כותרות אחרונות
Search

יצרניות המשאיות והאוטובוסים חברת MAN הפחיתה בעשור האחרון את פליטת הפחמן הדו חמצני (CO2) בכ-29% באתרי ייצור של החברה.

יצרנית המשאיות והאוטובוסים חברת MAN הודיעה שבמהלך העשור האחרון הפחיתה את פליטת הפחמן הדו חמצני (CO2) בכ-29% באתרי ייצור של החברה.

חברת MAN השקיעה כ-40 מיליון יורו בתהליך הפחתת פליטת גז CO2 באתרי ייצור של החברה.

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

יצרן הרכבים MAN משאיות ואוטובוסים הפחית את פליטת CO2 של אתרי הייצור שלו ביותר מרבע. . פליטת הפחמן הדו חמצני ירדה ב 29% בשנת 2018 יחסית לשנת 2008.

 

 MAN משאיות ואוטובוסים השקיעה כ 40 מיליון יורו בהפחתת CO2 שנוצר על ידי אתרי הייצור שלה. הורדת  פליטות של גז החממה הזה  ביותר מ -100 אלף טון בשנה – שווה לאלה המיוצרים על ידי עיירה קטנה.

 

 

 

 

אמצעים רבים הושקעו ותרמו להצלחה זו: תחנות חום וחשמל משולבות באתרי ייצור, אמצעי תאורה חדשים, מיזוג אויר חוסך אנרגיה באמצעות מים וכו'.

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

"זוהי הצלחה אדירה, בזכות צוות הפרויקט שלנו שמונע קדימה עם מחויבות יוצאת דופן – ואנחנו גאים בזה. בתור שחקן תעשייתי, יש לנו אחריות להגן על הסביבה ולהילחם בשינויי האקלים. אנו מטפלים בכך ע"י צעדים ממוקדים כחלק מאסטרטגיית האקלים שלנו ", אומר מייקל Kobriger, חבר הוועד המנהל של ייצור ולוגיסטיקה ב MAN משאית & אוטובוס". ב-MAN  כרגע עובדים על מטרות חדשות כדי להוריד את פליטת CO2 של האתרים שלה עוד יותר לקראת שנות ה2025 ו2030.

 

כך נראית ההתפתחות במונחים אבסולוטיים: במפעלי הייצור של MAN עדיין נפלטו בשנת 2008 סביב 374,600 טונות של CO2 ,בשנת 2018 נתון זה ירד ל- ​​265,710 טון. זה שווה להפחתה של 108,809 טונות של CO2 מדי שנה .נתון זה שווה לפליטה של עיירה קטנה.

 

מתחם "מאן" החדש בראשון לציון מבט מבפנים – צילום: אבי בר

 

גם בישראל, מרכז שירות MAN החדש והמתקדם, שנפתח לאחרונה בראשון לציון, הינו מהגדולים ממוסכי MAN בעולם ונבנה ע"פ סטנדרט בנייה ירוקה מתקדם. המוסך תוכנן כך שהינו "מוסך פתוח" ונעשה בו שימוש מקסימאלי באור טבעי. במוסך חוות שמנים וצבעיה מתקדמת שהותקנה ע"פ תקני איכות סביבה מחמירים וההתחשבות המלאה בסביבה כוללת אף אחוזי שטח ירוקה הכי גדולים במדינה עם צמחייה טבעית. המוסך מותאם לדור העתיד של המשאיות ויוכל לטפל במשאיות ואוטובוסים שיונעו בגז וחשמל.