כותרות אחרונות
Search

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תשפ"ג ב- "TVסלקום".

 

 

 יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תשפ"ג ב- "TVסלקום".

סלקום TV תעלה גם השנה ערוץ עדויות מצולמות של יד ושם, ומגוון תכנים שעוסקים בשואה, בהם: סרטים ישראליים, סרטים בינלאומיים, תוכניות דוקו

 

ערוץ עדויות ניצולים:

במסגרת שיתוף הפעולה בין יד ושם לבין סלקום, שמתקיים זו השנה הרביעית ברציפות, יעלה לרגל יום השואה ערוץ עדויות מצולמות של יד ושם, הכולל עדויות מלאות של עשרות שורדי שואה המספרים את סיפורם המרגש אל מול המצלמות.

 

הערוץ יעלה לאוויר בערב יום השואה וישדר את סיפורם האישי של שורדים אשר בחרו להיחשף לאורך השנים ותועדו על ידי אנשי מקצוע באופן רגיש ומכבד. כל העדויות יהיו זמינות לצפייה גם ב-VOD. העדויות שיעלו בערוץ, הן עדויות באורך מלא כפי שהניצולים מסרו לארכיון יד ושם במהלך השנים, כל אחת מהן אורכת בממוצע כשעה וחצי. מדובר בעשרות עדויות מלאות שמספרות את סיפורם המרגש והבלתי נתפס של שורדי שואה אמיצים, גברים ונשים מכל העולם.

 

הערוץ (אפיק 4) ישדר החל מערב יום השואה ועד ערב יום הזיכרון לאורך כל שעות היממה. כל העדויות צולמו על ידי פרויקט התיעוד של "יד ושם".

 

במסגרת שיתוף הפעולה מצטרפת סלקום לקריאה של יד ושם לקחת חלק בפרויקט "לאסוף את השברים" שבו נאספים פריטים אישיים מתקופת השואה: לצד העדויות בערוץ וב-VOD, סלקום TV תקרין תשדירים של פרויקט "לאסוף את השברים", מבצע לאומי להצלת פריטים אישיים מתקופת השואה בהובלת יד ושם, ותקרא לשורדי השואה ולבני משפחותיהם לחפש ולמסור כל מסמך, תצלום או חפץ מתקופת השואה למשמרת עולם ביד ושם.

 

סרטים ישראליים:

צילי

צילי, צעירה יהודייה, מתחבאת ביער בצ'רנוביץ' אחרי שיתר בני משפחתה נשלחו למחנות. היא מוצאת נחמה בחיקו של הטבע עד שגבר בשם מארק מוצא את הקן שלה, מגלה שגם היא יהודייה כמוהו ונשאר לצדה.

 

פנסיון פראכט

בשנות השישים מתגוררים בפנסיון פראכט בירושלים קבוצת ניצולים מהמלחמה שזועמים על היד הקשה שבה מתנהל הפנסיון.

 

הקיץ של אביה ועץ הדומים תפוס 

שני סרטים עטורי השבחים והפרסים המבוססים על ספרה האוטוביוגרפי של גילה אלמגור שמלמדים על התמודדות הדור השני לשואה עם טראומות העבר של ההורים שלהם.

 

החטאים

דרמה משפחתית בכיכובם של נלי תגר וג'וי ריגר ובבימויו של אבי נשר.

 

החוב

הגרסה הישראלית לדרמת מתח שמביאה את סיפור המצוד אחר פושע נאצי מבירקנאו.

 

סרטים בינלאומיים:

הפסנתרן

סרטו של רומן פולנסקי שזכה בשלושה פרסי אוסקר ומביא את סיפורו של פסנתרן יהודי שניגן בשידור חי ברדיו פולין בעוד הפגזים הגרמנים מתפוצצים בחוץ. בכיכובו של אדריאן ברודי.

 

הבן של שאול

דרמה הונגרית שזכתה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר. סיפורו של שאול אוסלנדר, המוחזק באושוויץ כזונדרקומנדו שנאלץ להשמיד את גופותיהם של היהודים במו ידיו ונלחם להביא לקבורה ילד שהוא מאמין שהוא בנו.

 

טרנזיט

אדם המאמץ זהות בדויה בניסיון להימלט מצרפת הכבושה בידיי הנאצים, מתאהב באלמנתו של הסופר שאת זהותו הוא גנב.

 

אשתו של שומר גן החיות

דרמה סוחטת דמעות בכיכובה של ג'סיקה צ'סטיין, ומבוססת על סיפורם האמיתי של חסידי אומות העולם יאן ואנטונינה ז'בינסקי. הזוג ניהל במשותף גן חיות בורשה אשר הופצץ על ידי הנאצים ובהמשך הסתירו בו כ-300 יהודים.

 

תכני דוקו:

אושוויץ בצבע: הסיפור שלא סופר

דוקו מרתק בשני חלקים, סרט השואה המדובר שמביא לראשונה תמונות וסרטונים של מחנה ההשמדה אושוויץ בצבע (ולא בשחור לבן). התמונות והסרטונים, בליווי עדותם של 15 ניצולי שואה, מביאים את האירועים בצורה הקרובה ביותר לכפי שהם שנראו במציאות.

 

ניצולה אחת זוכרת

סרט תיעודי, זוכה אוסקר ואמי. עדותה וסיפור הישרדותה של גרדה וייסמן, ניצולת שואה, שנזכרת באמצעות סרטי ארכיון איך חייה השתנו לתמיד בראשון לספטמבר, 1939.

 

50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס

סיפור חייהם המדהים של גילברט ואלינור קראוס, זוג יהודים אמריקאי מפילדלפיה שמחליט לסכן את חייו בניסיון להציל 50 ילדים מווינה בזמן השואה.