כותרות אחרונות
Search

חשבתם שאלה נקודות חן? תחשבו שוב – הקוסמטיקאית ענת שינדלר על הסרת סירחי עור.

הקוסמטיקאית ענת שינדלר – צילום: יח"צ

 

חשבתם שאלה נקודות חן? תחשבו שוב.

הקוסמטיקאית ענת שינדלר על הסרת סירחי עור.

 

רבים מסתובבים כל חייהם עם מה שחושבים שהן נקודות חן בולטות, יש מי שמקפידים למרוח אותן בקרם הגנה נגד השמש תדיר ובייחוד בקיץ, יש מי שמגלים לפתע יום אחד שצצו מעין נקודות חן לעיתים בצבע גוף, בולטות על העור ולעיתים נראות כנקודות חן בולטות חומות, שלא היו שם קודם. בכל מקרה, יכול להיות שבדיקה אצל קוסמטיקאית מומחית תגלה לכם שמדובר בסירחי עור.

 

הקוסמטיקאית ענת שינדלר – צילום: יח"צ

 

הקוסמטיקאית המומחית ענת שינדלר מסבירה: "סירחי עור יופיעו לרוב לאחר מחצית החיים. אלה נקודות המופיעות ויכולות להיחשב בטעות כנקודות חן, שלרוב לא יהיו חינניות. הן בולטות, לרוב יהיה מדובר במטרד קוסמטי ויזואלי שאינו מסכן את מי שיש לו אותן מבחינה רפואית, אך בהחלט יכול להרגיש כדבר שאינו אסתטי ולא נעים. יהיו מקרים בהם ריבוי סירחי עור, יוכלו להעיד על מצבים של עמידות לאינסולין (סכרת), היצרות עורקים, או התפתחות מחלה לבבית".

 

 

הסרת סירחי עור – צילום: יח"צ

הגורמים לסירחי עור יכולים להיות מגוונים:

  • גנטיקה – לתורשה פקטור משמעותי בעניין. אם יש לכם במשפחה מי שסובלים מכך, יש גם לכם סיכוי.
  • עדה – ישנה שכיחות גבוהה יותר לתופעה אצל בני עדות אשכנז מבני עדות המזרח.
  • מבחינת מגדר – הופעת סירחי העור זהה לגברים ולנשים.
  • הזעה – הזעה יכולה להיות כר נוח לצמיחת סירחי עור.
  • זיהום חיידקי.
  • מחלות עור – כגון אקזמה או פסוריאזיס.
  • שינויים הורמונליים – כגון שחלות פוליציסטיות.
  • תזונה לקויה
  • עליה במשקל – סירחי העור יכולים להופיע כתוצאה של עלייה במשקל
  • עישון.
  • שימוש בתרופות מסוימות.

 

הקוסמטיקאית ענת שינדלר – צילום: יח"צ

 

ענת שינדלר קוסמטיקאית מומחית: "סירחון עור יכול לנחות עלינו באמצע החיים, ממצבים שונים שקורים לנו. סירחון עור יכול להופיע בכל מקום בגוף, אך הוא נפוץ במיוחד בצוואר, מחשוף, חזה, בבטן, בתי השחי ובאזור המפשעה. הסירחון יכול להיות קל עד חמור, עם סירחי עור רבים מפושטים באזורים השונים בגוף, והוא יכול לגרום לאי נוחות חברתית ורגשית. כיום ישנם מגוון טיפולים חדשניים ומתקדמים להסרת סירחון עור. הטיפול המתאים ביותר ייקבע בהתאם לגורם לסירחון, לחומרת הסירחון ולמצב הבריאות הכללי של המטופל.

 

הסרת סירחי עור – צילום: יח"צ

 

הטיפולים החדשניים ביותר להסרת סירחון עור הינם:

  • טיפול אלקטרוליזה – באמצעות מתן זרמים חשמליים לסירחי העור, באמצעות מחט מזערית, יוצרים קרישת חלבון ונמק אשר מביא להסרתו.
  • קשירת סירחון העור – ממש כפי שזה נשמע, קושרים את סירחון העור בבסיסו עם חוט, על מנת להפסיק את אספקת הדם אליו ולהביא לנשירתו, למעשה לנמק, באופן מקומי וללא כאבים.

חשוב להתייעץ עם מומחה טרם הסרת הנגעים, על מנת לאבחן ולטפל בצורה הטובה ביותר. באם יש למומחה ספק באמור לנגע מסוים, הוא או היא יפנו את המטופל להמשך בירור אצל רופא.

עלויות הטיפול משתנות בהתאם לכמות סירחי העור, החומרה ומשך הטיפול וניתנות בהתאמה אישית לכל מטופל/ת. 

 

הסרת סירחי עור – צילום: יח"צ 

 

ענת שינדלר קוסמטיקאית –

רחוב האלון 30 מושב עשרת

טלפון 052-3557730

אתר, פייסבוק, אינסטגרם

 

ענת שינדלר היא קוסמטיקאית מקצועית משנת 1993 אשר למדה ב"מולה סנטר" והמשיכה ללימודים מתקדמים בחקר ובריאות העור על סוגיו, בחברת חוה זינגבוים  אשר הביאה את השיטה הדו-עומקית (טראנס-דרמאלית), שמטרתה שיפור ותיקון תהליכים בעומק העור אל שכבת האפידרמיס (מעטפת העור).כל זאת, בשימוש בחומרים פעילים, ויטמינים, מינרלים וחומצות ייעודיות לעור הפנים המסייעות בהצערת העור (אנטי-אייג'ינג).

 

בין מגוון הטיפולים אותם מעניקה שינדלר, טיפולים בריפוי אקנה אצל מתבגרים ומתבגרות; טיפולים המסייעים בריפוי פוסט אקנה; צלקות וכתמי מוסנדרין; טיפולי הבהרה ואיזון מלנין על העור.

 

ענת המשיכה ללימודים מקצועיים, בבית חולים איכילוב,  לקוסמטיקאיות p.m.e. ולמדה איבחון רב-מערכתי – רכישת ידע המסייע בהלימה בין מצב רפואי למצב עור. קוסמטיקה מתקדמת  p.m.e  זוהי קוסמטיקה המשלבת ידע קליני ומאפשרת לקוסמטיקאית לעבוד לצד ובשיתוף רופאי עור ומנתחים פלסטיים. היא חברה בחטיבת הקוסמטיקה הרפואית יחד עם מיטב הרופאים הפלסטיים בישראל.

 

כחלק מהכשרתה, גם לימודים מקצועיים באוניברסיטת בר-אילן בלימודי קורס חדשנות מדעית בקוסמטיקה המודרנית.