כותרות אחרונות
Search

מאפיית הבוטיק "פת שטינבך – מאפיה חשמלית", השיקה לכבוד חג החנוכה סופגניות מחמצת אפויות ומתקתקות

לכבוד חג החנוכה !

מאפיית הבוטיק "פת שטינבך – מאפיה חשמלית", השיקה סופגניית מחמצת אפויה ומתקתקה

 

מאפיית הבוטיק "פת  שטינבך – מאפיה חשמלית" מחיפה, המתמחה באפיית לחמי מחמצת מקוריים מקמחים מיוחדים, השיקה לכבוד חג החנוכה את "סופגי": סופגניית מחמצת – מתקתקה ואפויה, ממולאת בקונפיטורה משובחת.

 

צילום – עפר שטינבך.

 

"סופגי" עשויה מבצק מחמצת (ללא שמרים תעשייתיים), שעבר התפחה איטית של 24 שעות. הסופגניות ממולאות בקונפיטורות איכותיות (של "הבאר") במגוון טעמים: תאנים, אגסים ביין, גויאבות, מנגו, משמש, תות שדה, פסיפלורה, שזיף ועוד. כמו כן, אפשר לקנות את הסופגניות ללא מילוי ולהקפיאן – ולהפשיר או לחמם אותן בתנור (או טוסטר אובן), ולמלא באיזה מילוי שאוהבים.

 

צילום – עפר שטינבך.

 

כשר בהשגחת הרבנות הראשית חיפה.

מחיר:  8 ש"ח לסופגנייה.

המאפייה ממוקמת ברחוב דרך יפו 28, חיפה.

פרטים והזמנות: בטלפון 04-6184881. האתר: https://www.patt-bakery.co.il

 

את מאפיית הבוטיק "פת שטינבך – מאפייה חשמלית" הקים עפר שטינבך, ארכיטקט בהשכלתו, שחזר לשורשים ולאהבתו: אפייה. שטינבך הוא נכדו של אבא פת, שמשפחתו עסקה באפייה דורות רבים בפולין. בשנות ה- 20, עם עלייתה לארץ, הקימה המשפחה בחיפה שתי מאפיות: בשכונת הדר ובשדרות ההסתדרות (המאפייה ברחוב ההסתדרות העסיקה מעל 40 עובדים), שפעלו בשנים 1922 – 1953. באותן שנים המשפחה הקימה גם את "קונדיטוריית פת" בירושלים, שהכילה סליק גדול בתקופת המחתרות.

 

עפר שטינבך צילום: עצמי יח"צ

 

עפר שטינבך מספר: "יום אחד, כשאמי ואני הבטנו בתמונות ישנות, מצאתי תמונה של סבי עומד ליד האוטו-לחם שלו, ועל האוטו כתוב 'א. פת מאפיה חשמלית'. אימא סיפרה שסבא היה מאוד גאה במלוש (מיקסר) החשמלי שהיה לו כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת. התרגשתי והחלטתי לקרוא גם למאפיה שלי – 'מאפיה חשמלית'. את הקמחים המיוחדים אני מזמין מ'הטחנות הגדולות של א"י', אותה טחנת קמח ממנה קנה סבי ! "

 

המאפייה מציעה מגוון רחב של לחמי מחמצת מקוריים, ללא שימוש בשמרים ומחומרים תעשייתיים. הלחמים נאפים בעיקר מקמחים מלאים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, כוסמין ושיפון.