כותרות אחרונות
Search

טוני'ס שוקולונלי – מותג השוקולד הצעיר והבועט בעולם מגיע לישראל.

טוני'ס שוקולונלי צילום: באדיבות "ליימן שליסל"

 

מותג השוקולד הצעיר והבועט בעולם מגיע לישראל

טוני'ס שוקולונלי: מותג השוקולד ההולנדי שיצא למאבק נגד הניצול  והעבדות במטעי הקקאו וחרט על דגלו ייצור שוקולד  100%  Slave Free.

 

סמל השלשלאות "טוני'ס שוקולונלי" – צילום: באדיבות ליימן שליסל

 

  • מאחורי טבלאות השוקולד הגדולות והעטופות באריזות בגוונים חזקים מסתתר סיפור יוצא דופן, על איש תקשורת התייצב לבדו אל מול הנורמות הפסולות בתעשיית הקקאו.
  • טוני'ס שוקולונלי יימכר בארץ בחמישה טעמים: שוקולד חלב, חלב עם אגוזי לוז, שוקולד חלב עם שקדים ודבש, שוקולד מריר 70% ושוקולד מריר עם שקדים ומלח.
  • המחיר: 18.9 שקלים לחפיסה שמשקלה 180 גרם.
  • המוצר כשר חלבי לאוכלי אבקת חלב נוכרי אפיית ישראל ללא חשש חדש בהשגחת משולש קיי ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

 

טוני'ס שוקולונלי צילום: באדיבות ליימן שליסל

 

"ליימן שליסל", מיבואניות ומשווקות המזון המובילות בישראל, משיקה בישראל את מותג השוקולד המצליח טוני'ס שוקולונלי בחמישה טעמים שונים: שוקולד חלב, שוקולד חלב עם אגוזי לוז, שוקולד חלב עם שקדים ודבש, שוקולד מריר 70% ושוקולד מריר עם שקדים ומלח.

 

הסיפור של טוני'ס שוקולונלי (Tony's Chocolonely) התחיל ב-2003 כאשר עיתונאי הולנדי בשם טֶאוּן ואן דה קוֹאוּקֶן הופתע לגלות כי עבדות ילדים עדיין רווחת בעולם. ואן דה קואוקן החליט לערוך תחקיר בעניין, במסגרת תוכנית הטלוויזיה שלו. עד מהרה הסתבר לו, כי עבודת ילדים בלתי חוקית ועבדות מודרנית נפוצות באופן מדאיג במערב אפריקה – ממנה מגיעים 60% מהקקאו בעולם. מזועזע ונרעש, הוא יצר קשר עם כל יצרנית שוקולד בעולם על מנת לנסות להשפיע על המצב, אך לא קיבל מענה מאף אחת מהן. בניסיון לייצר רעש סביב הנושא ולהביא לשינוי אמיתי טאון הופיע באחת מתוכניות הטלוויזיה ההולנדיות, אכל בשידור ערימה של חטיפי שוקולד ו"הסגיר את עצמו" כ"פושע שוקולד" לשלטונות הולנד. התובע הציבורי סירב להעמיד לדין את טאון, אך זה לא התייאש והחל לחפש אחר עדים פוטנציאליים – קורבנות ממשיים של השוקולד שאכל. הוא איתר ארבעה נערים שהועסקו בתנאי עבדות בחוות קקאו בחוף השנהב, ואלו נתנו עדויות מפורטות על חוויותיהם ועל התנאים בהם עבדו. בעודו מחכה שהשופט יקבל את העדויות שאסף, טאון החליט להוות דוגמה. וכך, הוא ייצר 5,000 חטיפי שוקולד בתנאים הוגנים.

 

קוביות טונ'יס שוקולונלי – צילום: באדיבות ליימן שליסל

 

החטיף הראשון של טוני'ס שוקולונלי נולד ב-29 בנובמבר 2005. זו הייתה חפיסת שוקולד חלב ארוזה בעטיפה בצבע אדום בוהק, שנוצרה מהרגע הראשון כאשר שרשרת האספקה והייצור נעשים תחת אמות מידה קפדניות של  סחר הוגן, 100% ללא עבדות. מהר מאוד התגלה שהכמות הראשונית שיצרו לא תספיק – חטיפי השוקולד של טוני'ס זוכים להצלחה גדולה!

 

שם המותג Tony's Chocolonely מורכב למעשה משמו של טאון (בגרסה האנגלית – Tony), מהמילה Chocolate ומהמילה  Lonely- שמשמשת כדי לייצג את המאבק הבודד של טוני'ס אל מול כל החברות שממשיכות לרכוש קקאו שמיוצר בתנאי סחר לא הוגנים.

 

טבלאות השוקולד של טוני'ס אינן מסודרות בקוביות סימטריות כמקובל, אלא מחולקות באופן לא שוויוני – במטרה להזכיר לנו שבתעשיית השוקולד אין שוויון.

 

בחלקן הפנימי של האריזות הצבעוניות והייחודיות מודפס סיפורו יוצא הדופן של המותג, ועל כל חפיסה מוטבע סמל השלשלאות השבורות – אשר מסמל את המטרה של טוני'ס: לשבור את שרשרת הייצור בתנאי עבדות וליצור שוקולד שהוא 100% Slave Free.

 

כל אלה הם רק חלק מסיפורו של שוקולד מיוחד וקסום שמושך אחריו כבר שנים יותר ויותר צרכנים שרוצים בשינוי – שרוצים לשבור את השרשרת.