כותרות אחרונות
Search

לקראת שבועות 2021 יקב "טפרברג" משיק את בציר 2020 ליינות רוזה אסנס ואינספייר לבן. היינות ישתלבו יופי בשולחן חג השבועות….

יקב טפרברג. סוביניון בלאן & רוסאן & ויונייה אינספייר 2020. צלם איל קרן

 

שבועות 2021
הקיץ בפתח, זמן קציר בשדות התבואה, ובבתים – חגיגות משפחתיות עם שולחן המציע מגוון גבינות נפלאות לצד שפע ירקות טריים ומיטב פירות העונה.

ומה מתאים יותר לחגיגה שכזאת מאשר שילוב  של בקבוק יין לבן עם רוזה רענן וקיצי?

רוזה אסנס 2020
סוביניון בלאן & רוסאן & ויונייה אינספייר 2020

 

לקראת שבועות 2021 יקב טפרברג גאה להשיק את בציר 2020 ליינות רוזה אסנס ואינספייר לבן, היינות ישתלבו באופן מושלם ומרענן בארוחת החג החגיגית ולאורך כל הקיץ.

 

אסנס רוזה 2020

יקב טפרברג. אסנס רוזה 2020 – צילום: איל קרן

שם הסדרה: 
אסנס

הרכב זני:
55% גראנש

40% ברברה
5% מורוודרה

מקור הענבים: 

חלקות מובחרות בעמק אילון אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את  האיכויות של כל זן.

בציר: 

מכני בשעות הלילה וידני בשעות הבוקר

נתוני בציר ממוצעים: 

בריקס: 20.8          חומצה [ג/ל]: 6.1            pH: 3.3

תהליך ייצור היין:

ענבי הגראנש נואר ,הברברה והמורוודרה נבצרו במועדים שונים עם הגעת כל זן להבשלה האופטימלית ליין הרוזה. בציר הענבים לכל זן נעשה בשעות קרירות כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין.

הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים.

הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת  למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה באווירת החנקן, הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

התסיסה האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-26 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב בנה את היחס הסופי של הזנים המרכיבים את היין .

תיאור היין: 

היין מתאפיין בצבע בהיר מאוד, האף בעל נגיעות של חוף ים ופרי אגס. בפה היין בעל חמיצות מאוזנת , גוף תומך , פריך ורענן ובעל רכות נעימה.

אנליזת היין: 

סוכר: יבש   כהל  [ב-%]:11.7            pH: 3.35           חומציות [ג/ל]: 6.5

לשתייה החל מ: 

הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן: 

75 ₪

 

 

סוביניון בלאן & רוסאן & ויונייה אינספייר 2020

 

יקב טפרברג. סוביניון בלאן & רוסאן & ויונייה אינספייר 2020 – צלם: איל קרן

 

שם הסדרה:
 אינספייר

הרכב זני:
50% ענבי סוביניון בלאן
35% ענבי רוסאן
15% ענבי ויונייה

מקור הענבים:

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו מההר הגבוה שבהרי אפרים, הרוסאן והויונייה נבצרו מחלקות מובחרות מעמק איילון.

הבציר:

 ידני לענבי הסוביניון בלאן ומכני בשעות הלילה לענבי הרוסאן והויוניה

נתוני בציר ממוצעים: 

בריקס: 22.7   חומציות [ג/ל]: 5.5    pH: 3.45

תהליך ייצור היין:

ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר שנבצרו ידנית עם אור ראשון. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים. הענבים נסחטו בפרס הפניאומאטי האינרטי בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר ואיכותי.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. לצורך התסיסה האלכוהולית, למיץ הנקי – הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום.

ענבי הרוסאן והוינייה שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה. לאחר מספר טעימות של היינות השונים, פנל הטועמים של היקב הרכיב את הבלנד הסופי. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: 

ממסך זה מציע מורכבות ארומטית עם עשבוניות ופרחוניות. יין יבש זה הינו קסום, פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה,  חמיצות שובה וסיומת עדינה.

אנליזת היין : 

סוכר: יבש כהל [ב-%]: 12.7   חומציות [ג/ל]: 6.15   pH: 3.32

לשתייה החל מ: 

הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן:

60 ₪