כותרות אחרונות
Search

יצרנית הרכב "יונדאי" מסתערת על שנת 2019 עם 8 דגמים חדשים !

צילום: אבי בר

יונדאי  מציגה 8 דגמים חדשים !

הרחבת הסדרות החשמליות' יותר טכנולוגיה' יותר אבזור בטיחות

ליין הדגמים כולל בין השאר טוסון חדש, סנטה פה חדשה i20  חדשה ובהמשך השנה איוניק ו- KONA החשמליים, אלנטרה חדשה, אקסנט חדשה ודגם הספורט ה- i30N

 

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

יצרנית הרכב "יונדאי" מסתערת על שנת 2019 עם 8 דגמים חדשים אשר מושקים היום ובקרוב בישראל ומציבה סטנדרט חדש באבזור ובטיחות, טכנולוגיות חדשות ומנועי חשמל מתקדמים המשקפים את החדשנות הטכנולוגית של החברה.

 

יונדאי משיקה בישראל את הדור החדש של הטוסון במחיר של 149,900 ₪ את הסנטה פה החדשה במחיר של 249,900 ₪ ואת ה- i20 החדשה במחיר של 96,900 ₪.  בנוסף, במהלך השנה תשווק יונדאי את האיוניק וה-KONA  החשמליות, אלנטרה ואקסנט חדשות, את גרסת הספורט המושחזת, ה- i30N ודגמים נוספים אשר יושקו.

 

 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל  – צילום: אבי בר

 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "כלמוביל תוביל את השינויים והמגמות אשר מתרחשים בשוק הרכב העולמי והישראלי ואשר באים לידי ביטוי בטכנולוגיות בטיחות, אבזור, מנועים מתקדמים וחסכוניים וסדרות חשמליות, הייבריד ופלאג-אין על מנת לענות על צרכים של קהלים שונים ובקטגוריות שונות. בנוסף, לאחר כשנתיים של שיווק האיוניק, עם מערכות הבטיחות המלאות כולל בלימה אוטונומית והתראה על סטיה מנתיב ומבדיקה של שאר הדגמים המשווקים על ידי כלמוביל, עולה כי שיעור הרכבים אשר מעורבים בתאונות חזית קטנה בכ- 45% ביחס לרכבים ללא מערכת דומה. נתונים אלה מתיישרים עם הנתונים אשר הוצגו לפני כשנה ומאוששים את הטענה להפחתה בפגיעות ברכוש ובחיי אדם בדגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות".

 

הדגמים המושקים היום:

יונדאי טוסון 2019

צילום: חו"ל יונדאי

 

  • עיצוב חדש

  • מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כסטנדרט

  • מסך צף

  • אבזור עשיר

  • בקרת אקלים ופתחי מיזוג ליושבים מאחור

  • מחיר החל מ- 149,000 ₪ 

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

כלמוביל משיקה את דגם הטוסון 2019 החדש הכולל מתיחת פנים לרכב הפנאי שטח המצליח בישראל אשר מכר עד היום (מהדור הנוכחי) כ – 30,000 יחידות והוא הרכב הנמכר ביותר של יונדאי באירופה. הדגם החדש חזק, מאובזר ובטוח יותר וכולל תוספת של אבזור בטיחות, עדכון עיצובי למראה החיצוני, שינוי סביבת הנהג ומסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכות Apple Car Play וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- *Connected Carשל כלמוביל.

 

השדרוג הפנימי והחיצוני כולל סבכה קדמית מדורגת חדשה, פגוש חדש, עיצוב חדש לחלק האחורי ברכב, תאורת יום DRL, תאורה אחורית חדשה, עיצוב פנים ארגונומי יותר, מראה חדש ודינמי לגלגלים עם חישוקי סגסוגת חדשים בגודל 18 ו- 19 אינץ' ועיצוב ריפודי עור חדש למושבים.

 

תכונות הבטיחות המתקדמות אשר יתווספו לטוסון כוללות:

FCA – בלימה אוטונומית בעת חירום; מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. באמצעות מצלמה קדמית ורדאר, ה- FCA פועלת בשלושה שלבים. שלב ראשון מספקת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב שני היא מתערבת כדי לבלום אם יש סכנה של התנגשות. בשלב השלישי היא תפעיל כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות, או למזער את הנזק אם התנגשות היא בלתי נמנעת.

 

LKAS – באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב הוא מעל 60 קמ"ש. לפני שהמכונית נעה מעבר לקווים מושמעת אזהרת מעבר נתיב (LDW). המערכת מזהירה את הנהג בצורה קולית וויזואלית לתיקון  לחזרה למצב בטוח.

 

DAA – מערכת המתריעה על ערנות הנהג; המערכת מנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות. המערכת מנתחת אותות רכב שונים, כגון זווית ההיגוי, מומנט ההיגוי, מיקום הרכב בנתיב ובזמן הנסיעה. בנוסף, הנהג יכול לשנות את הגדרת המשתמש לבחירת רגישות המערכת. אם המערכת מזהה דפוסי נהיגה של עייפות, היא תזהיר את הנהג באמצעות חיווי קולי והודעה על לוח התצוגה המסך.

 

HBA – מערכת המסייעת לזהות כלי רכב מתקרבים בלילה ויודעת באופן אוטומטי להחליף בין האורות הגבוהים לרגילים דבר אשר מפחית את הלחץ בזמן הנהיגה.

 

**RCTA – מערכת התראה על רכב חוצה מאחור; בעזרת חיישני המכ"ם של המערכת היא עוקבת אחר התנועה המתקרבת משני צדי הרכב בעת יציאה מחניה. אם ה- RCTA מגלה רכב מתקרב, תופיע אזהרה קולית ואזהרה חזותית המוצגת על המסך.

 

**BSD – מערכת להתראה על רכב ב"שטח מת". בעת הפעלת האיתות המערכת יודעת לזהות ולהתריע בצורה ויזואלית וקולית, על ידי חיווי מהבהב במראות הצד או צפצוף חזק על רכבים הנעים במהירות בנתיב המקביל ונמצאים "בשטחים המתים" של הרכב.

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

כמו כן כולל הטוסון 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת מניעת התהפכות ROP, מערכת בקרת בלימה במורד DBC, מערכת בלמים ABS+EBD, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בלימת חירום ESS, נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה, חיישן חגורות לכל חמשת המושבים,  ובקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS. הרכב נבחן במבחני ריסוק באירופה (EURONCAP) וזכה ב-5 כוכבים ובארה"ב במבחני IIHS  המחמירים וגם שם זכה בציון המקסימלי.

 

רמות האבזור השונות גם הן שודרגו וכוללות אבזור עשיר הכולל החל מדגם ה- Prime Plus, מסילות בגג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, מגיני בוץ מקורים, נעילה מרכזית, שמשות כהות, פנסי ערפל קדמיים, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, מפתח שלט מתקפל, דיבורית BT, תאורת יום DRL- LED, חיישן אורות, חישוקי מגנזיום 18 אינץ', כיסוי תא מטען, משענת יד במושב האחורי, בורר מצבי נהיגה Drive Mode)) המאפשרת בחירה בין 2 מצבי נהיגה, "רגיל" ו"ספורט", 6 רמקולים, שקע V12 בתא המטען, מראות חיצוניות חשמליות בצבע הרכב, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מזגן למושב האחורי ומערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- *Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות.

 

דגם ה- Panoramic מקבל בנוסף, גג שמש פנורמי נפתח ותאורת LED פנימית דגם ה- Elite (אשר מחליף את דגם ה- Luxury) מקבל פנסים אחוריים משולבי LED, חיישני רוורס מקוריים וכפתור נטרול, מפתח חכם, התנעה וכניסה ללא מפתח, ריפודי עור ומושב נהג חשמלי הכולל כיוונון כרית גב תחתון.

 

דגם ה- Turbo Elite 1.6, DCT משודך לתיבת הילוכים בעלת 7 מהירויות והוא מפיק 177 כ"ס ב- 5,000 סל"ד, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–9.1 שניות ומגיע למהירות מקסימלית של 201 קמ"ש.

 

הטוסון בגרסת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר מפיק 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–11.1 שניות, מגיע למהירות מרבית של 181 קמ"ש והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

 

צילום: אבי בר

 

טבלת צריכת דלק: (ליטר ל- 100 ק"מ)

 

Elite Turbo

Elite

Prime Plus

Panoramic

עירוני

8.4

10.6

11

בינעירוני

6.3

7.1

6.9

משולב

7.1

8.5

8.4

ציון ירוק

7

14

14

 

טבלת מחירים ב ₪:

 

דגם

מחיר בש"ח

Prime Plus

149,900

Panoramic

162,900

Elite

169,900

Elite Turbo

182,900

 

*בתוספת תשלום

** בדגמי ה- ELITE

 

 

 הסנטה פה החדש של יונדאי לראשונה עם מערכת יונדאי SmartSense

(מעטפת הבטיחות הכוללת לנוסעים ברכב)

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

  • שפת עיצוב נועזת יותר.

  • טכנולוגית הבטיחות החדשה והמתקדמת של יונדאי SmartSense כסטנדרט בכל הדגמים הכוללות לראשונה גם מערכת למניעת שכחת ילדים.

  • שורה שניה המרווחת ביותר בקטגוריה.

  • מסך מגע צף.

  • תיבת הילוכים חדשה עם 8 יחסי העברה*

  • מחיר החל מ- 249,900 ₪

  •  

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

כלמוביל משיקה את הסנטה פה החדש של יונדאי, דגם ה- SUV 7 מקומות המפואר של החברה אשר מאופיין בעיצוב חיצוני נועז, מלוטש ועוצמתי. הסנטה פה החדש בעל מראה אתלטי ובולט למרחוק, ממשיך את שפת העיצוב של החברה אשר החלה עם דגם ה- KONA, רכב הפנאי המצליח והקומפקטי של יונדאי.

 

הסנטה פה 2019 החדש שהינו הדור הרביעי לרכב הפנאי שטח של החברה, מרווח יותר מהדור הנוכחי, בעל שדה ראיה רחב יותר ומושק בישראל עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של יונדאי, אבזור עשיר, הנדסת אנוש מתקדמת, עיצוב פנים חדש ומסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכותApple Car Play  וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- **Connected Car של כלמוביל.

 

הסנטה פה מגיע בשתי גרסאות מנועים; דגם ה-  Premium ודגם ה- Luxury עם מנוע בנזין 2.4 ליטר בעל הנעה כפולה, המפיק 185 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ו- 24.6 קג"מ מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–10.4 שניות ומגיע למהירות מקסימלית של 195 קמ"ש.

 

ודגמי ה- Supreme (4X2) וה- Luxury (4X4) עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת 8 מהירויות ומפיק 200 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ו- 45.1 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, מגיע למהירות מקסימלית של 203 קמ"ד  ומאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות בתצורת הנעה קדמית ו- 9.4 שניות בתצורת הנעה כפולה.

 

צילום: אבי בר

 

תכונות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל הדגמים עם מערכת SmartSense מעטפת הבטיחות הכוללת לנוסעים ברכב:

מערכת ה- ROA- הסנטה פה מציב סטנדרט חדש בנושא הבטיחות וכולל לראשונה בהצגת בכורה מערכת  המתריעה על שכחת ילדים. המערכת עוקבת אחר המושבים האחוריים באמצעות חיישן קול ותנועה המסייע לזהות את תנועותיהם של ילדים וחיות מחמד. ההתראה הראשונה מזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים בעת היציאה מהרכב עם הודעה במסך המרכזי. ההתראה הראשונה מופיעה על גבי הצג הדיגיטלי בלוח השעונים, ומזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים בעת היציאה מהרכב.

 

אם המערכת מזהה תנועה במושב האחורי לאחר שהנהג עזב את הרכב ונעל את הדלתות, איתות המצוקה ברכב יופעל. בנוסף בעתיד יוכל לשלוח התראה לטלפון החכם של הנהג. המערכת נועדה למנוע שכחה של ילדים וחיות מחמד ברכב.

 

בנוסף יקבל הסנטה פה את מערכת ה- AEB; בלימה אוטונומית בעת חירום; מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. מערכת ה AEB מבוססת על רדאר ומצלמה, ופועלת בשלושה שלבים. בשלב ראשון מספקת המערכת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב השני המערכת מתערבת אקטיבית בבלימה במידה וקיימת סכנת התנגשות. בשלב השלישי תפעיל המערכת כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות, או למזער את הנזק במידה התנגשות היא בלתי נמנעת.

 

מערכת נוספת הנעזרת במצלמה הקדמית כדי לשפר את הבטיחות והנוחות היא מערכת ה- LKAS; באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש.

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

SEA- Safe Exit Assist לראשונה יקבל הסנטה פה מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור. Safe Exit Assist פועלת ומבצעת נעילה אקטיבית של הדלתות גם אם הנעילה הייתה כבויה קודם לכן. כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעים, הודעה תוצג על גבי המסך והכי חשוב, הדלתות ישארו נעולות עד אשר הרכב החוצה יחלוף.

 

SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד במקביל לפעולה מערכת ה stop&go ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.

 

DAW – מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות. 

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

BCA – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה- BSD המספקת התרעה על רכב ב"שטח מת", ובנוסף במערכת ה LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב"שטח מת" אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם  הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.

 

RCCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור; באמצעות חיישני המכ"ם של מערכת לזיהוי רכב ב "שטח מת", המערכת לא רק מזהירה את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב מאחור אלא גם מפעילה את מערכת הבלמים באופן אוטונומי בכדי למנוע תאונה.

 

ESS – איתות בלימת חירום.

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

עיצוב הפנים:

עיצוב הפנים של סנטה פה משלב איכות גבוהה אשר מציע עיצוב אופקי מרשים ונראות משופרת. הרכב משלב נגיעות פרמיום המעניקות תחושת יוקרה בלתי מתפשרת. שטחי החלונות הוגדלו על מנת לשפר את תחושת המרחב ושדה הראיה לנהג ולנוסעים על מנת להכניס כמויות נדיבות של אור טבעי.

 

מערכות השמע, המסך ומערכת הניווט הוטו מעט על מנת להפחית את החזר הבוהק, מתגי החלונות ומתלי הידיים הועברו קדימה בכדי להעניק  יותר מקום למרפקים, פתחי אחסון המפות צומצמו בכדי לספק יותר מקום לרגלי הנהג והמיקום של מחזיקי הכוסות הוסב מחדש בכדי לספק שימושיות נוחה יותר.

 

מרווח הפנים:

מרווח הפנים של הסנטה פה שופר עם חלל גדול יותר מאחורי מושבי השורה השניה כאשר הם מקופלים. בנוסף, מרווח הרגלים ליושבי השורה השניה גדל ב- 4 ס"מ והוא הטוב ביותר בקטגוריה. רצפת הרכב גם היא הונמכה מעט לנוחות מרבית של יושבי השורה השניה וקיפול המושבים נעשה בנגיעה אחת. בנוסף, 4 ס"מ נוספו למרווח הראש של היושבים בשורה השלישית. הסנטה פה ארוך יותר ב- 7 ס"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב- 1 ס"מ, בסיס הגלגלים צמח ב- 6.6 ס"מ והגובה נשאר זהה- 168 ס"מ.

 

אבזור:

הסנטה פה החדש עשיר באבזור רב הכולל בין היתר מסך מגע 7 אינץ' הכולל מערכותApple Car Play  וAndroid Auto- המתווספות למערכת ה- **Connected Car של כלמוביל, גג פנורמי נפתח, דיבורית BT, מצלמה אחורית, מערכת בקרת איכות אוויר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אויר בשורה השניה והשלישית, מפתח חכם,  מחשב דרך צבעוני, התנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, מערכת אוטומטית לבלימת הרכב בעת עצירה, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום LED-DRL, הגה וידית הילוכים מעור, גלגל הגה עם חימום, נעילה מרכזית, חימום במראות צד, בורר מצבי נהיגה (COMFORT, SPORT, ECO), קיפול מראות חשמלי, מושבי שורה אמצעית מתקפלים, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג עם כוונון חשמלי, שמשות כהות, ספוילר אחורי, מראה פנימית נגד סינוור, מערכת בקרת יציבות לנגרר, ריפוד מושבים מעור נעילה מרכזית וחישן אורות.

 

דגמי הדיזל מקבלים גם מערכת stop & go. דגמי ה- Luxury מקבלים גם פנסים ראשיים LED, מושב נוסע עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם זכרון וזכרון למראות, מושבים קדמים מאווררים, חימום מושבים קדמיים, ודלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית.

 

טבלת צריכת דלק: (ליטר ל- 100 ק"מ)

 

Premium בנזין 2.4 4X4

Supreme

טורבודיזל 2.2 4X2

Luxury

טורבודיזל 2.2 4X2

Luxury

בנזין 2.4 4X4

עירוני

13.3

7.2

7.3

13.3

בינעירוני

7.1

5.3

5.5

7.1

משולב

9.3

6

6.2

9.3

ציון ירוק

14

13

9

14

 

 

טבלת מחירים ב ₪:

דגם

מחיר

Premium

249,900

Supreme

267,900

Luxury טורבו דיזל

294,900

Luxury בנזין

274,900

 

רמת אבזור בטיחותי- 7.

 

מידות:

 

מידות

מ"מ

אורך

4770

רוחב

1890

גובה

1705

מרווח סרנים

2765

מרווח מהקרקע מינימאלי

185

מרווח רגלים מושב קדמי

1048

מרווח רגלים שורה שניה

1026

מרווח רגלים שורה שלישית

746

מרווח ראש שורה שלישית

917

מרווח כתפיים מושב קדמי

1500

מרווח כתפיים שורה שניה

1480

מרווח כתפיים שורה שלישית

1344

מרווח מותניים מושב קדמי

1460

מרווח מותניים שורה שניה

1430

מרווח מותניים שורה שלישית

1568

נפח תא מטען (ליטרים)

547

רדיוס סיבוב (מטרים)

5450

זווית גישה

18.5

זווית נטישה

21.2

 

*דגם הדיזל

** בתוספת תשלום

 

 

 הדור החדש של ה- i20

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

  • מנוע 1 ליטר טורבו חדש חסכוני ויעיל

  • תיבת הילוכים חדשה בעלת 7 מהירויות

  • מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות*

  • מערכת Connected Car עם שלל אפליקציות

  • מחיר החל מ- 97,900 ₪

 

כלמוביל יבואנית יונדאי משיקה את הדור החדש של ה-i20 שיכלול   מנועים חדשים, מראה חדש צעיר ודינמי אבזור עשיר, ומערכות  בטיחות מתקדמות.

 

ה-i20  מציע מנוע טורבו חדש בנפח 1 ליטר המשודך לתיבת DCT אוטומטית כפולת מצמד ובעלת 7 מהירויות. המנוע החדש ותיבת ההילוכים מעניקים ל- i20 ביצועי צריכת דלק משופרים אשר עומדים על  5 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה משולבת. ה- i20 החדש אשר ישווק ב-3 גרסאות אבזור, ,Prestige Supreme ו- Supreme Plus הינו אחד מדגמי הסופר מיני הפופולריים בישראל אשר מכר עד כה בישראל כ- 44,900 רכבים. 

 

מנוע ה – 1 ליטר טורבו החדש אשר ישולב בכל הדגמים  מפיק 100 כ"ס ב- 4500 סל"ד ו- 17.5 קג"מ ב- 1500 סל"ד, מהירות מרבית של 182 קמ"ש (בדור הקודם 170 קמ"ש), וזינוק מ- 0 ל- 100 ב- 11.4 שניות  (לעומת 13.6 שניות בדור הקודם). ערכי פליטה 114 ג/ק"מ.

 

צריכת הדלק

ביצועי צריכת הדלק השתפרו ועומדים על 4.2 ליטר ל- 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית (21.7 קמ"ל), 5 ליטר ל – 100 ק"מ בנסיעה משולבת, ו- 5.6 ליטר ל- 100 ק"מ בנסיעה עירונית.

 

דגם

נתוני צריכת דלק בליטרים למאה ק"מ- עירוני

נתוני צריכת דלק בליטרים למאה ק"מ- משולב

נתוני צריכת דלק בליטרים למאה ק"מ- בינעירוני

דרגת זיהום

1 ליטר טורבו

5.6

5

4.6

2

 

בטיחות

ה- i20 החדשה מתחדשת באבזור בטיחות רב הכולל את מערכת ה- AEB- בלימה אוטונומית בעת חירום; מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. באמצעות מצלמה קדמית, ה- AEB פועלת בשלושה שלבים. שלב ראשון מספקת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב שני היא מתערב כדי לבלום אם יש סכנה של התנגשות. בשלב השלישי היא תפעיל כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות.  

 

צילום: חו"ל יונדאי

 

בנוסף כוללת את מערכות ה- LKAS; באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב הוא מעל 60 קמ"ש. HBA- מערכת המסייעת לזהות כלי רכב מתקרבים בלילה ויודעת באופן אוטומטי להחליף בין אורות גבוהים לרגילים. -DAA מערכת המתריעה על ערנות הנהג; המערכת מנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות. המערכת מנתחת אותות רכב שונים, כגון זווית ההיגוי, מומנט ההיגוי, מיקום הרכב בנתיב ובזמן הנסיעה. בנוסף, הנהג יכול לשנות את הגדרת המשתמש לבחירת רגישות המערכת. אם המערכת מזהה דפוסי נהיגה של עייפות, היא תזהיר את הנהג באמצעות חיווי קולי והודעה על לוח התצוגה המסך.

 

כמו כן כוללת ה- i20 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, איתות בלימת חירום ,ESS מערכת בלמים ABS+EBD, בקרת לחץ אוויר בצמיגים  TPMS וחיישני חגורות לכל חמשת המושבים.

 

צילום: אבי בר

 

 

אבזור

דגם ה- Prestige מגיע עם מערכת ה- Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות,   דיבורית BT, מצלמה אחורית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, 6 רמקולים, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מראות חשמל, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, מפתח שלט מקורי וחיישן אורות, פנסי איתות במראות, תאורת יום DRL- LED, שמשות כהות, תאורת עזר בפניה, פנסי ערפל קדמיים וחיישני חניה אחוריים מקוריים עם כפתור נטרול.

 

דגם ה- Supreme מקבל גם מראות מתקפלות באופן חשמלי, חיישן גשם, בקרת אקלים ו- ECM מראה מתכהה אוטומטית נגד סינוור. דגם ה- Supreme Plus יוצע עם גוון שחור בגג הרכב.

 

מחירים:

Supreme Plus

Supreme

Prestige

107,900

104,900

97,900