כותרות אחרונות
Search

טעם עם הגולן -מיזם קולינרי תיירותי חדש מציע סל מטעמים מהכפרים הדרוזיים בגולן.

צילום: אפרת מוסקוביץ

 

טעם עם הגולן  -מיזם קולינרי תיירותי חדש מציע סל מטעמים מהכפרים הדרוזיים בגולן.

סל הקניות הקלוע מיוצר בעמותת כוכב הצפון, על ידי בוגרים בעלי מוגבלויות, יהודים, דרוזים וערבים, מהגליל ומהגולן. קנייה של הסל תורמת לתעסוקה השיקומית של העובדים.

 

את טעם עם הגולן יזמה אפרת מוסקוביץ, מעצבת גרפית, בלוגרית אוכל, צלמת ויוצרת החיה בגולן כבר 25 שנה, בין דובדבנים, כרמים ומעיינות, ומדריכה סיורים קולינריים בכפרים הדרוזיים בצפון הגולן.

 

אפרת מספרת: "המיזם התיירותי ׳טעם עם הגולן׳ משלב את הסקרנות והאהבה שלי לאוכל בראי התרבות. סיורי הקולינריה בצפון הגולן מעניקים למבקרים חוויה של חו״ל, בלי לצאת מהארץ. למען האמת הסיור הוא הכי קרוב שאפשר להגיע לביטוי האהוב ׳לנגב חומוס בדמשק׳. בימי קורונה כל ענף התיירות בטלטלה וגם אני ביטלתי סיורים וכדי להביא בכל זאת את הטעם של הגולן ואת האווירה והייחוד הקולינרי של האזור, יצרתי את סל המטעמים מהכפרים הדרוזיים בגולן, שמגיע  בשליחות לכל הארץ"  .

 

 אפרת, אם לילדה מאומצת עם תסמונת דאון  בחרה לשלב את המוצרים בסל ייחודי המיוצר על ידי עמותת ׳כוכב הצפון׳, בעבודת יד של בעלי מוגבלויות, יהודים, דרוזים וערבים, מהגליל ומהגולן. קנייה של הסל תורמת לתעסוקה השיקומית של העובדים.

 

אפרת: "כאמא לילדה מאומצת עם תסמונת דאון, שבעתיד אולי תעסוק בעבודה משקמת, ובהווה עוזרת לי לחלק את הצנצנות והקופסאות לסלים, ידעתי מייד שזה הסל הנכון למשלוח".

 

צילום: אפרת מוסקוביץ

 

אודות  סל עם הגולן:

כשהימים מתקצרים, רוח צוננת נושבת בעלי שלכת אדומים ופסגת החרמון מלבינה משלג, ממלאות נשות הכפרים את קנקני התה בתערובת מרלי מחממת ומחזקת. בדוכני הפלאחים בבקעת היעפורי מוכרים פירות טריים מהמטעים של הבקעה הפורייה. משפע הפרי מכינים ריבות כדי לשמר את כל הטוב לימים קרים יותר, כל ריבה בעונתה. לכל מקום שתגיעו בכפרים הדרוזיים, יציעו לכם להתכבד בכוס קטנה עם קפה שחור מהתרמוס. הקפה נטחן בעבודת יד אצל לטיף ממג'דל שמס. כדורי הלבנה שגולגלו בקיץ משומרים בצנצנות לעונה הקרה, הדרוזים, קולים את הפיתה במחבת או על הסאג' עם לבנה ושמן זית. מתקבל מעדן פריך וחמים שנהדר לפתוח איתו את הבוקר.

 

מה בסל?

* צינצנת לבנה כדורים מהכפרים הדרוזיים

* ריבת סתיו של חבושים ואגוזים

* ״בילטונג״ – חטיף בשר ממולח ומתובל (כשר בהשגחת הרבנות)

* תערובת לתה דרוזי של פסגות החרמון – קינמון, ג׳ינג׳ר ואניס

* קומקום מיוחד לבישול התה על הגז

* קופסת עוגיות מסורתיות ומעמולים בסירופ דבש ממג'דל שמס

* מארז פרלינים מושלמים בתשעה טעמים יחודיים

* אבקת סחלב להכנה מהירה בספל מים רותחים

 

* סל קניות רב פעמי , קלוע בעבודת יד על ידי בוגרים בעלי מוגבלויות, יהודים, דרוזים וערבים, מהגליל ומהגולן.  

 

עלות סל: 370 ש״ח.

עלות משלוח: 100 ש״ח.

איסוף עצמי ממושב יונתן במרכז רמת הגולן – ללא עלות משלוח.

לפרטים והזמנות – אפרת: 052-8348489