כותרות אחרונות
Search

טכנולוגיית "Personal Buffering" תקצר את השיהוי (latency) ותאים אותו לשידורים החיים.

 

 

טכנולוגיית "Personal Buffering" תקצר את השיהוי (latency) ותאים אותו לשידורים החיים.

טכנולוגיית "Personal Buffering" שפותחה בחברת "פרטנר" תקצר לשניות בודדות את השיהוי (latency) ותתאים אותו בשידורים החיים לאיכות האינטרנט בבית הלקוח.

 

בחברת "פרטנר", פותחה בחודשים האחרונים טכנולוגיה שמאפשרת התאמה של השיהוי לאיכות האינטרנט של הלקוח, כך שניתן יהיה לאפשר צפייה בשיהוי של שניות בודדות כאשר האינטרנט יציב ואיכותי, ולהבטיח צפייה איכותית ורציפה עם שיהוי מנוהל באמצעות "buffer" ארוך יותר כאשר מדובר באינטרנט הסובל מאיטיות או ניתוקים.

 

פיתוח זה בא בהמשך לטכנולוגיות הזמינות בעולם בשנים האחרונות ומאפשרות לחברות שידורי "OTT" לנהל את זמן השיהוי (Buffering) של השידור החי על מנת להבטיח צפייה איכותית גם בתשתיות אינטרנט שונות. 

 

גורם משמעותי בחוויית הצפייה בשירותי טלוויזיה ובשירותי תוכן על גבי האינטרנט, הוא איכות האינטרנט. על פי מדד "נטפליקס" הבינלאומי (Netflix ISP Speed Index), המשווה בין ספקיות אינטרנט ברחבי העולם, שירותי ספק האינטרנט של פרטנר הם המהירים ביותר בישראל.

 

 

שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט "Over-the-Top" מועברים עם שתי דרגות של שיהוי מובנה בהשוואה לשידורי "DVBT" (כמו עידן פלוס): שכבת ה-encoding, קידוד של הנתונים להעברה על גבי האינטרנט, וה-buffering, ליצירת שיהוי מנוהל שיימנע 'תקיעה' של התמונה או ירידה באיכות הווידאו כתוצאה מאי יציבות בפס האינטרנט הביתי.

 

ב"פרטנר", הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות שהביאו לצמצום משמעותי בשתי דרגות אלו, ובקרוב תהיה "פרטנר" החברה הראשונה שתאפשר התאמה אישית של ה-buffering על פי איכות האינטרנט של הלקוח.

 

היכולת לצמצם את השיהוי ללא קשר ליציבות האינטרנט בבית הלקוח, מביאה חברות לבצע צעדים חד צדדיים במערכות אשר מביאים לחוויית צפייה בלתי אחידה בין הלקוחות באופן שלעיתים הופך את הצפייה לבלתי נסבלת. מכיוון שאיכות הצפייה משמעותית בהרבה מעיכוב של כמה שניות, יש להתאים את ניהול השיהוי למציאות של תשתיות התקשורת בבית הלקוח.

 

שירותי "OTT" וצפייה בערוצים חיים על גבי האינטרנט הם אופן הצפייה המועדף בכל העולם, על פי מגמות הצטרפות לקוחות ו'חיתוך' מהכבלים והלוויין מהשנים האחרונות. הצרכן בוחר היום בקדמה הטכנולוגית ובמחיר המשתלם ביותר, ובישראל אנחנו רואים זאת כש"פרטנר TV" שמשמש סופר-אגרגטור לשירותי התוכן הגדולים בעולם כמו נטפליקס, אמזון פריים וידאו, ספוטיפיי ויויטיוב, הוא שירות הטלוויזיה שמגייס יותר לקוחות מכל המתחרים ביחד מדי רבעון.