כותרות אחרונות
Search

טקס חנוכת מרכז רימון ע"ש אלירז פרץ ז"ל בכפר "עידוד".

מרים פרץ, אודי ורד, שני אחדות – צילום: ליאת מנדל

 

טקס חנוכת מרכז רימון ע"ש אלירז פרץ ז"ל בכפר "עידוד".

טקס חנוכת מרכז רימון ע"ש אלירז פרץ התקיים השבוע בכפר עידוד בהשתתפות הגב' מרים פרץ כלת פרס ישראל למפעל חיים, מר אודי ורד מנכ"ל אלביט יבשה ותעש, ממלא מקום ראש עיריית נתניה אלי דלל, ליליאן שפרן מנהלת השרות לדיור תומך, אגף דיור, מנהל מוגבלויות, משרד הרווחה מפוקחת ומופעלת במימון משרד הרווחה וקלרה חן מנהלת אגף אזורי ומוגבלויות במנהל הרווחה בעיריית נתניה.

 

מרכז רימון הינו מרכז תעסוקה בכפר עידוד בו עובדים כ-60 דיירים. העוסקים בעבודת הרכבת רימון מציל חיים, על שם אלירז פרץ ז"ל (בנה של מרים פרץ). זאת לצד מיון ואריזה לתעשיית התרופות, קליעת סלים, ועבודה במשתלת הכפר. הרכבת הרימון ועבודות נוספות לתעשייה הביטחונית בישראל,  מעניקה לדיירים הרגשת שייכות ופטריוטיות למרות שהם לא מתגייסים לצבא הם מרגישים שתורמים ככל אזרח במדינה. זו דרך נוספת להשתלבות בקהילה.

 

הגב מרים פרץ " הבחירה שמרכז התעסוקה בכפר עידוד יקרא על שמו של בני רס"ן אלירז פרץ שנפל בקרב על הגנת המולדת, היא זכות כבוד וגאווה עבור משפחתי. אלירז היה איש של נתינה, חסד אהבה ועשיית טוב, כך מרכז תעסוקה. הוא קודם כל מקום של אהבה וערבות הדדית, מקום של עשיית טוב."

 

אודי ורד, מנהל חטיבת היבשה של אלביט מערכות ותעש, אמר: אלביט היא חברה ביטחונית מעורבת בקהילה. המטרה שלנו היא להקנות למתגוררים תעסוקה שתורמת משמעותית לביטחון המדינה.

 

מרים פרץ, אודי ורד, שני אחדות – צילום: ליאת מנדל

 

במסגרת זו, קו הייצור בכפר מסייע בהרכבת רכיב שאינו נפיץ ברימון אלירז. הרכיב מורכב בכפר ומועבר למפעל אלביט יבשה להמשך ייצור, הרכבה ובקרת איכות בחטיבת היבשה. אלביט רואה במעורבות בקהילה ערך ליבה מהותי ומעודדת את עובדיה למעורבות חברתית.

 

רימון IM – רימון אלירז, פיתוח חטיבת היבשה – הינו ייחודי מסוגו בעולם. הרימון פותח ע"י מהנדסי החברה כמענה מבצעי לאחר מותו של לוחם גולני רס"ן אלירז פרץ בעת שקליע שנורה לעברו בהיתקלות עם מחבלים הפעיל את מנגנון הרימון שנשא באפודו.

 

המנגנון הייחודי שפותח לרימון אלירז משדרג משמעותית את בטיחות הרימון שהציל חיים במבצע צוק איתן . המנגנון נותן מענה במקרה של פגיעת קליע או רסיס או במקרה של חשיפה לאש, אשר עלולות לגרום לפיצוץ הרימון ולפגיעה בלוחם הנושא אותו ובכוחות הלוחמים הסובבים אותו.

 

שני אחדות מנכ"לית כפר עידוד "מציאת עבודה לאנשים עם מוגבלויות היא משימה לא קלה אל אף כוונת המחוקק להבטיח גיוון תעסוקתי. על בסיס התפיסה כי העבודה היא גורם מרכזי בחייו של האדם הבוגר, שמעניקה לו ביטחון עצמי ותחושת סיפוק ותרומה, כל דייר משולב בתוכנית תעסוקה שמותאמת ליכולותיו ושאיפותיו האישיות.

כפר עידוד מפעיל אשכול תעסוקתי מגוון הכולל את מרכז רימון, משתלת הכפר ועבודה בשוק החופשי.

 

במרכז רימון הדיירים משתלבים בעבודה עבור התעשייה הביטחונית שמחד מחייבת ייצור באיכות גבוהה מאוד ומאידך מעניקה לדיירים תחושת משמעות ושותפות. זוהי השתלבות בקהילה הלכה למעשה. המעסיקים בשוק החופשי עוברים הכנה והכשרה לתהליך קליטת עובדים מיוחדים. כיום למעלה מ-50% מדיירי הכפר משתלבים בשוק התעסוקה החופשי. משתלת הכפר פתוחה לקהל הרחב ונותנת הזדמנות לאינטראקציה בגובה העיניים.

 

בכפר עידוד, הממוקם כפנינה ירוקה בלב נתניה, חיים 142 דיירים מגיל 21 ועד גילאי הזקנה , המוגדרים כאנשים עם צרכים מיוחדים בתפקודים גבוהים עם קשיי למידה, קשיי תפקוד, מוגבלות שכלית ועוד. כפר עידוד הוקם לפני כ-25 שנה על ידי קבוצת הורים שיזמו הקמת בית שייתן מענה לילדיהם, ילדים עם צרכים מיוחדים.