כותרות אחרונות
Search

לאומית שירותי בריאות במהלך אסטרטגי המתמקד בבריאות האישה – "קודם כל את".

 

 

לאומית שירותי בריאות במהלך אסטרטגי המתמקד בבריאות האישה – "קודם כל את".

לאומית מובילה מהלך משמעותי ומקיף של קידום בריאות הנשים ומפרסמת סקר: 61% מציינות כי העומס, ריבוי המשימות והעיסוקים גורמים להן לעיתים להזניח את בריאותן, בעוד 31% מהנשים מצהירות כי לא ביקרו שנה/יותר אצל רופא נשים

 

במקביל, לאומית יוצאת בקמפיין פרסומי ודיגיטלי תחת "קודם כל את" שמטרתו היא להעלות את המודעות של נשים לצורך לשים את הבריאות של עצמן במקום הראשון.

 

לאומית שירותי בריאות יוצאת במהלך אסטרטגי המתמקד בבריאות האישה – ”קודם כל את" – שמטרתו היא להעלות את המודעות של נשים בנוגע לבריאותן. זאת, מתוך ההנחה כי האישה היא "שרת הבריאות" של הבית, אך לאו דווקא כזו שדואגת לבריאותה שלה, ושמה דגש על תקופת ההריון ואחרי הלידה. לאומית יוצאת למהלך זה באמצעות מספר מהלכים משולבים, כאשר היא יוצאת בקמפיין פרסומי ודיגיטלי, וקד"מ.

 

מתוך רצון לספק לנשים בכלל ולהריוניות בפרט חוויית שירות אישית וייחודית, באמצעות מתן שירות רפואי איכותי, מחויב, אמפתי ומותאם אישית – לאומית שירותי בריאות מציבה את בריאות הנשים במקום הראשון.

 

טל מנדל, ראשת חטיבת הלקוחות, לאומית שירותי בריאות: "לאומית מציעה מעטפת שירותים רחבה ביותר לנשים, כזו שעוזרת לשמור ולקדם את בריאותן, בכל גיל. ברור לנו כי יש מקומות ורגעים בחיים שנשים לא מצליחות, רוצות או יכולות לשים את עצמן במקום הראשון, אבל כשזה מגיע לבריאות שלנו, אין מקום לפשרות. מה עוד, שכשבריאות האשה נפגעת גם בריאות סביבתה נפגעת. אנחנו בלאומית פה בשביל לעזור עם יותר רופאים, יותר מוצרים ושירות אכפתי ויוזם. אחד מהם הוא מוקד לאומית MOM המלווה את האישה ההריונית בתקופת ההריון – מהשירותים המובילים בפרויקט ומספק מעטפת 360 של שירות מנהלי, ייעוץ רפואה ויחס אישי, גם בווטסאפ. וכמוהו, עוד שירותים רבים וטובים עבור מבוטחות לאומית".

 

ד"ר אבישי מלכיאל, מנהל תחום בריאות האישה, לאומית שירותי בריאות: "כוח האדם הרפואי שלנו הוא לב העשייה. לאומית שירותי בריאות תמשיך לעמול על שימת האנושיות והמקצועיות בליבת העשייה של רפואת הנשים".

 

חגית איתמרי, מנהלת הסיעוד, לאומית שירותי בריאות: "זהו שילוב מנצח של מעטפת שירות מקצועי ואכפתי עם ליווי וטיפול של אחיות מקצועיות, שביחד נותנים מענה לצרכים המשתנים של האישה. במסגרת השירותים המוצעים שילבנו אחיות מוסמכות, יועצות הנקה ומיילדות בעלות ניסיון והכשרה מקצועית בבריאות האישה".

 

הקופה יצאה אל המהלכים (המפורטים בהמשך) כתוצאה מסקרים ומחקרים שביצעה אודות הנושא בשנה החולפת, כאשר בנוסף היא מפרסמת כעת לקהל הרחב סקר ארצי ומייצג שנערך בתחילת החודש ע"י מכון שילוב בקרב 630 נשים (מכל המגזרים: כללי, ערבי וחרדי), ממנו עלה כי הנשים הן אלה שבוחרות את קופת החולים עבור ילדיהן – 73% מהנשים בחרו את קופת החולים עבור ילדיהן.

 

93% מהנשים ציינו שהן אלה שקובעות בדיקות, תורים ואבחונים עבור הילדים. גם ההתנהלות השוטפת עם קופת החולים מבוצעת ברובה ע"י נשים. מניתוח נתוני המשתמשים בלאומית שירותי בריאות עולה כי 59% מההתכתבויות עם הרופא האישי מבוצעות ע״י נשים, 55% מהבקשות להתחייבויות הדיגיטליות מוגשות ע״י נשים, 66% מהביקורים ברפואה יועצת הן של נשים.

 

המעורבות בניהול "תיק הבריאות" המשפחתי לא גורמת לנשים לשמור על הבריאות שלהן במקרה זה, "הסנדלר הולך יחף": 71% מהנשים מעידות כי הן דואגות לבריאות של בני המשפחה האחרים (ילדים, הורים, בן זוג) יותר ממה שהן דואגות לבריאות של עצמן. 61% מציינות כי העומס, ריבוי המשימות והעיסוקים גורמים להן לעיתים להזניח את הבריאות שלהן, 31% מהנשים מצהירות כי לא ביקרו שנה או יותר אצל רופא נשים.

 

נתוני משרד הבריאות תומכים בנתוני הסקר, על פי הנתונים העדכניים שפרסם המשרד מדוח קידום בריאות בשנת 2021 עולה: כ-28% מהנשים בגילאי 50-74 לא ביצעו בדיקת ממוגרפיה, כ-44% מהנשים בגילאי 30-54 לא בצעו בדיקת סיקור לסרטן צוואר הרחם (פאפ) ב-3 השנים האחרונות. נתונים אלה וההבנה כי דאגה לבריאות האישה מסייעת בפועל לשמירה על בריאות המשפחה כולה, הובילו את לאומית למיקוד אסטרטגי בבריאות האישה, תוך שימת דגש על תקופת ההיריון והלידה.

 

מטרת העל של לאומית היא לספק לנשים חוויית שירות אישית וייחודית, באמצעות מתן שירות רפואי איכותי, מחויב, אמפתי ומותאם אישית, תוך יצירת בטחון ותחושה בקרב המטופלות שלאומית היא הקופה האידיאלית עבור נשים והריוניות.

 

בהתאם לכך, נבנתה בלאומית מעטפת שירות ייחודית לנשים לצד קפיצת מדרגה בשירותים קיימים, כאשר שירותים אלה מתווספים לשירותים קיימים דוגמת לאפליקציית הריון ולידה, תכנית הריון אישית ודיגיטלית באפליקציית לאומית עם כל התורים, הבדיקות, התוצאות והזכויות, סל ההריון האטרקטיבי של לאומית הנותן את מספר ימי ההבראה (מלונית) הגבוה ביותר בלידת הילד הראשון, השני והשלישי וסל הריון של עד 2,000 ₪ לכל הריון (סה"כ 8,000 ₪ בכל תקופת החברות).

 

פתיחת מרכזי בריאות

בנוסף לכך, בשנים האחרונות הוקמו בלאומית 15 מרכזי בריאות האישה בפריסה ארצית, בהן ניתנת מעטפת שירות מלאה לנשים: רופאי נשים במגוון בהתמחויות מקצועיות (יילוד וגניקולוגיה, פוריות, היריון בסיכון ועוד), אחיות בריאות האישה, טכנאיות אולטרסאונד ונציגות קשרי לקוחות. במרכזים הללו מבצעים מגוון של בדיקות וסקירות עם הציוד המתקדם והחדיש ביותר, על מנת לתת לנשים מענה כולל בנקודת שירות אחת (ONE STOP SHOP).

 

יותר רפואת נשים

מרכזי בריאות האישה הגדולים, כוללים גם מיון נשים, שחוסך למטופלות את הצורך להגיע למיון בבית חולים, במקרים דחופים. הן מגיעות למרכז בריאות האישה, ניגשות לאחות ומתקבלות ע״י רופא מיון, ללא צורך בזימון תור מראש.

 

שיפור מהותי בזמינות רפואת נשים

הקופה הגדירה לעצמה יעד מאתגר בזמינות רפואת הנשים וכתוצאה מכך הגדילה את שעות הרפואה והיצע התורים בכ 10%. בנוסף, פותח בלאומית שירות חדש – התכתבות עם רופא נשים, שמאפשר לפנות לרופא.ת הנשים בקלות ובמהירות. כל אישה שביקרה אצל רופא.ת הנשים שלה בשנה האחרונה יכולה להתכתב ולקבל מענה. ממוצע זמן התשובה עומד על 2-3 ימים בלבד! שביעות הרצון מהשירות גבוהה מאוד ועומדת על 92% בקרב המשתמשות. שירות נוסף שמסייע בחיזוק המענה הרפואי הייחודי לנשים הוא מוקד אחיות ייעודי לנשים – המוקד פועל מידי יום בין 8:00-20:00 ונותן מענה רפואי לכל נשות הקופה. המענה ניתן ע״י אחיות מיילדות שעברו הכשרה מקיפה בעולם בריאות האישה.

 

בדיקות סקר לנשים בהתאמה אישית

כל אחת בדרכה שומרת על בריאותה. כחלק ממעטפת השירותים השיקה הקופה את השירות בדיקות הסקר, במסגרתו ניתן כחלק מהביטוח המשלים לתאם בדיקות סקר במס' בתי חולים  מובילים, בדיקות הסקר מאפשרות לרכז ביום אחד מגוון רחב של בדיקות דוגמת ממוגרפיה, פאפ, צפיפות עצם, רופא עור, רופא ריאות, בדיקות עיניים ובדיקות כלליות מקיפות, כל אחת, תוכל לבצע את כל הבדיקות התקופתיות הרלוונטיות לה על בסיס ההמלצות הרפואיות (בעלות חד פעמית נמוכה ואטרקטיבית).

 

 

הריון ולידה – מעטפת שירות ייחודית

תקופת ההריון מגבירה את הצורך בליווי רפואי ושירותי

 

מעטפת השירות בלאומית לנשים בהיריון כוללת 3 מעגלים משלימים:

* מעטפת רפואית – ביקורים אצל רופא הנשים המטפל, ליווי היריון ע״י אחות, סקירות, בדיקות וייעוץ רפואי ע״י מוקד אחיות ייעודי לנשים

* מעטפת שירותית – מוקד שירות ייעודי לנשים הרות – מוקד לאומית MOM

* מעטפת דיגיטלית – אפליקציית היריון ולידה ומסרונים פרו-אקטיביים לקידום הבריאות בהיריון

 

מוקד לאומית MOM

מוקד חדש וייחודי המעניק לנשים בהריון ועד 6 שבועות אחרי לידה חוויית שירות אישית וייחודית באמצעות ליווי אישי, לאורך כל שלבי ההיריון:  ליווי רפואי ע"י אחיות מוסמכות ומיילדות, וליווי שירותי אדמיניסטרטיבי ע"י מתאמות שירות, שהוכשרו באופן מקצועי ומעמיק להעניק שירות אישי: מתן מידע מלא ועדכני, סיוע בהפקת התחייבויות ובתיאום כל המפגשים הרפואיים הנדרשים ולראשונה בלאומית, ורק בלאומית, מוקד MOM נותן שירות בווטסאפ.

 

ייעוץ הנקה

שירות יעוץ הנקה הולך וצובר פופולריות בשנים האחרונות. רק בלאומית, כל יולדת זכאית ל 2 פגישות של יעוץ הנקה בכל היריון ללא עלות. השירות ניתן ע״י יועצות הנקה מוסמכות, וניתן לקבלו פרונטלית בסניף, בייעוץ בווידאו או כשירות טלפוני.