כותרות אחרונות
Search

לכבוד יום העצמאות משווקת טחנת הקמח 'הטחנות הגדולות של א"י' קופסת פח מהודרת וחגיגית לאחסון קמח, בעיצוב נוסטלגי עם המנון המדינה

לכבוד יום העצמאות משווקת טחנת הקמח 'הטחנות הגדולות של א"י' קופסת פח מהודרת וחגיגית לאחסון קמח, בעיצוב נוסטלגי עם המנון המדינה

לכבוד יום העצמאות משווקת טחנת הקמח הוותיקה 'הטחנות הגדולות של א"י' מחיפה, מהדורה מוגבלת של קופסת פח מהודרת בעיצוב נוסטלגי עם איור מקסים, ברכה לחג עצמאות שמח, מילות המנון התקווה ומתכון מיוחד להכנת פיתה ישראלית. את הקופסה אפשר להניח דרך קבע על מדף במטבח לאחסון נוח ופרקטי של קמחי הטחנה, ולדקורציה מקסימה במטבח.

 

טחנת הקמח הטחנות הגדולות של א"י נוסדה ב-1921 ע"י הברון אדמונד דה רוטשילד ז"ל, ומטרתה הייתה לעזור לאיכר להתבסס על עבודת האדמה ולאפשר לו למכור את יבולו עבור תמורה הוגנת. מטרת הטחנות הגדולות הייתה לקנות ולעבד את החיטה שגדלה בארץ, ולמכור את התוצרת בארץ ובחו"ל. ביולי 1923 הונעו לראשונה גלגלי הטחנה ע"י מנועי דיזל, והקמח אשר נטחן בטחנות הגדולות כבש במהירות את השוק המקומי ואת השווקים בארצות השכנות. הקמח של 'הטחנות הגדולות' היה ידוע בטיבו בקרב יהודים וערבים, ורבים מבני היישוב זוכרים עד היום את הלחם 'תוצרת' שנאפה מקמח זה.

ברקע האיור הנוסטלגי שעל הקופסה משולבות מילות השיר "אכלו ילדים לחם 'תוצרת'" שכתב המשורר אהרון זאב בשנות ה-30 של המאה הקודמת, במאמץ לשכנע את הישוב היהודי לרכוש מתוצרת הארץ. את השיר הלחינה שרה לוי-תנאי.

 

אפשר להשיג את הקופסה החגיגית בחנויות מובחרות ברחבי הארץ או להזמין במשלוח דרך אתר החברה. מחיר הקופסה: 18 ₪. 

 

מידע על מיקום החנויות אפשר לברר בפייסבוק של הטחנות הגדולות או בטלפון: 04-8672137

צילום: מנחם גרייבסקי

מתכון להכנת פיתה ישראלית המוצג על גבי הקופסה

המתכון מתאים להכנת 12 פיתות רגילות או 24 פיתות קטנות.

חומרים
770 גרם (5.5 כוסות) קמח חיטה לבן בהיר מתוצרת הטחנות הגדולות של א"י
1 כף + 1 כפית שמרים יבשים
1 כפית סוכר מתוצרת הטחנות הגדולות של א"י
2 כפיות מלח
480 מ"ל (2 כוסות) מים חמימים

אופן הכנה
שמים קמח, שמרים, סוכר ומים בקערת מיקסר.

לשִׁים במהירות נמוכה בעזרת וו לישה במשך דקה אחת לאיחוד החומרים.

מוסיפים את המלח ומגבירים את מהירות המיקסר לבינונית. ממשיכים ללוש 7-5 דקות, עד לקבלת בצק חלק וגמיש.

מחלקים את הבצק ל-12 חלקים שווים (או ל-24 חלקים, לפיתות קטנות), ומעצבים כל חלק לכדור חלק. מניחים את הכדורים על נייר אפייה משומן, משמנים קלות את הכדורים ומכסים במגבת לחה למשך 10-5 דקות.

מרדדים כל עיגול לדסקית שטוחה. מניחים את הפיתה השטוחה על משטח מקומח קלות ומכסים במגבת חדשה יבשה כדי למנוע התייבשות. מניחים במקום חמים ל-45 דקות. מחממים תנור ל-230 מעלות. מניחים את הפיתות על אבן שמוט או על תבנית חמה ואופים כ-5 דקות עד שהתחתית זהובה והפיתה תפוחה. מוציאים מהתנור ומכסים מיד במגבת נקייה יבשה.

למידע נוסף ומתכונים:

www.hagdolot.co.il

https://www.facebook.com/hagdolot.co.il