כותרות אחרונות
Search

כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום, שרית ארבל מנכ"לית ויצו, ח"כ עליזה לביא ונשים בכירות נוספות, נפגשו לרגל יום האישה כדי לדבר על מה שמעניין !

האם פמיניזם היא מילה גסה ?

כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום, שרית ארבל מנכ"לית ויצו, ח"כ עליזה לביא ונשים בכירות נוספות במשק התכנסו היום במועדון ארוחת הבוקר של חברת Tefen ישראל לדבר על כל מה שמעניין נשים

הרבנית עדינה בר שלום: עבור אשה חרדית פמינזם היא מילה גסה; אני מתמרדת ומתנגדת לכל הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, כולל אוטובוסים, מדרכות. יש הרבה נשים חרדיות שחושבות כמוני ומתביישות להגיד; "ש"ס טעתה כי היא הוקמה כמפלגה מאחדת והיא איבדה את הדרך; הרבנים צריכים להמשיך להתוות את הדרך אבל אני רוצה שאנשי מקצוע יטפלו בבעיות שיש לנו- שיהיו לנו פסיכולגים מקצועיים ומלומדים שיטפלו בילדים שלנו, למה מגיע לנו פחות טוב מלהורים חילונים? מה קשורה הדת לעניין הזה?

 

ח"כ עליזה לביא: חלק גדול מהנשים שצעדו קדימה לא מתבוננות אחורה. הזהות האידיאולוגית שלנו גוברת על הזהות הפמיניסטית. אין לנו מספיק נטוורק והגברים ממשיכים להביא את החברים שלהם.

 

לרגל יום האשה הבינלאומי התכנסו כמה מהנשים הבכירות במשק למועדון ארוחת הבוקר של חברת הייעוץ הגלובאלית Tefen" ישראל" לדיון על הנושאים הבוערים שמעסיקים כיום נשים.

 

 

באירוע השתתפו כ- 80 נשים בכירות ומעוררות השראה ובהן: מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen" ישראל", הרבנית וכלת פרס ישראל עדינה בר שלום, ח"כ עליזה לביא יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי, שרית ארבל מנכ"לית ויצו, עמליה אברמוב מנכ"לית Amdocs Opt1ima, מיכל רפאלי כדורי סמנכ"לית הרגולציה של YES ומנהלות בכירות נוספות מבנק לאומי, תנובה, יפאורה, נגב קרמיקה, רכבת ישראל, אלביט, משרד הכלכלה, אסותא, סודה סטרים, כלל ביטוח, תעש, הפניקס ועוד. המשרדים עוצבו עם נגיעה נשית במיוחד וקושטו בבלונים בצבעים לבן וורוד וכל אחת מהאורחות קיבלה שי של עציץ שנשתלו בו משפטים מעצימים.

 

הרבנית עדינה בר שלום: "פמינזם זו מילה גסה שמתפרשת אצלנו כאגואיזם ואף אשה חרדית לא אוהבת להיות אגואיסטית. אנחנו לא פמיניסטיות, אבל אנחנו כן נשים מועצמות, שמקבלות את מה שהן רוצות וגם יכולות לטפל במשפחה שלהן" כשנשאלה לגבי הדרת נשים היא ענתה באופן נחרץ שהיא מתמרדת ומתנגדת לכל הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, כולל אוטובוסים, מדרכות. "יש הרבה נשים חרדיות שחושבות כמוני ומתביישות להגיד" אמרה והוסיפה ש: "ש"ס טעתה כי היא הוקמה כמפלגה מאחדת והיא איבדה את הדרך".

בתמונה: מלי ביצור פרנס מנכ"לית תפן ישראל, ח"כ עליזה לביא, שרית ארבל מנכ"לית ויצו ועדינה בר שלום. – צילום: יח"צ

בר שלום המשיכה ודיברה על החינוך במגזר החרדי: "שלא יספרו לכם מעשיות, רמת הלימודים של הבנות בבתי הספר החרדים זהה לרמת הלימודים בבתי הספר הכלליים. הן לומדות הכל, כולל ביולוגיה ופיזיקה ומדעים, למעט אזרחות כי לא רוצים להביא את הרצל לקידמת הבמה כמי שבנה את מדינת ישראל. החרדים מאמינים שמדינת ישראל הוקמה בעזרת הקדוש ברוך הוא והייתה מאז ומעולם מדינת היהודים. אני הייתי צריכה את הרצל בשביל לעלות לארץ ישראל? אבל כן חסר לי שהן לא יודעות כלום על תקומת מדינת ישראל, על אצ"ל ועל ההגנה"

 

בר שלום אמרה שהנושא שעכשיו על הפרק הוא לא לעשות הפרדה מגדרית באוניברסיטאות ובמכללות כי המרצות יוצאות נפסדות. יש רק 25% גברים אצלי במכללה ו- 75% נשים. את הנשים מי שרוצה יכול ללמד ואת הגברים רק גברים יכולים ללמד אז מה הבעיה לחלק את הגברים לגברים ואת הנשים לנשים? הרי טובת המדינה היא לנצל את המשאב החשוב של החרדים באקדמיה, כמנהיגים לעתיד של החברה הזו, הרבנים צריכים להמשיך להתוות את הדרך אבל אני רוצה שאנשי מקצוע יטפלו בבעיות שיש לנו- שיהיו לנו פסיכולגים מקצועיים ומלומדים שיטפלו בילדים שלנו, למה מגיע לנו פחות טוב מלהורים חילונים? מה קשורה הדת לעניין הזה? . מי שמאפשר לחברו להתפרנס ממעשה ידיו זו הצדקה הכי גדולה.

 

לסיכום היא דיברה על הנושא של הדרה נשית ואמרה: "החרדים מפחדים מחילון באקדמיה ובצבא. וזו הסיבה שהם לא רוצים ללכת לצבא מעורב אבל זה לאו דווקא מבחינה נשית. אני מתמרדת ומתנגדת לכל הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, כולל אוטובוסים, מדרכות. יש הרבה נשים חרדיות שחושבות כמוני ומתביישות להגיד. לדעתי ש"ס טעתה כי היא הוקמה כמפלגה מאחדת והיא איבדה את הדרך".

 

שרית ארבל מנכ"לית ויצו ישראל: "עדינה בר שלום היא דור המדבר, היא פורצת את הדרך לנשים החרדיות להשתלב בחברה המודרנית והמשתנה ויש לה עוד דרך ארוכה לסלול כדי שהן יצליחו להיות בכנסת ובכל מקום בחברה הישראלית. הנשים החרדיות שמשתלבות אצלנו בקורסים פוליטיים חברתיים ובאקדמיה, כשהן ייצאו לשוק העבודה ולפוליטיקה הן יהיו חייבות לשבת ליד חברי כנסת גברים ולעבוד בסביבה שאיננה מופרדת כי לא ניתן לייצר מרחב סטרילי לנשים חרדיות. אם אתן רוצות להיות אקדמאיות ולצאת לשוק העבודה אז תשתלבו כמו כולן".

 

ח"כ עליזה לביא, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי אמרה: "חלק גדול מהנשים שצעדו קדימה לא מתבוננות אחורה. הזהות האידיאולוגית שלנו גוברת על הזהות הפמיניסטית. אין לנו מספיק נטוורק והגברים ממשיכים להביא את החברים שלהם".

 

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen"ישראל": "אני לא מכירה אף גבר שיודע לג'נגל בהצלחה בין קריירה לבית ומשפחה כמו שנשים יודעות לעשות וגם בישראל של שנת 2018 כדי שאשה תצליח בגדול, לא מספיק שתהיה לה מצוינות ניהולית, היא חייבת לתבל אותה גם בחוצפה ישראלית".