כותרות אחרונות
Search

חודש המודעות למגנזיום – מגנזיום הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם

חוסר במגנזיום: תופעה שעולה עם הגיל החיים

פברואר חודש המודעות הארצי למינרל מגנזיום

* מגנזיום – "מינרל"-  הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם

* הישראלי הממוצע לא מקבל מספיק מגנזיום בתזונה היומית שלו ובהתאם לכך מפתח חוסר במגנזיום בגוף

* המינרל מגנזיום  משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי וחשוב מכך, שמירה על מערכת כלי הדם והלב

 

אשת יחסי הציבור סברינה בלהסן, ניצן פרימור , מרינה גורטין וניצן פרימור – צילום: רפי דלויה

חודש המודעות הארצי למינרל מגנזיום יצוין השנה בחודש פברואר. מטרתו להעלות את רמת המודעות בקרב הציבור הרחב אודות החסר במגנזיום ואופן השפעתו על איכות חייהם של אזרחי ישראל.

כמו כן , נועד חודש זה לשים על סדר היום הציבורי את הנושאים הדורשים טיפול ממלכתי  במחסור הגדל במגנזיום בקרב האוכלוסייה ולרכז  פעילויות נוספות בנושא במטרה לשיפור בריאותם של תושבי ישראל ומניעת נזקים עתידיים החולים.

בכנס הקרדיולוגי השנתי האחרון פורסם מאמר מדעי חשוב שממצאיו הם חד משמעים בקביעה שלרוב תושבי ישראל יש חוסר במינרל מגנזיום המתבטא בעלייה דרמטית בתחלואה ובתמותה ממחלות לב וכלי הדם עובדה שמשמעותה פגיעה קשה באיכות החיים של ישראלים רבים ועלות כלכלית עצומה למערכת הבריאות ולמשק בכלל.

מטרת חודש המודעות:

  • העלאת מודעות ציבורית אודות המגנזיום וחשיבותו

  • קידום נושאים הדורשים טיפול ממלכתי ואסטרטגי, כדוגמת פעילות מול רופאים, קופות החולים, חינוך לתזונה נכונה ועוד.

  • ריכוז פעילויות נוספות לשיפור בריאותם ואיכות חייהם של חולים ובני משפחותיהם.

ניצן פרימור פרופ' מכאל שכטר ומרינה גורטין – צילום: רפי דלויה

המגנזיום משמש כאטום המרכזי במולקולת הכלורופיל, האחראית על תהליך הפוטוסינתזה בצמחים. ללא מגנזיום אין לצמחים אפשרות להתפתח ומאחר והצמחים נחשבים לבסיס פירמידת המזון, ללא מגנזיום אין חיים. המגנזיום, "מינרל החיים",  הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם. הוא משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי וחשוב לשמירה על מערכת כלי הדם והלב.

גוף האדם מכיל כ- 25 גרם מגנזיום בממוצע. הצריכה היומית המומלצת של מגנזיום היא כ- 320-350 מ"ג ליום. מעריכים שהישראלי הממוצע מקבל בתזונה  כ- 200 מ"ג – 150 מ"ג בלבד ולכן הפער היומי של כ- 200 מ"ג, הולך ומצטבר לחסר מגנזיום בגוף,  שעולה עם הגיל ושמיוחסים לו תופעות בריאותיות שונות.

ניצן פרימור פרופ' מכאל שכטר – צילום: רפי דלויה

את הפעילות בישראל מרכזת חברת "נוה פארמה" מתוך דאגה לבריאות הציבור ולרווחתו. חברת נוה פארמה הינה הגורם המשמעותי ביותר הפועל בנושא  המגנזיום בישראל. החברה מתמקדת רבות בהרחבת המודעות לחסר במגנזיום והשלכותיו ובהפצת מידע מהימן על תופעות הנגרמות מחסר במגנזיום ודרכי ההתמודדות איתן, בקידום זכויות החולים לקבלת מגנזיום בקופות החולים  ובייזום פעילות לשיפור איכות החיים ורווחת החולים. נוה פארמה, עוסקת בחקר המגנזיום למעלה מעשרים שנה ומאחוריה פיתוחים רבים ופעילות ענפה בתחום המגנזיום. החברה פיתחה את מותג תוסף המגנזיום מגנוקס הנמכר בבתי המרקחת השונים.

מרינה גורטין – בכירה בחברת naveh pharma – צילום: אבי בר

יניב מירילאשווילי – תועמולן בחברת naveh pharma צילום: אבי בר