כותרות אחרונות
Search

ייבואן רכבי יוקרה חשוד בהפחתת סכומי עסקאות ובהתחמקות מתשלום מס בשווי מאות אלפי שקלים.

 

ייבואן רכבי יוקרה חשוד בהפחתת סכומי עסקאות ובהתחמקות מתשלום מס בשווי מאות אלפי שקלים. 

הפחתת סכומי העסקאות נעשתה באמצעות יצירת חשבוניות מלאכותיות ומסירת הצהרות כוזבות למכס.

 

תושב בני ברק, נעצר בחשד לביצוע עבירות הברחה, מסירת הצהרות כוזבות, והשתמטות מתשלום מס. כבוד השופט חיים נחמיאס, מבית משפט השלום באשקלון, הורה על הארכת מעצרו עד ליום  ה-9/08/19.

 

המעצר בוצע לאחר חקירה מורכבת, סמויה וגלויה של יחידת הסמים והמכס של בית מכס אשדוד, ובעקבות חיפוש בביתו ובבית העסק שבבעלותו, במהלכו נתפסו חומרי חקירה רבים הכוללים מסמכים, טלפונים ניידים, מחשבים וזיכרונות ניידים.

 

מבקשת המעצר עולה כי במהלך שנת 2014, עסק החשוד בייבוא ומסחר של רכבי יוקרה לארץ, ייבא רכבים ללקוחות, תוך הצהרה כוזבת למכס בנוגע לעלות הרכב והוצאות העסקה, על פי החשד במטרה לחמוק מתשלום מס במאות אלפי שקלים.

 

לרכב זה אין קשר לחשדות המופיעים בכתבה – צילום ארכיון: אבי בר

 

 

כמו כן, עולה כי בשנת 2018 נסע החשוד לגרמניה יחד עם מעורבים נוספים, שם הקים  חברה  לייבוא ומסחר של רכבי יוקרה. על פי החשד, פעל גבאי לרכוש רכבים מדגמים כגון מרצדס ו- B.M.W בעלות גבוהה והנפיק להם חשבוניות כוזבות באופן מלאכותי באמצעות החברה שהקים. כל זאת על מנת לייצר מצג שווא של עלות רכישה נמוכה באופן משמעותי מעלות הרכישה בפועל. לאחר הגעת הרכבים לארץ, הוצגו החשבוניות המלאכותיות בפני המכס במטרה להסוות את ערך העסקה המקורי כדי להתחמק מתשלום מס כדין.