כותרות אחרונות
Search

חוגגים עצמאות בין הנחלים ושמורות הטבע במרכז ארצנו היפה!

צילום: רשות מקרקעי ישראל

 

חוגגים עצמאות בין הנחלים ושמורות הטבע במרכז ארצנו היפה!

בין נחל תימנה, בריכת החורף בלב השרון, יער השלום ועד לאגמון פולג – הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, והרשויות המקומיות בפרויקטים של שיקום, שימור אקולוגי והנגשה לציבור ולמטיילים של אתרים ושמורות טבע במרכז הארץ. פינות הקסם של המרכז פתוחות ונגישות לכם – צאו לטייל ושמרו על הניקיון!

 

נחל תימנה במועצה האזורית נחל שורק:

נחל תימנה – צילום: רשות מקרקעי ישראל

 

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל יחד עם המועצה האזורית נחל שורק בפרויקט שימור, שיקום ערכי טבע והנגשה לאורך נחל תימנה בשטח של כ-74 דונם, כולל שביל הליכה בין בית חלקיה לכביש 3 מדרום, וצפונה לכביש 7 ולמאגר חפץ חיים. עוד כולל הפרויקט הנגשה לציבור באמצעות פיתוח שבילים, גשר הולכי רגל, שיקום צמחייה מקומית, מצפור ועוד.

עלות ההשקעה של הקרן לשמירה על שטחים פתוחים בפרויקט נאמדת בכ-2.5 מיליון שקל.

(יש לרשום בוויז – נחל תימנה https://waze.com/ul/hsv8uc0qjc)

 

בריכת החורף במועצה האזורית לב השרון:

בריכת חורף לב השרון – צילום: רשות מקרקעי ישראל

 

 

בריכת חורף נחל ורד, היא פארק אקולוגי השוכן על אדמות בור בשולי נחל ורד בין הישובים יעף, כפר יעבץ, כפר עבודה, פורת ועזריאל של שטח של כ-16 דונם. הנחל זורם ממערב למזרח ומתנקז לנחל אלכסנדר, הפרויקט כולל הנגשה לציבור והסדרת שבילי טיול ושביל מרכזי מונגש, גידור בטיחות סביב הבריכה, מתחמי ישיבה, כיתות לימוד פתוחות לקבוצות, שילוט, הסדרת מתחם חנייה, נטיעות עצים, שיקום צומח מקומי, פינוי מינים פולשים, חפירת אגן הבריכה ושינוי אופי הנחל מתעלה פתוחה לערוץ נחל מפותל. עלות ההשקעה של הקרן לשמירה על שטחים פתוחים בפרויקט נאמדת בכ-800 אלף שקל.

(יש לרשום בוויז – פארק בריכת חורף לב השרון, עין שריד https://waze.com/ul/hsv8zdfbmq)

 

יער השלום:

יער השלום – צילום:רשות מקרקעי ישראל

 

מתחם יער השלום ממוקם בסמוך לטיילת ארמון הנציב, ומשתרע על פני 2000 דונם ובו כמה נקודות תצפית, פעילויות ספורט ופנאי . במרחק הליכה ממתחם התחנה הראשונה ומגיא בן הינום ממוקם הקמפינג העירוני הראשון- האתר מזמין ובו מדשאות מטופחות, ערסלים, פינות פיקניק, ומתקנים לנופשים. מי שירצה להתפנק עוד יותר, יוכל להזמין מקום ביחידות האירוח הממוזגות והנעימות שנמצאים במתחם. לבאי המתחם מוצעות אטרקציות שיהפכו את השהות בירושלים לחווייתית ובלתי נשכחת.

עלות ההשקעה של הקרן לשמירה על שטחים פתוחים בפרויקט נאמדת בכ-4 מיליון שקל
 (יש לרשום בוויז – יער השלום https://waze.com/ul/hsv9h9tunu)

 

אגמון פולג:

אגמון פולג – צילום: יעקב שקולניק

 

אגמון פולג משתרע על שטח של כ-61 דונם, מצוי בלב אזור כפרי אך קרוב לעיר נתניה ובקרבה לכבישים ארציים 2 ו-4. הפרויקט קודם ע"י מועצה אזורית חוף השרון יחד עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל. מטרת הפרויקט היא שיקום אקולוגי של מקווה מים תוך התייחסות לשיפור בתי הגידול השונים, מגוון ותמיכה במגוון החי והצומח שבמרחב הלח. הפרויקט עוסק בעיקרון החינוכי של הנגשת האתר ויצירת מסלול לימודי המשלב ערכי טבע, תרבות ומורשת לרווחת הקהילה, כולל סלילת דרך היקפית מרוחקת ומוסתרת, התקנת שילוט לפי תוכנית לימודית, הקמת כיתות לימוד וגידור בטיחותי לאורך המצוק; העיקרון האקולוגי עוסק בשיקום אקולוגי של מקווה המים הקבוע ושל האחו הלח אשר נמצא בשוליו, המשחזרים את הסביבה הטבעית של האזור ובמסגרת זאת עבודות ניקוי המים וסביבתם, הוצאת צמחיה פולשת, שיקום צמחיה טבעית, הגדלת יכולת גלישת המים לאגמון בזמן שיטפונות והקמת מסתורי תצפית. עלות ההשקעה של הקרן לשמירה על שטחים פתוחים בפרויקט נאמדת בכ-1 מיליון שקל.

(יש לרשום בוויז – אגמון פולג https://waze.com/ul/hsv8z8bwb6)

 

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים: "מדובר במגוון אתרים ופארקים במרכז הארץ בהם אנו ממשיכים במדיניות לשימור והנגשת אתרי טבע, מורשת וסביבה לציבור ולמטיילים. בתכנון הושקעו ראיה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט, מגישה נוחה לצד אזורי מנוחה, אטרקציות ובילוי וגם משיקום ושימור הסביבה והמערכות האקולוגיות." 

 

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. הקרן מקצה מידי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.