מותג חדש בענף הבשר בישראל:
חוות הבוקרים – מותג בשר בקר טרי, איכותי ומקומי שלוקח את ענף הבשר קדימה ומציע איכות ומקצועיות לצרכן שמבין בבשר.
ענף הבשר הטרי בישראל עומד להשתנות עם 'חוות הבוקרים' – בשר טרי ואיכותי ושירות מקצועי למביני עניין.
קבוצת 'תדמיר', אינטגרציה חקלאית מהמובילות בישראל, מרחיבה את פעילותה בשוק הקמעונאות ומשיקה את 'חוות הבוקרים', בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים השף מאיר אדוני מלווה את ההשקה כיועץ קולינרי.
"חוות הבוקרים" – חדשנות במוצרים ובשירות: לא רק בשר משובח, אלא גם בחירת זנים מובחרים, גידול העגלים בישראל, תזונה מותאמת לכל זן, טיפול בקצביה בהתאם לזן, סיווג הנתח ואיכותו, נתחים מיוחדים בזמינות גבוהה, תווית מוצר עם מידע על הנתח ודרכי ההכנה המיטביות ורמת שירות מקסימלית לאנשים שאוהבים בשר, כי הגיע הזמן שהצרכן הישראלי יוכל ליהנות מחוויית בשר מושלמת גם בארץ.
זה הזמן לשלב הבא של ענף הבשר בישראל כי הצרכן הישראלי יודע שאפשר אחרת וטוב יותר – חוות הבוקרים מתחילה את מהפכת הצרכנות בשוק הבשר בישראל.
להשיג ברשתות השיווק המובילות ובאטליזים מובחרים.
חן רזיאל מנכ"ל 'חוות הבוקרים': "כאוהבי בשר אנחנו מאמינים שלצרכן הישראלי מגיעה חווית בשר איכותית, ישראלית ומספקת שמשאירה טעם של עוד. חוות הבוקרים נכנסת לשוק כדי לסמן רף חדש של איכות בשר והתייחסות לצרכי הלקוח על ידי מקצוענים שאחראים על כל שרשרת הייצור מבחירת הזנים, הגידול, הטיפול ועד קניית המוצר. אנחנו מכוונים לתת חוויית קניה אחרת, מוצרי פרימיום נגישים וחדשניים כדי שהצרכן הישראלי ייהנה ממוצר עם ערך."
מוסיף חן רזיאל מנכ"ל 'חוות הבוקרים': "הקמנו את הקצביה מהמתקדמות והגדולות בישראל, שם עובר הבשר טיפול בהתאמה לזן, לנתח ולאיכותו ועל האריזה נציג את ההמלצות לכל נתח בהתאם לייעודו ושיטת ההכנה האופטימלית עבורו. בנוסף נשיק מוצרים/נתחים חדשים בצורה רציפה ובזמינות גבוהה: סטייק דנבר קאט, שניצל עגל איירון, סטייק פיקניה, ראמפ סטייק, טומהוק, נתחים למעשנה ועוד. כל זאת כדי לתת לאוהבי הבשר בארץ את חוויית הבשר האולטימטיבית".
חוות הבוקרים מציעה איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר על ידי אנשי מקצוע שאוהבים בשר:
- בחירת זנים וגידול בתנאים מוקפדים ונאותים, תוך התאמת התזונה לכל זן.
- קצבייה מהגדולות והמתקדמות בישראל עם צוות קצבים מקצועי שמטפל בדיוק מרבי בנתחים בהתאם לזן, סיווג ואיכות הנתח.
- קיצוב מיוחד, יישון רטוב, יישון יבש ונתחים מיוחדים בזמינות גבוהה.
קבוצת "תדמיר ניהול והפעלה" היא אינטגרציה חקלאית מהמובילות בישראל, המספקת מגוון רחב של שירותים ופתרונות בתחום העוף והפטם ומשווקת את מותגי העוף הצמחוני, הגדל ללא אנטיביוטיקה באמצעות "משק ארצי" ו"טבע עוף/שופרסל". עם השקת חוות הבוקרים, בהשקעה הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים, מרחיבה הקבוצה את פעילותה ואחיזתה בשוק הקמעונאות בישראל.
המותג מציע בשר טרי, איכותי ובריא המבטיח שכל נגיסה תעניק חוויה עוצמתית של טעמים כפי שבשר אמיתי אמור להיות וזאת בזכות שרשרת הערך הייחודית שנעשית כולה תחת המותג עצמו.
כדי להביא ללקוח הישראלי אוהב הבשר מוצר ראוי לשמו ובעל ערך, לקחה על עצמה חוות הבוקרים את האחריות על שרשרת הערך החל מבחירת זנים מובחרים, גידול העגלים בישראל, התאמת התזונה, הקפדה על תנאי הגידול ואחר כך טיפול בקצביה בהתאם לזן, לסיווג הנתח ולאיכותו, קיצוב ואריזה והכל תוך הקפדה על מקצועיות והתקנים הגבוהים ביותר של איכות ושירות. חוות הבוקרים מציעה לצרכן הישראלי בשר טרי, מובחר וישראלי שכל תהליך ייצורו מוקפד ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר וכולל מקסימום מידע על הנתח לצרכן המודע.
מדברי חן רזיאל, מנכ"ל 'חוות הבוקרים':
"אנו מובילים שינוי משמעותי בשוק הבשר בישראל שכולל בשורה צרכנית איכותית וחדשני לצרכן: נתחים איכותיים, מזנים מובחרים שגדלו בתנאים אופטימליים וניזונים מתערובת ייחודית המתאימה לכל זן. הבשר מטופל בקצביה שלנו ע"י צוות קצבים מיומן בהתאם לזן לסיווג ולאיכות הנתח, כך שכל נתח יקבל את הטיפול המתאים לו: קיצוב, יישון רטוב, יישון יבש, חיתוך ואריזה".
"מדובר בשיטת שיווק חדשה ושונה ממה שהצרכן הכיר עד היום, כאשר כל נתח יסווג ויקוצב בהתאם לאיכות ולשיטות השימוש הייעודיות לו על גבי סדרת המוצרים תוצג תווית מוצר המפרטת ומסבירה את כל המידע הנחוץ להכנה האידיאלית של הנתח: קדרה, מחבת, הקפצה, מיוחדים, טחונים, קרפצ'יו, מנגל – בהתאם לבחירת הצרכן."
"הצרכן הישראלי רוצה לקבל את הבשר האיכותי והטוב ביותר ואנו מציעים לו מעכשיו מותג בשר שהוא – פרמיום ועם ערכי מותג המושתתים על: מקצוענות, איכות, ישראליות וחדשנות".
"הסיפור שלנו בחוות הבוקרים מדבר על התאמה מדויקת בין האדמה לעדרים ולאדם שביניהם. במשך השנים שיכללנו את הידע, המיומנות והמקצועיות שלנו, למדנו לבחור זני בקר נכונים, לגדל אותם בצורה הראויה, לדאוג לרווחתם, כך שבסופו של דבר הצרכן יקבל את הבשר האיכותי והטרי ביותר, מקוצב לפי בקשתו ובהתאם לשימוש."
"החזון שלנו מתבסס על העובדה שבשר צריך להיות פרמיום, טרי ומזין ושההקפדה במטבח הביתי מתחילה בהקפדה על כלל התהליך מהחווה ועד הצלחת וזה בדיוק מה שאנו מציעים."
"כאינטגרציה חקלאית המספקת מגוון רחב של שירותים ופתרונות בתחום העוף והפטם, זיהינו צורך שאותו המותג החדש נועד לספק. הבשר שלנו יעניק לצרכן המבין בבשר חוויה מבוססת איכות ומקצוענות, נתחים מיוחדים בזמינות שלא היתה בישראל והתייחסות לצרכיו."
"עולם הבשר השתנה מקצה לקצה, כבר לא מדברים במושגים של נתח אחד בלבד המתאים להכנה 'על המנגל', אלא על סיווג של כל נתח בהתאם לרמת האיכות והטיפול בו. אם בעבר אנטרקוט היה הנתח הכי פופולארי להכנה על המנגל, כיום 'אנטרקוט חווה' מסווג בהתאם לזן ולאיכות ויקוצב בהתאם לצורת השימוש הייעודית. כך ניתן למצוא נתחים שונים במגוון רחב של צורות על פי דרישת הלקוח: שלם, פרוס, עם ובלי עצם, בחצאים. לדוגמא: אנטרקוט משויש להכנה-על המנגל, אנטרקוט רזה לרוסטביף, אנטרקוט פרמיום מיושן 21 יום, אנטרקוט עגלה פרמיום מיושן 21 יום, לכל נתח יש את היתרונות הקולינאריים והטעמים המיוחדים שלו וכך גם שיטת ההכנה. גידול העדרים נעשה תחת פיקוח וטרינרי ובקרת איכות קפדנית ביותר. הכנת המזון מותאמת לכל זן ולבסוף קיצוב, אריזה ע"י קצבים מומחים בקצביית הבית שבאזור הצפון."
"מאתנו יוצא מוצר מושלם ואנחנו ממשיכים להיות שם עבור לקוחותינו, גם בהמלצות הכנה או ייעוץ. אנחנו מתייחסים מאוד ברצינות לבשר ומאמינים שזו הדרך היחידה להעניק ללקוח הישראלי בדיוק את חווית האיכות הזו בכל שלב ובוודאי בשלב האכילה."
את השקת המותג בהיבט הקולינרי ילווה השף מאיר אדוני, באמצעות תכנים, כמו סרטונים, מתכונים ,סדנאות, טיפים ועוד...
נתונים שכדאי לדעת על שוק הבשר בישראל:
- לפי נתוני ה-OECD לשנת 2019[1], נתוני צריכת בשר בקר ועגל לנפש ממקמים את ישראל במקום הרביעי בעולם (23.2 ק"ג בממוצע לשנה לנפש), אחרי ארגנטינה (עם ממוצע של 38 ק"ג), ארה"ב (ממוצע 26.3 ק"ג) וברזיל (25.2 ק"ג בממוצע).
- בשנים האחרונות חלה עלייה של כ-28% בצריכת בשר טרי בישראל.
- על אף הרגולציה להורדת מחירי הבשר, מחירי הבשר עדיין גבוהים יחסית למחירים במדינות ה-OECD. לפי מדד "קייטרווינגס" המשווה בין 52 מדינות, ישראל במקום הרביעי ביוקר מחירי הבשר, גבוה ב-46% מהממוצע העולמי.
- מתוך כ-164,000 טון בשר שנצרכו בישראל ב-2019, כ-14% נשחט בישראל וכ-86% יובא לארץ. שרשרת הבשר בישראל תלויה במקורות חיצוניים.
- צריכת הבקר לנפש בישראל עלתה ב-2 ק"ג בין השנים 2015-2018.
- מחיר הבשר הקפוא עלה בכ-6% ומחיר הבשר הטרי ב-4.5% ביחס למחירם ב-2013.
- מרבית הבשר הנצרך בישראל מיובא, בעיקר בשל הרפורמה בשוק הבשר בשנים האחרונות.
- נתח הבשר הטרי משחיטה עומד על כ-47%.
[1] (OECD (2021), Meat consumption (indicator). doi: 10.1787/fa290fd0-en (Accessed on 18 January 2021