כותרות אחרונות
Search

יועץ משכנתאות מומחה!

צילום:freepik

 

יועץ משכנתאות מומחה!

יועץ משכנתאות:

הדרך לקבלת אישור למשכנתא עוברת דרך יועץ משכנתאות מומחה אשר מנתב את הדרך ללקוחות. כל נושא המשכנתאות הוא סבוך ולכן חשוב לבצע את העסקה הנכונה והזולה ביותר, כדי לא לשלם כספים מיותרים. כל מי שרוכש נכס וזקוק למשכנתא או מי שמעוניין באופציה של משכנתא הפוכה, מבין לאחר שנעזר בשירותיו של היועץ המקצועי, עד כמה מהלך זה היה חשוב והכסף ששולם ליועץ חסך ללקוחות סכומים כספיים הרבה יותר משמעותיים בהליך זה.

 

לאור הניסיון הרב של יועץ משכנתאות הוא מלווה את הלקוחות בתהליך של משכנתא הפוכה כלל וזאת אם הם מעוניינים לקבל באופן חד פעמי סכום גדול של כסף למטרה אישית שלהם כמו סיוע לילדים לרכישת דירה, או לחלופין אם הם מעוניינים לקבל מהבנק קצבה חודשית קבועה כיוון שההכנסות שלהם אינן מספיקות למחיה. בשיטה זו הנכס משמש בטוחה להחזר ההלוואה או הקצבה ולכן בעלי הנכס אינם משלמים החזר של המשכנתא, אלא הליך זה מתבצע רק לאחר מותם.

 

בדיקה של יועץ משכנתאות על נתוני היתכנות משכנתא:

אם מדובר במשכנתא עבור קניה של נכס, יועץ משכנתאות מקבל מהלקוחות מידע מקיף על הדירה שהם מעוניינים לרכוש, מה הערך שלה לקניה ומהו לוח התשלומים מול הקבלן או מול בעל הנכס אם מדובר בדירה יד שנייה. בנוסף לכך הוא מקבל מידע על גובה ההכנסות של כל אחד מבני הזוג ואת גובה ההוצאות החודשיות שלהם. בהתאם לכך הוא מחשב את גובה התשלום החודשי שאותו הם יצליחו לשלם ובהתאם לכך ייקבע את כמות השנים שהמשכנתא תשולם בהן.

 

צילום:freepik

 

משא ומתן מול הבנקים:

יועץ משכנתאות מקבל מהבנקים השונים הצעות מחיר לגבי הלקוחות הספציפיים ומנהל איתם משא ומתן על התנאים המסחריים. הוא עושה כל שניתן כדי לקבל עמלות מופחתות, ריביות נמוכות ואי תשלום קנסות אם הלקוח יהיה מעוניין באופן חריג להחזיר בשלב מסוים את מלוא המשכנתא או חלק ממנה, כיוון שקיבל כספים לא צפויים. בתום ההתנהלות מול הבנקים, ימליץ היועץ ללקוחות מהי העסקה המשתלמת ביותר עבורם וזאת תוך מתן מלוא ההסברים באופן מפורט ומדויק.

 

משכנתא הפוכה:

באופציה של משכנתא הפוכה יועץ משכנתאות בודק בתחילת הדרך מה מצבם הפיננסי של הלקוחות כדי להתאים עבורם את העסקה הנכונה ביותר. ברוב המקרים הוא ימליץ ללקוחות לא למכור את הדירה שלהם כיוון שהביטחון של הלקוחות ובמיוחד אם מדובר באנשים מבוגרים, הוא בכך שיש להם קרקע יציבה. המגמה היא שהם לא יצטרכו לחפש דירה כדי לגור בשכירות, כיוון שלא אחת הם יצטרכו בכל שנה או שנתיים לעבור לדירה אחרת וזהו הליך שאינו מתאים לגילם.

 

לכן עדיף שיקבלו משכנתא הפוכה, יחיו בדירה שלהם המוכרת והאהובה עד ששני בני הזוג ילכו לעולמם. לאחר מכן הגורם המלווה ימכור את הנכס ויחזיר לעצמו את הקרן ואת הריבית. הכספים שיישארו יחולקו בין היורשים כפי שכתוב בהסכם.