כותרות אחרונות
Search

לונדון מפסידה לבנקוק במספר המבקרים בה, ובדובאי מוציאים הכי הרבה כסף

מדד יעדי הערים הגלובלי של Mastercard  אשר פורסם היום קובע כי:

בנגקוק נוטלת מלונדון את ההובלה במספר המבקים בה ובדובאי מוציאים הכי הרבה כסף

  עוד עולה מהמדד של Mastercard  כי תל אביב מדורגת עשירית  במדד היעדים המובילים במזרח התיכון ובמקום ה– 86 בעולם והיא תארח עד סוף השנה  990 אלף מבקרים אשר יוציאו סכום מוערך של 1.3 מיליארד דולר

טהרן נמצאת בעשירייה הראשונה של היעדים בעלי קצב הצמיחה הגבוהים בעולם.

מבין 20 הערים המובילות, רוב המבקרים מוציאים יותר כסף על קניות. בפריז, ניויורק, ברצלונה ואמסטרדם עיקר ההוצאה היא על מסעדות.

בנגקוק היא העיר המובילה ברשימת יעדי הערים מבחינת מספר שהיות הלילה של מבקרים ממדינות שונות, כך קובע מדד יעדי הערים הגלובלי של Mastercard  אשר פורסם היום.

המדד אינו רק דירוג של 132 הערים המתיירות בעולם אלא משקף גם את אומדני מספר המבקרים והיקף ההוצאות שלהם במהלך 2016 הקלנדרית ובמקביל מספק הבנה מעמיקה יותר לגבי דפוסי הנסיעות וההוצאות של אנשים ברחבי העולם. ככל שהנסיעות בעולם, ועמן ההוצאות ממשיכות להתרחב בקצב מהיר יותר מאשר התוצר העולמי הגולמי, ממשיכות ערי העולם לשמש כמנועים לצמיחה כלכלית נרחבת.

על פי המחקר, בנגקוק צפויה לקבל 21.47 מיליון תיירים בינלאומיים שישהו בה לפחות לילה אחד ב-2016, ובכך היא מקדימה את לונדון, המדורגת שנייה. מספרי המבקרים הבינלאומיים ב- 10 הערים המובילות הם:

·         בנקוק- 21.47 מיליון מבקרים

·         סינגפור – 12.11 מיליון מבקרים

·         לונדון – 19.88 מיליון מבקרים

·         קואלה לומפור – 12.02 מיליון

·         פריס – 18.03 מיליון מבקרים

·         איסטנבול – 11.95 מיליון מבקרים

·         דובאי – 15.27 מיליון מבקרים

·         טוקיו – 11.70 מיליון מבקרים

·         ניו יורק – 12.75 מיליון מבקרים

·         סיאול – 10.20 מיליון מבקרים

global-2

ההפתעה הגדולה ביותר במדד של השנה היא הזינוק של דובאי לעשיריה הפותחת עם הוצאה בסך 31.3 מיליארד דולר של המבקרים הבינלאומיים בה, הרחק לפני לונדון אשר התיירים מוציאים בה כ-19.8 מיליארד דולר.

בתל אביב אשר מדורגת במקום ה- 86 הכללי במדד ועשירית מבין היעדים המבוקשים במזרח התיכון מבקרים כ- 990 אלף תיירים אשר מוציאים בה כ- 1.3 מיליארד דולר.

עשר הערים  שבהן התיירים מוציאים הכי הרבה כסף:

·         דובאי – 31.3 מיליארד דולר

·         פריז – 12.88 מיליארד דולר

·         לונדון – 19.76 מיליארד דולר

·         סינגפור – 12.54 מיליארד דולר

·         ניו-יורק – 17.62 מיליארד דולר

·         סיאול – 12.30 מיליאר דולר

·         בנקוק – 14.84 מיליארד דולר

·         קואלה לומפור – 11.34 מיליאר דולר

·         טוקיו – 13.48 מיליארד דולר

·         טאיפיי – 9.60 מיליאר דולר

היעדים בעלי קצב הצמיחה הגבוה ביותר מבין הערים

ההבדל בין עשרת היעדים המובילים בעולם ועשרת היעדים עלי קצב הצמיחה הגבוה ביותר רומז שאזור אסיה והאוקיינוס השקט מצד אחד והמזרח התיכון ואפריקה מצד שני הופכים לאזורים כלכליים חשובים מתמיד בנוף העולמי. ערים רבות הכלולות במדד נמצאות על מסלול צמיחה מואץ, מה שמעיד על עניין גובר בביקורים ומגורים בערים אלו.

אוסקה מפגינה את קצב הצמיחה החזק ביותר בקרב המבקרים הבינלאומיים (24.5 אחוזים) כבר שבע שנים רצופות. ערים אחרות שנכנסו לקבוצת הערים הצומחות במהירות מבחינת מספר המבקרים הן:

·         צ'נגדו – 20.14 אחוזים

·         טאיפה – 14.53 אחוזים

·         אבו דאבי – 19.81 אחוזים

·         שיאן – 14.20 אחוזים

·         קולומבו – 19.57 אחוזים

·         טהרן – 12.98 אחוזים

·         טוקיו – 18.48 אחוזים

·         שיאמן – 12.93 אחוזים

·         ריאד – 16.45 אחוזים

·

 global-1

תובנות חדשות לגבי מטרת הביקורים וההוצאה המקומית

לראשונה בחן המדד האם המבקרים באים לערים לצורכי עסקים או נופש ומספק תובנות על דפוסי הוצאת הכסף של המבקרים, לרבות במסעדות, מלונות וקניות. המדד של 2016 מראה שמבין 20 הערים המובילות, יותר אנשים נוסעים ברחבי העולם לנופש, למעט לשנחאי. מבחינת ההחלטה על מה להוציא את הכסף, רוב המבקרים מוציאים בבירור יותר כסף על קניות, למעט בפריס, ניו יורק, ברצלונה ואמסטרדם שבהן עיקר ההוצאה הוא על מסעדות. סאול מובילה את הרשימה עם שיעור ההוצאה הגדול ביותר על שופינג לעומת כל הקטגוריות האחרות – 57.8 אחוזים.

זיהוי מגמות אזוריות

המדד מספק תובנות לגבי יעדי ערים מובילים בכל אזור, לרבות:

  • אזור אסיה / האוקיינוס השקט: אזור זה מוביל הן ברשימת 10 הערים המובילות (עם חמש ערים) והן ברשימת 10 הערים עם קצב הצמיחה הגבוה ביותר (שש ערים).

  • אירופה: לונדון, שדורגה שנייה בעולם וראשונה באזורה, היא העיר המזינה ערים אחרות עם מבקרים והוצאה כספית יותר מכל עיר אחרת ביעדים האירופיים המובילים: פריס, איסטנבול, ברצלונה ואמסטרדם.

  • אמריקה הלטינית: לימה היא יעד מוביל ועיר בעלת קצב צמיחה גבוה עם 4.03 מיליון מבקרים (מקום 32 בעולם) וקצב צמיחה של 9.9 אחוזים (מקום 15 בעולם). ואולם, הדירוג שונה מאוד מבחינת היקף ההוצאה של המבקרים השוהים בעיר, פרמטר שבו פונטה קאנה מובילה את האזור עם 2.95 מיליארד דולר ואחריה מקסיקו סיטי עם 2.27 מיליארד דולר.

  • המזרח התיכון ואפריקה: דובאי היא עיר היעד המדורגת ראשונה באזור (רביעית בעולם) ואילו אבו דאבי מפגינה את קצב הצמיחה המהיר ביותר באזור של 19.81 אחוזים. נתונים אלה מציבים את איחוד האמירויות הערביות הן כמדינה המתויירת ביותר באזור והן כמדינה בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר זו השנה השנייה ברציפות.

  • צפון אמריקה: ניו יורק, המדורגת חמישית בעולם, היא עיר היעד המובילה באזור, הרבה לפני שאר האזור, הן מבחינת היקף ההוצאה של המבקרים בה (18.25 מיליארד דולר). קרוב ל-90 אחוזים מהמבקרים הבינלאומיים בניו יורק באים מחוץ לצפון אמריקה, כאשר מדינות המוצא המובילות הן לונדון, פריס, סאו פאולו ובייג'ין.

חברת MasterCard  מבינה את התפקיד המשמעותי שערים ממלאות כמרכזי מסחר והבנה זו משתקפת במאמציה לספר טכנולוגיות שמספקות יעילות ונוחות לממשלות ואנשים כאחד. אחת הדוגמאות היא האימוץ הנרחב של תשלומים ללא מגע במערכות התחבורה של לונדון ושיקגו. התובנות מדו"ח זה מסייעות גם לחברות תעופה, בתי מלון ובתי עסק אחרים ליצור חוויות חכמות, רלוונטיות ומותאמות יותר ללקוחותיהם.

לעיון בדו"ח המלא, היכנסו ל- https://mastercard.sharefile.com/share?#/view/s317f37c6bc44b1ab