כותרות אחרונות
Search

מדוע חשוב לטפל בקרקע מזוהמת?

צילום: Canva

 

 

מדוע חשוב לטפל בקרקע מזוהמת?

טיפול בקרקעות מזוהמות הינו אחד הדברים הבסיסיים ביותר בעולם התשתיות, הבניין והעסקים. למעשה, כל תהליך ראשוני של יזמות אשר מלווה בהפשרה של קרקע בתולית, דורש זאת. זה מהן כל הסיבות שחשוב כל כך לטפל בקרקע מזוהמת? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה שכל מי שעוסק בעסקים ובנדל"ן חייב לקרוא.

 

האספקט הבטיחותי והרגולטור המקומי:

לפני כל עבודה קבלנית על בניין מגורים או בניין עסקים, חשוב להסיר רעלים אשר הצטברו בקרקע. עניין זה הינו מאפשר ליצור עבודה על הקרקע לצורך חפירות ראשוניות והנחת תשתיות. העניין הוא חשוב משום שיש המון קרקעות אשר נשפכו לתוכם מזהמים ממפעלים ובתי זיקוק שונים אשר הופכים את הקרקע ללא ראויה למגורים. מעבר לעניין התברואתי, כדאי לדעת שהמחוקק הישראלי חייב לאשר כל קרקע ולכן זה בגדר חובה.

 

הרצון לדאוג לסביבה ולשמור על האקולוגיה:

טיפול בקרקע מזוהמת הוא חשוב וחיוני בשמירה על הצומח והחי. למעשה, לא צריך להיות חלק מהטרנד האקולוגי כדי לעשות זאת אלא רק להבין שכאשר קיים סיכוי מינימלי לפגיע בחי צריך לבצע ניקוי יסודי של הקרקע המזוהמת ולא לשכוח לקחת דגימות ממנה. דגימות הקרקע מאפשרות לנו לוודא שהטיפול נעשה, שהזיהום הוסר מהשטח באופן מוצלח ושהתהליך הושלם ברמה הכי גבוהה.

 

צילום: Canva

 

השאיפה להשאיר מקום טוב יותר לדורות הבאים:

כולנו רוצים להשאיר כדור טוב יותר לדורות הבאים שירשו את האדמה ולכן זה כמעט קריטי לבצע טיפול איכותי בקרקעות. למעשה, מכיוון שלא נרצה שהילדים והנכדים של כולנו יסתובבו במקומות שלא ראויים להם (ולנו), זה בגדר אחריות של ממש להשאיר אחרינו מקום טוב יותר. כאשר אחת הדרכים המוכחות והבדוקות שבה ניתן לעשות זאת הוא על ידי השקעה של משאבים לטובת טיפול יסודי בקרקעות מזוהמות והפחתה של הזיהום או ניקוי מלא של הקרקע.

 

 

הרצון למנוע התפתחות של בעיות בריאות:

כולנו יודעים שזיהום עלול להוביל להתפתחות של מחלות שונות ומשונות וממש כמו כל זיהום, גם אם הוא לא פוגע בנו בטווח הקצר – הוא עלול לפגוע בנו בטווח הרחוק. לכן, עצימת עין מזיהומים בקרקע גובלת בחוסר אחריות משווא אשר עלול לגרום למגוון בעיות בריאותיות. הן ברמת הבעיות הכרוניות אשר עלולות לפגוע באיכות החיים, הן ברמת הבעיות האקוטיות שנחשבות למסכנות חיים והן ברמת המחלות שגורמות לקשיים בהתפתחות.

 

מכיוון שקרקעות מהוות משאב נדיר:

איך שלא נסתכל על זה, האוכלוסייה של כדור הארץ גדלה בקצב מסחרר והפתרון של "להכשיר כמה שיותר קרקעות" הוא הפתרון הפשוט והקל ביותר להעניק מקום מגורים ראוי לאנשים בכל רחבי העולם. כיום יש מצוקה של ממש במספר הקרקעות אשר אין בהן קרינה, אמצעי לחימה, שפכים או שאר מזיקים אשר גורמים לבעיות של ממש. וזאת עוד לפני שהזכרנו את העובדה שקרקע מזוהמת עושיה ליצור מים מזוהמים עקב כניסה של מזהמים אל מי התהום.