כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – "הסירה" ספר הביכורים של הסופר אמיר ערד.

צילום: אבי בר

 

 

"ה ס י ר ה"

חדש על מדף הספרים – "הסירה" ספר הביכורים של הסופר אמיר ערד.

אמיר ערד קצין משטרה גימ', מוציא בימים אלו את ספר הביכורים שלו "הסירה".

מדובר בספר מהנה ,מושך ומרתק, שברגע שהתחלת לקרוא אותו אתה לא יכול להפסיק. כוונת כותב הספר היא להראות מציאות כמעט בלתי אפשרית  בכל הקשור למערכת היחסים הכל כך מורכבת שבין יהודים לערבים בישראל ומחוצה לה בעת הזו.

 

צילום: אבי בר

 

עיקר חולשתו של דודו של אניס – הקלפנות, שהייתה שגורה אצלו דרך קבע. פעם היה מרוויח ופעם מפסיד. עד שבאחד ממשחקי הקלפים הרווח היה לצידו ולמפסידלא הייתה הפרוטה מצויה בידו על מנת לשלם את חובו. אבל הוא ידע להעלות הצעה מיוחדת במינה:

 

"בנמל יפו עוגנת סירת הדייגים שלי, מספרה- 40036, כולל דמי עגינה, שכבר שולמו על ידי. אני רושם לך  זיכרון דברים  ביני ובינך   להסכמה וחתימה,שהסירה כולה שלך כתשלום החוב,שמגיע לך ממשחק הקלפים בינינו".  

 

 

אבל לדודי לא באמת היה צורך בסירה והוא זקן ותשוש ולכן, העביר אותה לאניס, שהיה מאושר לקבל עליה אחריות. אניס בחור צעיר אך יודע דבר או שניים על החיים, אוהב ים, שייט, מרחב וחברותא, שהפך לבעל סירת דייגים באופן חוקי. כשהוא מצויד בכל מה שנחוץ ליציאה לים ולבוש כהלכה, התיישב בסירה והתחיל לחתור…

 

צילום: אבי בר

 

"ואז לפתע פתאום הרגשתי מכה בדופן הימנית של הסירה … ובעודי  מיישר את הסירה  חשתי בחבטה נוספת ….דופק ליבי הלם בחוזקה בחזי ופחד מפני הלא נודע זרם בגופי… מערבולת החלה לנוע  מסלע "האנדרומדה" אל תוך המפרץ… מצאתי עצמי לבד  בתוך סירה שמספרה 40036  בעלטה  מבעיתה  רועד מקור  ו….. "

 

מדובר בספר מהנה ,מושך ומרתק, כשכוונת המחבר היא להראות מציאות כמעט בלתי אפשרית  בכל הקשור במערכת היחסים בין יהודים לערבים הכל כך מורכבת בישראל ומחוצה לה בעת הזו.

 

מציאות רבת פנים ומשתנה לכאן ולכאן בהתאם למצב הפוליטי, חברתי, דתי וכלכלי, בה  אניס מראה, כי למרות כל זה אפשר וניתן להתאהב במיוחד, בגלל המורכבות ואי-הודאות, בכל הקשור למערכות יחסים מורכבות ומושפעות, עקב גורמים רבים המתוארים בספר זה ואלה הם אשר, גורמים לאותם רגשות עוינים לצד יחסי חברות ונאמנות למרות הכל.