטיפול והן בתחומי מחקר וחדשנות. נמשיך לפעול ולחזק את החוליות החלשות בחברתנו ולהעניק להם תקווה לעתיד טוב יותר."