כותרות אחרונות
Search

לנסוע לסדנת בשרים בדרום אמריקה בלי לעזוב את הארץ

 

"דרום אמריקה" – בשרים לגריל ואסאדו: על תאוות בשרים ואחוות חברים

"דרום אמריקה" בשרים לגריל ואסאדו הממוקם בא.ת. טרוגוזין סמוך לבית דגן, הוא המקום האולטימטיבי ללמוד איך צולים בשר על האש ולאכול כיד המלך מהמטעמים שמוגשים במקום.

כאשר שיפודי האסאדו מסתובבים, הברזלים שעל הגריל חמים, נמזגת כוס היין הראשונה ורעש השחזת הסכינים ברקע, זה סימן שמייד תתחיל סדנת תאוות בשרים ב"דרום אמריקה". האורחים הרבים הישובים אל מול הגרילים החמים , דרוכים ומוכנים לפתיחת הסדנא שתלמד אותם על רזי הכנת הבשר.

 אנטריקוט….אסאדו…נתח קצבים… סינטה…צ'וריסוס. מופע של בשר, חגיגת נתחים לקרניבורים ושוחרי בשר אמתיים. סדנאות הבשרים המושחתות של "דרום אמריקה" כבר הפכו לשם דבר בקרב קרניבורים מכל רחבי הארץ. בסדנאות, המתפרסות על פני ערב ארוך ומסעיר בן 3 שעות של עונג צרוף, מלמד עופר מבעלי המקום את רזי הגריל והפולקלור הדרום אמריקאי, מדריך ומדגים, מסביר, ומתבל בהרבה יין, בשרים, חברות והומור.

ציפי קורנפלד מבעלי "דרום אמריקה" – צילום: אבי בר

 

לשמחתי כי רבה, הוזמנתי להשתתף באחת הסדנאות שמעבירים ציפי קורנפלד  עופר ויזל ב"דרום אמריקה" ובתום הערב הנפלא והמרתק, יצאתי שבע ועם ידע רב יותר על סוגי הבשר השונים ועל איך צולים אותם, אם איזה גחלים מומלץ להשתמש, "טיפ קטן: הפחמים הכבדים טובים יותר לשימוש ומחזיקים הרבה יותר זמן גחלים ברמת חום קבועה" ואיזה יין מתאים לאיזה סוג בשר. השילוב של יינות באירוע שלנו "טפרברג" יחד עם אכילת בשר מסוגים שונים כשהם צלויים על האש על ידי שי שמפגין מומחיות רבה וידע רב היה מופלא. במהלך הסדנא זכו המסובים לארוחת בשרים משגעת ואף אחד לא יצא רעב.

עופר ויזל מבעלי "דרום אמריקה" – צילום: אבי בר

 

בין נקניקיית צ'וריסו חריפה לסטייק פילה נימוח, לומדים המשתתפים על תרבות הגריל הארגנטינאי, מבחירת הפחם והדלקתו, דרך הגריל המיוחד, סוגי הבשרים השונים, טיפים לצלייה, כמויות והגשה. במהלך הסדנא אוכלים המשתתפים כמויות שערורייתיות של בשר, המלווה בהמון יין מסוגים שונים. הסדנאות מתאימות, לפי המארחים, "לגברים רעבים, לנשים רעבות, וגם לאלו שפשוט נהנים מערב של יין, בשר וחברותא". יש להניח שצמחונים וטבעונים ייהנו קצת פחות.

שי האיש שעל הגריל – צילום: אבי בר

חברת "דרום אמריקה" הוקמה בשנת 1993 על ידי רפי קורנפלד ז"ל. רפי, שהחזיק בעבר את הסניף של מסעדת הבשרים "אל גאצ'ו'" בת"א, הקים את החברה במטרה לספק בשר איכותי לרשת המסעדות. עם השנים צמח העסק, והרחיב את מעגל פעילותו לשיווק בשר פרימיום למסעדות ייעודיות ולחברות קייטרינג. בתחילת הדרך, הוקמה "דרום אמריקה" בחצר המשק על בסיס הרפת הישנה של שלוימה – אביו החקלאי של רפי, שהיה עוד בארגנטינה בעל חוות בקר בערבות הפמפס. בחלוף הזמן, התחילו לקוחות פרטיים לעלות לרגל לחצר המשק בחיפוש אחר בשר איכותי. טפטוף המבקרים הפך לשטף, ורפי, שסירב עד אז למכור ללקוחות פרטיים, נכנע אט אט ללחץ המתגבר,  ופתח חנות לממכר בשר במושב ניר צבי.

אני על הגריל -צילום: פרטי

 

"דרום אמריקה" מתמחה ביצור בשרים איכותיים לגריל ואסאדו, מבוססים על בשר המיובא מדרום אמריקה. בשנת 2008 נפטר רפי ואת ניהול העסק לקחה על עצמה ציפי אלמנתו. רפי נהג להעביר סדנאות גריל בהן העביר ללקוחות את מסורת  צליית הבשר הארגנטינאי.  בהגיע הסדנא הראשונה ללא רפי, פנתה ציפי לאחים עופר ורן ויזל, חבריו של רפי, וביקשה כי יעבירו את הסדנא. עופר ורן – עובדי היי טק בתקופה ההיא, שינסו מותניים ונחלצו לעזרה, העבירו סדנא שקצרה שבחים, והפכו את הסדנאות למסורת דו-חודשית, בהתנדבות וללא תשלום. בשנת 2010 הצטרף עופר כשותף לעסק, וסייע בהצעדתו למחוזות קולינארים ועסקיים חדשים.

עופר מרצה על חשיבות השימוש בפחם באיכות טובה לגריל – צילום: אבי בר

עופר הכיר את רפי לראשונה בשנת 93. סמוך לשחרורו מהצבא, השתלב עופר ברשת "אל גאצ'ו" וניהל את הסניף הכשר של הרשת בתל אביב. החברות עם רפי החלה כשרפי היה ספק הבשר של המסעדה. בשנת 95 , עזב עופר את עסקי המסעדנות לטובת לימודי מדעי המחשב ומנהל עסקים ובהמשך השתלב בעבודה בהיי-טק, כמומחה אבטחת מידע. במשך כל שנות עבודתו בהיי טק, נשמרו הן החברות והן שיתוף הפעולה הקולינרי עם רפי, גם אם כתחביב. בשנת 2010 ,כאמור, עזב עופר את עבודתו כמנהל מכירות תחום אבטחת מידע ב- IBM והצטרף כשותף לציפי.

   

בשנים האחרונות צמח העסק, והשניים תרו אחר ערוצים חדשים להתרחב. בשנת 2015 נפתחה נקודת המכירה הראשונה של "דרום אמריקה" מחוץ לניר צבי, בישוב מגל. כיום פרוסים בשרי האיכות של דרום אמריקה גם בנקודות מכירה בעין חרוד מאוחד ובנטעים, כאשר בימים אלו נפתחה נקודת מכירה רביעית בצומת שילת מודיעין, בשת"פ עם "שום, פלפל ושמן זית"- אביזרים וחומרי גלם לטבח ולאופה, דבר שיאפשר, לדברי עופר, "להעניק ללקוח חובב הקולינריה חבילת שירותים כוללת".

   

בנקודות המכירה נמכרים  מוצרי הבשר של דרום אמריקה במחירים זהים למכירים בחנות המפעל הממוקמת בבית דגן. הבשרים הנם באחריות החברה, אשר מדריכה את העובדים בנקודת המכירה בסוגיות שונות של התאמת הנתחים לצרכי הלקוח . לפני חצי שנה סיימו עופר וציפי את הקמתו של האתר החדש של חברת "דרום אמריקה" בא.ת. טרוגוזין. האתר החדש, שמשמש כמפעל היצור של החברה בצמוד לחנות המפעל, מארח את סדנאות הגריל בהם נמשכת המסורת של אהבת האירוח והבשר, אותה החל רפי לפני יותר מעשור.

 

בננות מקורמלות כמנה אחרונה – צילום: אבי בר

מוצרי הבשר של "דרום אמריקה" נבחרים בקפידה, מיושנים בדיוק על פי הצורך או מיוצרים בשיטות מסורתיות וביתיות באופיין, מקצועיות באיכותן. קולקציית בשרי הפרימיום של דרום אמריקה כוללת מגוון בשרים לצלייה, בישול ואפייה, כאשר כעסקת חבילה, מקבלים הלקוחות ייעוץ מקצועי ומתכונים מנצחים ומעוררי תיאבון. בנוסף, ניתן למצוא בחנות המפעל מוצרי פולקלור דרום אמריקאים, רטבים לבשר כמו צ'ימיצ'ורי ו"חריף טעים", יינות משובחים וציוד לגריל ולמטבח.

  

 

דרום אמריקה – כשר.

הסדנאות – בתיאום מראש

מחיר: 270 ₪ למשתתף, לסדנה בת 3 שעות

טל':03-9014730

כתובת : א.ת טרוגוזין בין כפר חב"ד לבית דגן.  

http://www.dromamerica.co.il/

 נקודות מכירה:

נקודת מכירה בקיבוץ מגל

נקודת מכירה בנטעים

נקודת מכירה בקיבוץ עין חרוד

נקודת מכירה ב"שום פלפל שמן זית" בצומת שילת