כותרות אחרונות
Search

חנה שאולוב מחברת ספרי בישול ועוגות, העלתה בבית הדיור המוגן 'עד 120' זכרונות של טעם וריח

חנה'לה אופה גדולה … !

חנה שאולוב המתכונאית המיתולוגית, העלתה בבית הדיור המוגן 'עד 120' זכרונות של טעם וריח

חנה שאולוב, המתכונאית ומחברת ספרי העוגות והבישול המיתולוגיים, הגיעה לבית הדיור המוגן 'עד 120' במסגרת חודש הנוסטלגייה הנערך במקום. שאולוב פגשה את דיירי הבית בבוקר מרגש שהוקדש להדגמת מתכונים נוסטלגיים וזכרונות של טעם וריח.

 

הריחות והטעמים הנוסטלגיים שהציפו את הבית גרמו לכל דיירי 'עד 120' להתקבץ סביב שאולוב, שהזכירה להם נשכחות ולימדה אותם איך אפשר להכין גם היום קינוחים נהדרים בקלות ובמהירות.

חנה שאולוב ובתה תמי שאולוב – בבית הדיור המוגן עד 120 הוד השרון – צילום: בתיק וקסמן

"בעידן שבו כל טבח הוא שף גדול וכל אופה הוא קונדיטור מפורסם, אנו נוטים לפעמים לשכוח את הנשים הגדולות שהטביעו את חותמן במטבח הישראלי עוד בראשית ימיה של המדינה והפכו את המושג "עוגה ביתית" למבוקש ואהוב בכל בית בישראל" אמרה אחת מדיירות 'עד 120 שנכחה במפגש. 

 

דיירת אחרת סיפרה על אוסף ספרי המתכונים של שאולוב שליווה אותה במשך שנים רבות, על דפי המתכונים שהוחתמו עם השנים ועל העוגות הנפלאות שתמיד הצליחו ושאפילו פירורים לא נשארו מהן.

בתמונה חנה שאולוב, שאולי דור מנכל עד 120 הוד השרון ותמי שאולוב ( הבת) מנהלת התרבות בעד 120 הוד השרון צילום: בתיק וקסמן

שאולוב, שעד היום עוסקת בתחום , התרגשה מאד וחילקה לדיירים מתכונים שישמשו אותם. הנה, גם לכם שניים מהמתכונים הנוסטלגיים הנהדרים של שאולוב:

 

קינוח שוקולד ואורז תפוח

ממיסים בסיר150 גרם שוקולד מריר משובח + 120 גרם חמאה. כשנמס מפוררים פנימה קובייה אישית אחת (25 גרם) של חלבה וכוס וחצי של פצפוצי אורז ללא סוכר. (אפשר להפחית 1/2 כוס פצפוצי אורז ולהוסיף במקום חתיכות קטנות של מרמלדה צבעונית או רחת לוקום). משטחים את העיסה בתבנית ומקררים במשך כמה שעות. מוציאים מהמקרר וחותכים לריבועים בגודל הרצוי.

 

חנה שאולוב בבית הדיור המוגן עד 120 הוד השרון – צילום: בתיק וקסמן

רבועיות בצק פריך וריבה

משתמשים בבצק פריך מתוק קנוי. חותכים מהבצק מלבן בגודל התבנית הרצויה ומניחים  אותו בתבנית המרופדת בנייר אפייה. על הבצק מורחים ריבה טובה ומניחים מעל פסי בצק בשתי וערב. מורחים את פסי הבצק בביצה או בחלמון .אופים בחום גבוה עד שמשחים יפה ומקררים. חותכים לקוביות בגודל הרצוי. אפשר לשמור בקופסא במקרר או בפריזר.