כותרות אחרונות
Search

לקראת תשעה באב "עוף טוב" צופה: זינוק של 50% בצריכת מוצרי דגים

 

לקראת תשעה באב "עוף טוב" צופה: זינוק של 50% בצריכת מוצרי דגים.

ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק בעוף טוב, יצרנית "דג טוב": " הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה".

 

  • בחודש אוגוסט שהחלו "תשעת הימים" שלפני תשעה באב, צפויים הישראלים לצרוך הרבה יותר מוצרי דגים, תחליפי בשר ומוצרי חלב.

 

  • כחלק מהיערכותה לתקופת תשעת הימים עוף גם השיקה שני מוצרי דגים חדשים.

 

צילום: עוף טוב

 

לקראת תשעה באב צפוי זינוק של 50% בצריכת מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה.

ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק ב"עוף טוב" יצרנית מוצרי "דג טוב"  מוסרת: " יצרני מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה נערכים מראש לתקופה זו, מגבירים את הייצור ומגדילים את האספקה לרשתות השיווק".

 

"תשעת הימים" הם הימים שמתחילים בראשיתו של חודש אב ונמשכים עד צאת צום תשעה באב. בימים אלה נוהגים ישראלים רבים להימנע מאכילת מאכלי בשר, מנהג המציין את האבל על חורבן בית המקדש, ומעשירים את התזונה שלהם בדגים ובמוצריהם, בתחליפי בשר ובמוצרי חלב.

 

כחלק מהיערכותה לתקופת "תשעת הימים", הגבירה עוף טוב את הייצור של סדרת מוצרי הדגים "דג טוב" ואף השיקה שני מוצרים חדשים בסדרה – פופקורן דג טוב, חטיפי דג מצופים בשני סגנונות.

 

שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה

קטגוריית הדגים הקפואים המוכנים לאכילה עמדה בשנת 2018 על 20 מיליון ₪ והציגה באותה שנה גידול של 17%.

 

צריכת הדגים בישראל נמצאת בעליה מתמדת. עם זאת היא עדיין נמוכה ביחס לעולם. ההערכות הן כי צריכת הדגים הממוצעת לנפש בישראל עומדת על כ- 12 ק"ג לנפש בשנה, כשבמערב אירופה היא עומדת על כ- 20 ק"ג לנפש בשנה, ביוון ובאיטליה כ- 35 ק"ג לנפש בשנה וביפן היא מגיעה ל- 65 ק"ג לנפש בשנה.

 

בשנים האחרונות שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה רשם גידולים עם זינוקים ניכרים בתקופות תשעת הימים. כך עולה מנתוני סטורנקסט:

  • בשנת 2017 נאמד השוק ב- 17 מיליון ₪. בשנה זו בתקופת "תשעת הימים" עלו המכירות ב- 106% ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים.
  • בשנת 2018 נאמד השוק השנתי של מוצרי הדגים ב- 20 מיליון ₪ ורשם עליה של 17% ביחס לשנת 2017. בשנה זו , בתקופת "תשעת הימים" נרשמה עליה של 115%  בצריכה ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים. 
  • בתקופת "תשעת הימים" בשנת 2018, נרשם גידול של 21% ביחס לאותה תקופה אשתקד
  • בתקופת "תשעת הימים" 2019, צפויה כאמור עליה נוספת של 50% בצריכת מוצרי הדגים.

 

טרופ קירש מוסרת כי: "העלייה בצריכת מוצרי דגים מוכנים לאכילה אינה פוגעת בהיקף שוק הדגים הטריים. הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה". עוד מוסיפה טרופ קירש כי "בישראל פופולארית מאד התזונה הים התיכונית הנחשבת לטובה ומזינה וכזו המעודדת צריכת דגים ושילובם בתזונה היומית כמקור איכותי לצריכת חלבון, באופן קבוע ".

 

שוק הדגים הכללי

קשה לאמוד במדויק את היקפי צריכת הדגים בישראל, שכן לצד רשתות השיווק בהן הם נמכרים, ישראלים רבים נוהגים לקנות דגים גם בשווקים ובחניות פרטיות לממכר דגים. אולם לפי הנתונים הנאספים מרשתות השיווק ניתן לראות כי :

 

  • בשנת 2017, בשבוע האחרון של חודש יולי (אז החלו תשעת הימים) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 33 מיליון ₪. הממוצע השבועי של חודש אוגוסט באותה שנה עמד על 23 מיליון ₪. כלומר, בשבוע הראשון של תשעת הימים נמכרו כ-43% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריהם.

 

  • בשנת 2018, בשבוע המלא של תשעת הימים (שחל במחצית יולי) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 35 מיליון ₪, בעוד הממוצע השבועי של חודש אוגוסט באותה שנה עמד על 27 מיליון ₪. כלומר, בשבוע תשעת הימים נמכרו כ-30% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריו.

 

 

קבוצת "עוף טוב", מביאה לשולחן האוכל המשפחתי מגוון רחב של מוצרי עוף, הודו ומוצרי דג איכותיים ומזינים המצטיינים בטעמם הנפלא ומשלבים את הכיף והשמחה בכל ארוחה.

 

הקבוצה, בבעלות משקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות, נוסדה בשנת 1963 ומובילה מהלך של גידול עופות ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים, המתאפשר בשל היותה אינטגרציה חקלאית, בעלת שליטה ואחריות מלאות כבר משלב התזונה ואופן גידול העופות. 'עוף טוב' מייצרת מוצרי עוף בקטגוריות השניצלים והקציצות המוכנים לאכילה, פסטרמות, נקניקיות ונקניקים; חלקי עופות טריים וקפואים. לאחרונה השיקה הקבוצה מותג חדש: 'דג טוב' –  מוצרי דג מוכנים לאכילה אשר הפכו בתוך זמן קצר לשחקן מוביל בשוק מוצרי הדגים.   באתר החברה : https://www.oftov.co.il/ ניתן לקבל מידע רחב נוסף.