כותרות אחרונות
Search

כמה מותר לשתות ולנהוג? המידע המלא.

צילום: freepik

 

כמה מותר לשתות ולנהוג? המידע המלא

המציאות מראה כי ההשפעה של אלכוהול על גופנו מהווה את הגורם מספר אחד לתאונות קטלניות, במיוחד אצל צעירים בסופי השבוע. משום שכך, המדינה נוקטת ביד קשה כלפי מי שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, מה שמתבטא בקנסות כבדים ולעיתים אף בשלילת הרישיון. יוצאים לבילוי ורוצים לדעת כמה מותר לשתות ולנהוג? ומה עליכם לעשות במידה ונתפסתם בכל זאת על נהיגה תחת השפעת אלכוהול? להלן התשובות לכל השאלות החשובות הללו.

 

כמה מותר לשתות ולנהוג? מסתבר שאסור בכלל:

ערך הסף שנקבע בחוק, הן עבור נשים והן עבור גברים, עומד על 290 מיקרוגרם אלכוהול באוויר נשוף על ידי בדיקת ינשוף או 50 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם. במידה ומדובר בנהג חדש, הערכים אפילו נמוכים מכך – 50 מיקרוגרם בבדיקת ינשוף ו- 10 מ"ג  ב- 100 מ"ל דם. לאור מידע זה, כמה מותר לשתות ולנהוג? ובכן, התשובה היא שפשוט אסור. הנתונים מראים כי כבר לאחר צריכה מנת משקה אחת של אלכוהול (למשל שליש בירה 4% או שוט של וודקה) רמות האלכוהול הינן גבוהות מהמותר אפילו לאחר שעה של המתנה, קל וחומר כאשר שותים יותר מכך.

 

צילום: freepik

 

נהיגה בשכרות – עבירה בעלת השלכות חמורות:

חשוב לדעת כי הריכוז של משקה אלכוהולי שצרכנו יורד בגופנו בקצב ממוצע של  0.015-0.03% בכל שעה. ריכוז זה הינו פונקציה של הזמן, חילוף החומרים של האדם הספציפי ומינו, אך גם של משקל הגוף (רזים מפנים את האלכוהול לאט יותר). בשורה התחתונה, ככל ששותים יותר מנות אלכוהול, כך יש להמתין יותר שעות על מנת שריכוז האלכוהול יהיה נמוך ומתחת לסף הגילוי. לא המתנתם מספיק זמן ועליתם עם רכב על הכביש? אם תיתפסו הדבר עשוי להסתיים בדו"ח ובאישום של נהיגה בשכרות. עבירה זו טומנת בחובה שלילת רישיון ארוכת טווח, אפשרות לעמוד מול המרב"ד לאבחון רפואי וחידוש הרישיון רק בתנאי של מעבר בהצלחה של תיאוריה ומבחן מעשי מחדש.

 

נתפסתי על נהיגה בשכרות – מה עליי לעשות?

לא ביררתם מראש כמה מותר לשתות ולנהוג ונתפסתם? בשלב הראשוני רישיונכם יישלל מנהלית ותזומנו לעבור שימוע אצל קצין משטרה בכיר. עוד לפני השימוע חשוב מאוד כי תתקשרו עם עורך דין תעבורה מיומן ובעל ניסיון על מנת שיתלווה לשימוע וינסה להביא לביטול התביעה ככל שניתן. במידה ואופציה זו נכשלה, לא נותר אלא להתכונן למהלך התביעה שיתרחש אל מול שופט בית המשפט. בשלב זה עורך הדין ינסה למצוא את כל הפרצות בחוק על מנת להביא לשינוי האישום ל- "נהיגה תחת השפעת אלכוהול". משימה זו ברת ביצוע והיא אפשרית כאשר עורך הדין מוצא כשלים בהתנהלות המשטרה סביב ביצוע הבדיקה. במידה וסעיף האישום משתנה, שלילת הרישיון תהיה מינימאלית (עד 3 חודשים בלבד), ללא קנסות, ללא צורך במעבר תיאוריה או טסט ולרוב גם ללא זימון למרב"ד.

 

 

צילום: freepik

 

צרו קשר עם משרד עורכי דין עוד היום:

במידה והינכם מואשמים בנהיגה בשכרות, צרו קשר עוד היום עם עורך הדין ניר שלום, אשר מתמחה בכל דיני התעבורה ומחזיק בהצלחות מוכחות. המשרד מטפל בתיקי תעבורה מגוונים ויכול לייצג אתכם כהלכה בכל תרחיש שנקלעתם אליו – נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה במהירות מופרזת וכו'. צרו עימנו קשר לקביעת פגישה וקבלת פרטים נוספים.

 

 

מאמר זה נכתב על ידי עו"ד ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882