כותרות אחרונות
Search

טיפים חשובים לשמירה, ניקוי ואחסון של כלי מטבח העשויים נירוסטה או אלומיניום.

מארז 5 חלקים של סולתם ב249 ₪ במקום 749 ₪ – צילום גל בן זאב

 

שומרים על הכלים!

כלי מטבח הם אומנם לא נצחיים, אך עם טיפול נכון, הם בהחלט יכולים להאריך חיים. אם גם אתם אוהבי בישול שהשכילו לרכוש לעצמם כלי מטבח איכותיים, העשויים בדרך כלל מנירוסטה או אלומיניום, כדאי לכם לדעת כיצד לטפל ולשמור עליהם כמו שצריך, כדי שילוו אתכם לשנים ארוכות מבלי להתבלות.

באדיבות "סולתם"- כלי בית נאספו עבורכם טיפים חשובים לשמירה, ניקוי ואחסון של כלי מטבח, שיעזרו לכם להגן על הכלים היקרים לליבכם מנזקים.

 

סירים וכלי בישול אלומיניום:

סירים, תבניות וכלי בישול העשויים מאלומיניום, נוטים כמו כל המתכות, להישחק עם הזמן והשימוש. עם זאת, באמצעות שימוש נכון בחומרי ניקוי טבעיים וכימיים ניתן לגרום לכלים להיות זוהרים שוב.

 

כדי לנקות את החלק הפנימי של סיר אלומיניום דהוי – מלאו אותו במים. לכל ליטר מים הוסיפו חצי כוס חומץ טבעי. הרתיחו את המים למשך 10 דקות על הגז. הסירו מהאש, תנו למים להתקרר ושטפו כרגיל באמצעות מים וסבון כלים. החומץ מסיר את השומנים ואת שאריות הלכלוך והסיר נשטף בקלות רבה.

 

רעיון קל נוסף לנקות סיר אלומיניום – מרתיחים קליפות תפוחים בסיר מים. כן ! כן! מניחים קליפות תפוחים בסיר מים ומביאים לרתיחה למשך 20-30 דקות. החומצה הנמצאת בקליפת התפוח מסירה את הכתמים מחלקו הפנימי של הסיר ובו זמנית גם מפיצה ריח נהדר.

 

 

ניקוי קל של תבניות אלומיניום גדולות – מערבבים תמיסה של ליטר מים לכוס חומץ אחד. טובלים מטלית רכה ומנגבים את התבניות עד שהן מבריקות. שוטפים ומייבשים.

 

ניקוי מחבתות אלומיניום – טיפול יומיומי. הקפידו לנקות את המחבתות בעזרת כרית קרצוף עדינה (לא צמר פלדה). וודאו כי היא מתאימה לניקוי אלומיניום ולא משאירה שריטות.

 

הימנעו מניקוי באמצעות אקונומיקה או חומרים מסירי שומנים  – שניהם גורמים ליצירת חורים באלומיניום. לרוב מספיק לנקות שומנים באמצעות כריות קרצוף ייעודיות. אם בכל זאת, נתקלתם בלכלוך עקשן נסו להסיר אותו באמצעות חומץ – חומץ הוא אחד מהפתרונות היעילים לכל מיני אתגרי ניקוי בבית , כולל הסרת כתמי שומן עיקשים.

 

 כלי בישול וסירים מנירוסטה:

נירוסטה הוא אחד מהחומרים החזקים ביותר ולכן נעשה בו שימוש נרחב בעולם כלי הבית והתעשייה. הרכב הכרום שבו הופך אותו עמיד בפני חלודה וכתמים, ועם טיפול נאות, הוא יכול להישמר כחדש ולשמש אותנו במשך שנים רבות.

 

יתרונם הבולט של כלי בישול מנירוסטה הינו בשיפור תוצאות הבישול על ידי פיזור והולכה שווה, אחידה ומהירה של חום. להלן מספר טיפים חשובים על האופן שבו יש להתנהל בזמן הבישול בכדי לשמור על הכלים כחדשים.

 

הימנעו ממגע עם מזונות קרים – אם ברצוננו לבשל מאכלים כמו בשר, עוף או דגים ישר מהמקרר, תנו להם לשבת בטמפרטורת החדר למשך 10-15 דקות. לפני הבישול, טפחו קלות עם מטלית או מגבת נייר כדי להסיר לחות עודפת. הנחת מזון קר על מחבת חמה עלול לגרום להידבקות ולכלוך, מכיוון שהפלדה מתכווצת במגע עם טמפרטורה קרירה.

 

המליחו את המים רק לאחר הרתיחה – כאשר ממליחים את המים בסיר לפני הרתיחה, המלח עלול לגרום לקורוזיה (איכול המתכת), אשר משאיר סימנים זעירים ובלתי ניתנים להסרה בתחתית הסיר.

 

 

אין להאיץ את תהליך החימום מראש באמצעות חום גבוה – נירוסטה באיכות גבוהה יעילה בהחזקת והולכת החום. חימום על אש גבוהה מידי עלול להוביל לחימום יתר של המחבת ולשריפת המזון.

 

חממו את המחבת לפני הוספת שמן – יציקת שמן למחבת חמה גורמת לפלדה להיות סטטית והמשטח הופך להיות נון-סטיק. לכן, מומלץ קודם לחמם את המחבת, להוסיף את השמן ורק לאחר מכן את האוכל.

 

עם הזמן, כלי הנירוסטה עלולים להתלכלך ולאבד את המראה הנקי והברק ההתחלתי לשהם. אם השטיפה השגרתית במדיח הכלים לא מספיקה כדי להוריד כתמים עיקשים שהצטברו, קיימות כמה שיטות ידניות לניקוי – עם קצת מאמץ אתם יכולים להחזיר את הברק לכלים שלכם ולגרום להם להיראות כמו חדשים: השתמשו בחומרי הברקה ייעודיים לנירוסטה – חומרים אלו אינם גורמים לשריטות ואינם מכהים את הברק של הסיר. באמצעות מברשת רכה או כרית קרצוף שפשפו בעדינות רבה.

 

ייבשו את הכלים מיד לאחר השטיפה – כדי למנוע כתמי מים ומראה עכור של הנירוסטה. יש לייבש את הכלים באופן מידי.

 

נקו את הכלים לפני הכנסתם למדיח – לזרוק את כלי הנירוסטה ישר לתוך המדיח יכול לגרום להצטברות של חתיכות מזון ולכלוך. כדי למנוע זאת, מומלץ לשטוף קלות את הכלים לפני שמכניסים אותם למדיח. מגבת רטובה ומעט סבון כלים מספיקים לניקוי הראשוני של הכלים.

 

אחסון זהיר ונכון של הכלים – חשוב לתוחלת החיים והביצועים שלהם. מומלץ ביותר לאחסן את כלי הבישול על מדף תלייה עם מרווח גדול בין פריט לפריט. אם אין במטבחכם מדף תלייה, אחסנו את כלי הבישול בארון והניחו ביניהם כחוצץ בד רך או מגבת מטבח בכדי להימנע משריטות או פגיעות של המשטח.