כותרות אחרונות
Search

חלל תקשורת משתתפת בפרויקט ניסוי מאדים במכתש רמון.

צילום: יח"צ "חלל תקשורת"

 

חלל תקשורת משתתפת בפרויקט ניסוי מאדים במכתש רמון.

הלווין עמוס 17 של חברת חלל-תקשורת יחבר באמצעות אלומת המזרח התיכון בתחום תדר Ka , את מערך התקשורת הדיגיטלי של ניסוי החיים במושבת האסטרונאוטים (״רמונאוטים״) שמדמה "שהות במאדים". הניסוי,  אשר ייערך בישראל הינו פרי שיתוף פעולה של משרד המדע/סוכנות החלל, עמותת "DMARS" וסוכנות החלל האוסטרית.

 

הניסוי, שייערך במכתש רמון, הודות לדמיון הרב לפני השטח של כוכב מאדים, ישקף את חיי האסטרונאוטים בתנאי "נתק" כמעט מוחלטים, למספר ימים, כולל הקמת מבנה מיוחד לצורך שיגור והקמה, אמצעי ייצור מזון, מחזור פסולת וכו'. במסגרת הניסוי הוגדר כי הקשר היחיד עם ה"עולם החיצון" יתקיים דרך עורק לווייני, כולל דימוי השהיה "אמיתית" של כרבע שעה שהינו זמן תנועת האור למאדים.

 

משה גולני סמנכ״ל ההנדסה והתפעול בחלל תקשורת מציין כי אנו גאים לקחת חלק בניסוי המדמה חיים על פני הכוכב מאדים וזאת בתנאי נתק כמעט מוחלטים. חלל תקשורת בשיתוף פעולה ייחודי עם גילת טלקום מספקות פתרון תקשורת לווינית וזאת בהתבסס על יכולות הקישוריות המתקדמות של הלווין עמוס-17 בשילוב מוצר האינטרנט הלוויני שהושק לאחרונה עם גילת טלקום. חשיבות השימוש בעורק לוויני במקצבי זמן קבועים ובדימוי השהייה אמיתית הינה גבוהה ביותר ומדגימה באופן מלא את אופן התקשורת העתידי עם החיים במאדים".

 

עופר אסיף, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחלל-תקשורת מציין כי חלל-תקשורת שמה לה למטרה להרחיב את פעילותה בייזום וחדשנות טכנולוגית בתחום החלל. "אנו גאים לקחת חלק מרכזי בניסוי ייחודי זה המשקף את אסטרטגיית החברה להוביל את מאמצי הפיתוח להרחבת גבולות היכולת האנושית בחלל".

 

אודות חלל-תקשורת

חלל-תקשורת Spacecom, הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, עוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה, באמצעות הלוויינים עמוס-3 ועמוס-7 הממוקמים בנקודת שמים 4°W, עמוס-4 המוצב בנקודת שמים 65°E, והלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס-17 המוצב בנקודת שמים 17°E. לקוחות חלל-תקשורת כוללים, בין היתר, חברות המספקות טלוויזיה רב-ערוצית, ערוצי טלויזיה, רשויות מדינה הנזקקות ללוויין תקשורת להעברת מידע לסוגיו, חברות העוסקות בהעברת מידע, טלפוניה ואינטרנט בפס-רחב וכן גופים העושים שימוש ברשתות VSAT. חלל-תקשורת מספקת שרותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה.